Vægten skal ned!!!

  • hello, fellow tweakers!


    nu går den ikke længere! jeg har forgæves forsøgt at gå på slankekur mange gange, men NU skal det være!
    min øl-vom skal væk!


    det fungerer jo bedst hvis man kan konkurrere med andre, om hvem der kan tabe mest, så ville da lige høre om her var nogen friske tweaker som turde stille op til en "hvem-kan-tabe-sig-mest-indtil-1-januar" konkurrence...


    hvem er friske?? :T


    EDIT: hvis der er nogen som har et par gode tips, så fyr løs! jo flere, jo bedre! :D

  • Ikke mig. Skal nok hellere tage på hvis det skulle være :S :D
    Spiser og spiser, men bliver ikke større. Syntes det er underligt, men er til gengæld fri for slankekurer.


    Men vægten siger: ca. 60 kg. Hvis du kan bruge det, som et mål evt.?
    Held og lykke fra mig med din slankekur ;)

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

    Rettet en gang, sidst af Slammand ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slammand
    Ikke mig. Skal nok hellere tage på hvis det skulle være :S :D


    Spiser og spiser, men bliver ikke større. Syntes det er underligt, men er til gengæld fri for slankekurer.


    Men vægten siger: ca. 60 kg. Hvis du kan bruge det, som et mål evt.?


    ja, der findes nogen som har usædvanligt højt stofskifte.... ( lucky @$#*¤ X( )


    i øjeblikket vejer jeg 83kg og er 183cm høj.
    jeg regner med at komme ned på de 70kg, som en start. jeg har hørt fra folk at når man først er begyndt at dyrke motion og spise sundt, så bliver det tilsidst ren rutine. men man skal stadig huske at spise sukker og salt. ikke kun grøn salat og friske grøntsager.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ScratchY


    ja, der findes nogen som har usædvanligt højt stofskifte.... ( lucky @$#*¤ X( )


    i øjeblikket vejer jeg 83kg og er 183cm høj.
    jeg regner med at komme ned på de 70kg, som en start. jeg har hørt fra folk at når man først er begyndt at dyrke motion og spise sundt, så bliver det tilsidst ren rutine. men man skal stadig huske at spise sukker og salt. ikke kun grøn salat og friske grøntsager.


    Hehe den gruppe hører jeg også til :P Lige meget hvad jeg spiser, så tager jeg ikke på ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ScratchY


    ja, der findes nogen som har usædvanligt højt stofskifte.... ( lucky @$#*¤ X( )


    i øjeblikket vejer jeg 83kg og er 183cm høj.
    jeg regner med at komme ned på de 70kg, som en start. jeg har hørt fra folk at når man først er begyndt at dyrke motion og spise sundt, så bliver det tilsidst ren rutine. men man skal stadig huske at spise sukker og salt. ikke kun grøn salat og friske grøntsager.


    du har da en meget normalt vægt? i stedet for at tabe dig, så begynd i et træningscenter..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ScratchY


    ja, der findes nogen som har usædvanligt højt stofskifte.... ( lucky @$#*¤ X( )


    i øjeblikket vejer jeg 83kg og er 183cm høj.
    jeg regner med at komme ned på de 70kg, som en start. jeg har hørt fra folk at når man først er begyndt at dyrke motion og spise sundt, så bliver det tilsidst ren rutine. men man skal stadig huske at spise sukker og salt. ikke kun grøn salat og friske grøntsager.


    Er også 183 cm. høj ;)
    Men det med at man sammentidig skal have sukker tror jeg ikke. Alt hvad du spiser af korn, pasta, ris osv., består at stivelse som til sidst i fordøjelsen bliver omdannet til glukose (druesukker) som igen bruges til energi. Og hvis du ikke kan få forbrændt alt den stivlese du indtager, bliver det omdannet til energidepoter(fedt).
    Sådan har jeg forstået det gennem vores Kemitimer ;)


    En god start med motion kunne være at man cykler til/fra skole/arbejde. Istedet for at tage bussen, bilen eller scooteren.

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Vil sige det samme som origin. Selv er jeg ca. 180 og vejer omkring de 90.


    Startede også op med at spise sundt og motionere lige efter sommerferien, og har tabt en 10-12 kg siden da.


    Det er blevet rutine ikke at æde chips og slik mere, og at købe cola light i stedet for normal cola, og generelt gå uden om alt den fede mad. Motionen kom jeg lidt væk fra i efterårsferien, men starter i et trænings-center her mandag.


    Man tror det er kanon svært, men man skal bare tage sig lidt sammen, så svært er det nu heller ikke :)


    Skal lige siges at jeg dog ikke har kunnet slippe øllene. Drikker hver weekend :O

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin


    du har da en meget normalt vægt? i stedet for at tabe dig, så begynd i et træningscenter..


    ja, det regner jeg også med at jeg gør.


    at det er en "normal vægt" har du sikkert ret i. men min øl-vom skal væk, det er helt sikkert. og formen er heller ikke hvad den har været. jeg løb 1200m på 8min. i gymnastik... det er rimelig ringe :boxed:


    er her slet ingen som tør tage en loose-weight fight? ?(


  • løb du baglæns? :))


    Kan desværre ikke være med hehe.. vejer selv 65 og er 177cm høj.. såååå det er over 10kg under normalvægt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ScratchY
    ja, det regner jeg også med at jeg gør.


    at det er en "normal vægt" har du sikkert ret i. men min øl-vom skal væk, det er helt sikkert. og formen er heller ikke hvad den har været. jeg løb 1200m på 8min. i gymnastik... det er rimelig ringe :boxed:


    er her slet ingen som tør tage en loose-weight fight? ?(


    Damn.. baglæns med begge ben bundet sammen og med et bind for øjnene? :boxed:

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel


    Damn.. baglæns med begge ben bundet sammen og med et bind for øjnene? :boxed:


    grrr, nu skal du ikke være fræk! :))


    hvad der er værre er at det ikke engang var den dårligste tid fra mit gym. hold...


    der var en dreng som kom igennem efter 12min 8o


  • Shit, så er man da godt nok osse langsom. 8o

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP


  • 8o ... væltede han om halvvejs så i blev nød til at ud og vække ham og slæbe ham over målstregen? :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin


    8o ... væltede han om halvvejs så i blev nød til at ud og vække ham og slæbe ham over målstregen? :))


    *LOL* :)) - nej, dog ik...


    jeg tror bare ikke han gad at bevæge sig særlig meget den dag... han gik meget af vejen.



    nu kommer jeg pludselig i tvivl... jeg kan ikke huske om det var 1200m eller om det var 1800m..... der er jo pænt stor forskel :T
    det må jeg lige finde ud af når det engang bliver morgen.

  • hey.. giv mig fedt..
    jeg har det problem jeg er for tynd.. alt for tynd.. jeg har ondt i maven stort set non stop.. IKKE SJOVT! kaster op på mærkelig tidspunkter..


    men jeg prøver at spise indtil jeg for ondt i maven.. og så er det jeg burde have spidst mere.. men jeg kan ikke få mig selv til det, da jeg har ondt i maven...


    man er sløv, kan ingen ting.. MONSTER dårlig kondi. kan ikke løfte en skid.. og glemmer hurtigt da der ingen krafter er til at huske alt det jeg skal.
    jeg ville nok ikke engang kunne løbe 1200km.. da jeg ville stille mig op og næsten kaste op...


    skal lige siges jeg er ca 186cm og vejere godt og vel 62 kg.. jeg skal tage på ja.. det ved jeg.. men det er FANDME SVÆRT!!! jeg drikker cola. jeg drikker fløde til stort set alt. vi for ekstra fløde i alle mine ting.. osv..


    men jeg for alt for hurtigt ondt i maven og så er jeg bange for at gøre ting som kan gøre mig flov eller lign.. jeg er en meget genert person som ikke tør en skid.. altså på visse måde.r. jeg tør godt svare igen og mande sig op hvis i forstår..


    nå.. jeg ved godt det ikke er det bedste sted at skrive alt det her.. men så ved i det :P kunne lige så godt få det hele med :D hehe..


    btw.. jeg fryser altid om tær og hænder. guess why.. hehe det er provo man ikke kan mærke sine tær når man går..


    ja jeg går til spise hospitalts ting.. som "hjælper" mig. men jeg kan ikke. jeg skal have en til at sige hver gang jeg skal spise så jeg lige som oppe i hovedet bliver mindet om at jeg skal æde noget.. hvis i forstår.. gør i nok ikke men wtf. :P


    men GL med en vægt tab. synes ligesom ori at du burde træne :) men gl med det. og alle jer andre der ude..


    Peace out.. og ja jeg går til psykolog osv for at prøve at få det fixed.. men jeg har vænnet min mave til ikke at æde så meget.. og nu er det altså for lidt.. men det er fandme svært at gøre det modsat. men kæmper stadig..


    :drink:


  • *G* du er nok ikke den eneste i verden som ikke kan løbe så langt. :))


    damn, det lyder ellers ikke rart :boxed:
    har også en ven som er uffatelig tynd.. han har konstant kolde fingre. så vidt jeg ved, er der meget stor chance for ledgigt hvis man har kolde fingre meget af livet.


    jeg har en fremragende metode at blive fed på... drink beer!!! :drink:

  • aarj.. ikke sådan lige op til jul. der er det altså pænt svært at skære ned på det ene og det andet, og vejret er jo lort. det begynder jo snart at blive minus grader hele tiden. men ellers så kunne det da godt være :D er 165 cm høj (jeg er meget lillle!)men har også fødselsdag sidst på året) og vejer lige godt 56-57kg. så.. ag med et par af dem..... EFTER nytår!

  • Mirakelpille mod fedme
    Forskere fra Columbia University i New York hævder, at de har fremstillet en pille, som er intet mindre end en mirakelpiller for de mennesker, der ønsker at dæmme op for deres appetit.
    Pillen, der har fået navnet Acomplia, blokerer nervernes signalmodtagere i den del af hjernen, der styrer appetitten og folks lyst og behov. Det medfører, at folk spiser mindre.
    Forskerne har haft 3040 forsøgspersoner gennem flere år. En tredjedel af dem fik højeste dosering af Acomplia, og tabte i gennemsnit ti procent af deres kropsvægt. Livvidden blev reduceret med 7,5 cm. og de tog ikke på i løbet af de to år, de indtog pillen, skriver Boston Globe.
    - De opnåede og beholdt et vægttab på 8,5 kg. sammenlignet med 2,3 kg i gruppen, der blot fik placebo, siger forskningsleder Xavier Pi-Sunyer.
    Pillen skulle også hjælpe rygere med at kvitte tobakken, men mirakelpillens ankomst til Danmark har lange udsigter. Først skal de amerikanske og engelske myndigheder godkende produktet, hvilket kan tage op til 18 måneder.

    Taget fra EkstraBladet.


    Hvis du skal tabe dig så er det faktisk bedst at tage en sport hvor du skal bevæge dig i lang til af gangen. F.eks. cykling eller svømning (evt. vandaerobic :D). Løb er ikke så godt fordi det specielt belaster knæene når man er overvægtig.
    Så skal du også huske at bevæge dig i mere end 30 minutter af gangen.


    Når kroppen begynder at arbejde så har den nogle forskellige energier. Energi-profilen viser hvor lang tid man skal arbejde i med en bestemt energi.


    ENERGI-PROFIL:
    Mellem 0 & 15 sek - CP-lageret
    Mellem 15 sek & 3 timer - sukker
    Mellem 30 min og opefter - fedt


    Der er flydende overgange, men du skal bevæge dig i cirka 30 minutter før kroppen begynder at forbrænde fedt. Så skal du huske at du ikke må tilføre kroppen energi, i form af mad. For så forbrænder kroppen den nye energi i stedet for fedt.