21

lørdag, 13. november 2004, 00:02

Citeret

Oprindeligt indlæg af Alaza
Det ved jeg ikke hvorvidt jeg er enig i. Men det er et større sidespor.

Nu skal det ikke forstås sådan, at ligemeget hvilke to mennesker du sætter overfor hinanden vil de altid være lige .. Selvfølgelig vil der være situationer hvor man ikke kan gøre dette ..

Mente nu i forhold til religion, og det, at der i den her tråd bliver givet udtryk for, at det er OK at gøre grin med muslimerne, men ikke med kristendommen .. Det er IMO meget dobbeltmoralsk ..

22

lørdag, 13. november 2004, 00:07

Citeret

Oprindeligt indlæg af Burger

Citeret

Det ved jeg ikke hvorvidt jeg er enig i. Men det er et større sidespor.

Nu skal det ikke forstås sådan, at ligemeget hvilke to mennesker du sætter overfor hinanden vil de altid være lige .. Selvfølgelig vil der være situationer hvor man ikke kan gøre dette ..

Mente nu i forhold til religion, og det, at der i den her tråd bliver givet udtryk for, at det er OK at gøre grin med muslimerne, men ikke med kristendommen .. Det er IMO meget dobbeltmoralsk ..

Det sidste er jeg enig i.

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

23

lørdag, 13. november 2004, 00:11

Jeg kan nu godt li at gøre lidt grin med de forskellige tro's-haløjsa'r.. Der er ikke noget bedre end en god omgang provokation. Har prøvet at overbevise en meget kristen om at ham der fætter guf der oppe ikke findes, men det ville hun sgu ikke høre på. Hun blev mere og mere sur fordi hun jo ikke kunne bevise det.. Ingen har jo set ham.. hvad er han så? En følelse sagde hun.. Men er han så sådan en følelse man får når man har ådt for meget? hehe..

Synes bare det langt ude at tro på noget.. Dyrene lever jo fint uden at tro på noget.

Jeg har det desuden også meget godt.

MB: Asus P6T Deluxe V2, CPU: I7 920@3.95, Ram: 3x2Gb Corsair Dominator PC16000
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: HIS ATI 5970, Lyd: Creative X-Fi Elite Pro
HDD: 1x Intel X25M 80Gb + et bundt andre små-diske

24

lørdag, 13. november 2004, 00:12

Citeret

Mikkel: Enig, selvfølgelig skal folk have deres religion i fred, så længe det ikke ender i lignende situationer som van Gogh mordet, hvilket jeg håber og regner med, at alle muslimer tager stor afstand fra.

Glad for at du forstår ;) - personligt har jeg det nogenlunde på samme måde som du beskriver - men jeg synes det er bedre at holde det for sig selv, og acceptere at folk er forskellige, uanset hvor tåbelige religiøse ideer de så måtte have...
så længe det ikke går ud over andre end dem selv...

25

lørdag, 13. november 2004, 00:14

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mikkel

Citeret

Mikkel: Enig, selvfølgelig skal folk have deres religion i fred, så længe det ikke ender i lignende situationer som van Gogh mordet, hvilket jeg håber og regner med, at alle muslimer tager stor afstand fra.

Glad for at du forstår ;) - personligt har jeg det nogenlunde på samme måde som du beskriver - men jeg synes det er bedre at holde det for sig selv, og acceptere at folk er forskellige, uanset hvor tåbelige religiøse ideer de så måtte have...

Præcis, så længe det ikke går ud over andre end dem selv, men det er jo desværre det vi ser i ekstreme mængder. Van Gogh mordet, mange af terrorangrebet er baseret på ekstremistiske handlinger og Bushs tankegang er baseret på en vanvittig og ugennemtænkt version af Kristendommen.

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

26

lørdag, 13. november 2004, 03:12

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mikkel

Citeret

Præcis, så længe det ikke går ud over andre end dem selv, men det er jo desværre det vi ser i ekstreme mængder. Van Gogh mordet, mange af terrorangrebet er baseret på ekstremistiske handlinger og Bushs tankegang er baseret på en vanvittig og ugennemtænkt version af Kristendommen.

Jaja, det er al sammen meget godt, men det er jo slet ikke det vi snakker om - stick to the issues kiddo!

27

lørdag, 13. november 2004, 04:33

religion er noget smarte folk fandt på for at kunne få magt over folk...lige fra slaver til konger......idag ville det vel have svaret til en spindoktor......

fatter sq ikke folk stadig ikke er kommet længere end at tage det som en god historie...ligesom grimms eventyr....

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

28

lørdag, 13. november 2004, 11:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af Patrick S
Ja folk(specielt muslimer) tager alt så bogstaveligt og alvorligt synes det er lidt syndt der er os plads til sjov i den sammenhæng..

det er nu ikke helt alle muslimer som du bare siger.

Dont Generalize eller endnu bedre, Get rid of jyour prejudices

29

lørdag, 13. november 2004, 12:10

Citeret

Oprindeligt indlæg af shahid_2dk

Citeret

Ja folk(specielt muslimer) tager alt så bogstaveligt og alvorligt synes det er lidt syndt der er os plads til sjov i den sammenhæng..

Vi siger skam heller ikke alle, men dem som virkelig tager det seriøst er tydeligvis endda villig til manddrab for sagen.

30

lørdag, 13. november 2004, 12:36

Citeret

Citeret

Citeret

Vi siger skam heller ikke alle, men dem som virkelig tager det seriøst er tydeligvis endda villig til manddrab for sagen.

det tror jeg nu ikke, men det da stadigvæk for dårligt at specielt du i hver tråd kommer og skriver at du ikke fatter at muslimer sulter sig selv ihjel fordi en eller anden idiot også gjorde det/ sagde det.

jeg har ikke noget imod det hvis du formuler det på en lidt alternativ måde og kun skriver det få gange istedet for at komme og skrive det i hver tråd, hvis du forstår.

31

lørdag, 13. november 2004, 12:39

Og forresten, så brude du efterhånden vide hvorfor vi faster det står jo så mange steder nu hvor jeg har prøvet at forklare det :D

32

lørdag, 13. november 2004, 12:43

Jeg fatter stadig ikke hvorfor i faster ? :))

33

lørdag, 13. november 2004, 12:44

Citeret

Jeg fatter stadig ikke hvorfor i faster ? :))

læs tråden der hedder noget lignende, Så det tid til at faste ;-)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "shahid_2dk" (13.11.2004, 12:44)

34

lørdag, 13. november 2004, 12:51

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

det tror jeg nu ikke, men det da stadigvæk for dårligt at specielt du i hver tråd kommer og skriver at du ikke fatter at muslimer sulter sig selv ihjel fordi en eller anden idiot også gjorde det/ sagde det.

jeg har ikke noget imod det hvis du formuler det på en lidt alternativ måde og kun skriver det få gange istedet for at komme og skrive det i hver tråd, hvis du forstår.

I hver tråd? Mindes ikke at have udtalt mig om lignende i andre topics.

35

lørdag, 13. november 2004, 13:31

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

I hver tråd? Mindes ikke at have udtalt mig om lignende i andre topics.

hver tråd hvor man kommer ind og lige for berørt emnet at faste

og hvis ikke jeg tager fejl har du også udtalt dig lign. omkring andre ting når vi geeks har diskuteret religion

36

lørdag, 13. november 2004, 14:03

Hvis du nu ville linke til et topic hvor jeg tidligere have diskuteret faste havde vi kunnet snakke, men mig bekendt, så er det ikke sket før?

Og heller ikke religion? Jeg har diskuteret lidt politik herinde en gang i mellem ja, men ikke religion mig bekendt.

37

lørdag, 13. november 2004, 15:57

Synes det er iorden at de faster, men må jeg spørge om noget? Må man læse når man faster? En fra min klasse fastede og vi skulle læse en bog. Han sagde at han ikke kunne læse den fordi han fastede. Passer det? Ellers synes jeg det er for langt ude at faste. Altså IMO

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=12735&sid=[/IMG]

38

lørdag, 13. november 2004, 16:00

Citeret

Ligesom mange andre? Har aldrig fattet konceptet i, at stoppe med at fråde, bare fordi en mand for nogen tusind år siden synes det kunne være sjovt at se folk sulte...?

Må jeg tilføje HAHA og HEHE :D

Spar på maden er måske hele konceptet :D

Don't get mad, get even...

39

lørdag, 13. november 2004, 16:03

Citeret

Oprindeligt indlæg af Fragman
religion er noget smarte folk fandt på for at kunne få magt over folk...lige fra slaver til konger......idag ville det vel have svaret til en spindoktor......

fatter sq ikke folk stadig ikke er kommet længere end at tage det som en god historie...ligesom grimms eventyr....

Kan kun give dig ret..!

Jeg forstår heller ikke hvorfor at folk er så skide religiøse, det nytter ikke FAT DET! Hvis det er fordi i ikke har andet at give jer til... så spil golf!!!!!

Folk der er hellige og tror på den hellige frelselse dør sku også som 20årige af en uretfærdig sygdom..!

Men jeg syns nu at fasten er helt ok.. så er der mere mad til ikke muslimerne :D

Don't get mad, get even...

40

lørdag, 13. november 2004, 17:24

Citeret

Oprindeligt indlæg af axasion
Synes det er iorden at de faster, men må jeg spørge om noget? Må man læse når man faster? En fra min klasse fastede og vi skulle læse en bog. Han sagde at han ikke kunne læse den fordi han fastede. Passer det? Ellers synes jeg det er for langt ude at faste. Altså IMO

nej nej nej

alt det vås nogen fyrer af passer slet ikke.

man må bare ikke synde, det giver nemlig dobbelt eller tredobbelt når man synder, altså engelen på venstre skulder noter det ned som en større synd.

der er intet med må ikke læse osv. :D

Seneste tests og artikler

0

Fjernstyrede gadgets - Hubsan X4 og Logicom Spy-C

Det er en lidt spændende anmel
Læs Mere

0

Synology DS215j NAS

For et stykke tid siden så vi
Læs Mere

0

Creative SoundBlaster Roar SR20

Vi har her på Tweak.dk efterhå
Læs Mere

0

Tesoro Lobera samt Lobera Supreme

Denne test byder ikke bare på
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Ny Phanteks TC14S CPU køler

Phanteks er kommet med flere n
Læs Mere

33

Minecraft MADPACK Konkurrence med masser af præmier

Tweak.dk har sammen med surene
Læs Mere

0

Sig farvel til Google på din iOS enhed

Rygterne vil, at Microsoft og
Læs Mere

0

Oplad din smartphone på bare 30 sekunder

Træt af at sjat lade din telef
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.