En rigtig hjerne vrider...

  • Hej jeg sad lige og stenede en lille opgave jeg fik, af en fra mit arbejde... :) (Det skal lige siges, at det ikke er en lektie, eller noget, så i må kan godt hælpe mig :P )
    Men jeg kan ikke finde ud af den, og jeg tror ikke, at den kan løses... :boxed:


    Regler : Man skal trække 1 ledninger fra Vand, Gas og EL, til hver af husene. Dvs. alle husene skal have vand, gas og el. Men ledningerne må ikke krydse hinanden, eller splitte sig, eller gå gennem husene.


    Jeg beklager meget mit dårlige tallent i Paint :P


    Hvis i har et link til en side med sådanne opgaver, så vil jeg være taknemlig :)

    Forlovet myrdet over MMORPG
    Onlinerollespil har tilsyneladende farligere bivirkninger end bleg hud og mangel på frisk luft.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR
    det kom jeg også frem til efter lidt fedten rundt.
    Det viser sig ret hurtigt når man prøver lidt frskelligt.. men man når da lige at tro man har den et par gange :D


    Og man bliver lige skuffet hver gang det mislykkeds :]


    Troede også jeg havde den, men ak, jeg lukkede muligheden for gas til den sidste husstand :(

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Skal ledningerne trækkes inde for "firkanten"? Hvis man trækker dem bag om husene kan det sagtens lade sig gøre..

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grus
    Skal ledningerne trækkes inde for "firkanten"? Hvis man trækker dem bag om husene kan det sagtens lade sig gøre..


    Nej, prøv selv.


    edit: Der var r3ptile hurtigere :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grus
    Skal ledningerne trækkes inde for "firkanten"? Hvis man trækker dem bag om husene kan det sagtens lade sig gøre..


    Vis os det ;)
    Men det er ikke muligt


    Edit: Måske jeg er bare lidt langsom :O

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

    Rettet en gang, sidst af Slammand ().

  • Nej for pokker.. min fejl.. det kan man ikke :rolleyes:

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Kan ikke forstå at I sidder og jøler og pangler med den opgave når den ikke kan løses :boxed:


    Om ikke andet er I beskiftiget herfra og så til jul år 2081.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Tror du missede den del der hedder "ledningerne må ikke krydse hinanden".


    jeg ved godt at de krydser hinanden. det andet er umuligt. men sådan vil det se ud hvis man SKULLE forbinde ledningerne. altså.. hvis man nu.. nej glem det :]

  • Hey derude...


    Som Grus skriver, så kan det faktisk godt lade sig gøre hvis man betragter det som en 3 dimensionel tegning. Det enste det kræver er at en ledning som ikk' hører til en givent hus, godt må ledes under et givent hus :D


    Må man det??


    Hvis ja, så er løsningen her :D


    EDIT: ville da li' ha' en mail når nogen svarer :D

  • hehe gammel gammel gammel leg.. og nej det kan ikke lade sig gøre, der er ikke nogen mulighed for at lave den med de opskrevne regler :) .. men har nu brugt mange timer på at finde en løsning, pga. skide forældre der lover en 100 kr hvis man kan løse den :P ;)