Bliver du irritabel når du venter på bussen?

  • Ey der ;)


    Jeg er ved at lave en projektopgave oppe i skolen, og vi skal have nogle beviser for hvordan vi vil lave hvad. Vi har valgt at have om service og komfort, og det skal indgå i kollektive transportmidler. Ovre I KBH har de efter sigende et system så de kan se hvor bussen er ved de forskellige busstoppesteder. Det vil vi lave en demo model af, hvor det så bare er Viborg i stedet for KBH.


    Udover at svare på pollen, så må I meget gerne skrive en kommentar til vores "Bussporingssytem" om hvor vidt det vil være godt eller skidt.


    På forhånd tak :D

  • Det kommer an på hvornår det er.. Hvis det er i myldretiden synes jeg ikke man skal vente på den overhovedet.. Bor i Kastrup, lige op ad Amagerbrogade, og synes hele tiden jeg kan komme til og fra byen, enten med en bus der går hver 3 -5 minut, eller metroen.

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hayes
    Det kommer an på hvornår det er.. Hvis det er i myldretiden synes jeg ikke man skal vente på den overhovedet.. Bor i Kastrup, lige op ad Amagerbrogade, og synes hele tiden jeg kan komme til og fra byen, enten med en bus der går hver 3 -5 minut, eller metroen.


    Her har vi kun busser, og de kører hver 30. min... :S

  • Her har vi også kun busser, og de kører hver hele og halve time i dagtimerne, og ved 7-tiden og fremefter, er det kun hver hele time. Så chancerne for at skulle med en bus der er forsinket, er ikke så alverdens stor, det sker ret sjældent her, hehe. Men altså, drejer det sig om et par minutter, generer det mig egentlig ikke det helt store.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Busser er i det hele taget ubehagelige at køre i, så derfor undlader jeg det.


    Jeg vil hellere cykle 25 km til skole, hvis jeg så kan slippe for bussen. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Busser er i det hele taget ubehagelige at køre i, så derfor undlader jeg det.


    Jeg vil hellere cykle 25 km til skole, hvis jeg så kan slippe for bussen. ;)


    Ja, cyklen er klart at foretrække. Det kommer lidt an på hvor langt det er dog..


    De 25 km der, der ville jeg nok stå af, men hvis jeg f.eks. bare skal ind til biffen (10 km) og jeg ikke føler mig videre doven, så er det cyklen! Skolen klarer jeg også hver dag på cykel, men ok, der er også kun 800m hver vej :P

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Jeg bliver kun iriteret når min knallert er stået af, så er jeg tvungen til bus, hvilket jeg har det med at få ondt i ryggen. Men ellers ja bliver iriteret når jeg skal vente på bussen mere en 2-3 min....

  • nææ.. plejer og høre musik mens jeg venter på bussen, så det er lige meget.. nu har jeg kørt i bus de sidste 3-4 år, så det genere mig ikke..

  • Når vejret er fint cykler jeg, da bustiderne er lig r*v :rolleyes:
    Når man kommer fra skole skal man vente minimum 25 min. på at komme med en bus, og så kan man lige så godt cykle.
    En tur på 12 km. tager ca. 25 min. og med bus fra start til stop tager omkring 35min. så cyklen er klart at foretrække.


    BTW. Aalborg noget alá en digital tavle som viser hvornår busserne forventes ved stoppestedet, men ofte er de meget upræcise pga. lysreguleringer. ;)

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Busser er i det hele taget ubehagelige at køre i, så derfor undlader jeg det.


    Jeg vil hellere cykle 25 km til skole, hvis jeg så kan slippe for bussen. ;)


    du syg.... cykle 25 km.. det vil jeg sku ik holde til.. tror sku bare jeg snupper bussen eller tager bilen... :D

  • Nu er det yderst sjældent at jeg kører med bus, men når jeg endelig gør går kan jeg godt gå hen og blive irriteret hvis den er mere end 5 min forsinket. Normalt tager jeg bare min cykel, og om et par uger får jeg min kværn, og så er det helt slut med busser :P

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra