liv efter døden..

  • på msn hedder jeg mit navn og har dette stykke tekst som "comment"


    EVIL is LIVE spelled backwards.. that makes you wonder?


    når man tænker over det, kan det betyde noget at det faktisk er stavet som det er?


    Tror i på liv efter døden eller lign. ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Kristne tror jo på liv efter døden ;)


    Selv tror jeg ikke på Gud, jesus og hvad alt dertil hører, men derimod på at der er en højere mening med alt.
    Tror ikke på liv efter døden, men på genfødsel (reinkarnation).


    hehe... jeg har det lidt på samme måde, tror ikke på en højere magt (kun liiige efter man har set bruce allmighty). men derimod på genfødsel og at vores liv er forudbestemt. (:

  • What have you been smoking? :D


    Din teori passer jo ikke helt, får det hedder jo LIFE og ikke live (hvis begge ord er engelsk, hvilket jeg går ud fra).


    BTW: Nej jeg tror ikke på liv efter døden. Dør du, er du definitivt død! Hjernecellernes funktion slukkes, sindet har altså ikke længere et eksistensgrundlag.
    Jeg ved ikke om det er videnskabligt bevist at vi går i en anden sindstilstand når vi dør (eller er tæt på det), men det kunne jeg nu godt tro på. Her kunne man sikkert godt opleve mystiske ting, som nogle mennesker så har tænkt på at kalde paradis.


    Liv efter døden er en trøst nogle mennesker har fundet på, og derefter kaldt det religion...
    Jeg er kristen, men nok mest på grund af at jeg godt kan lide at holde fast i traditionerne i den kristne religion. Iøvrigt tror jeg også på budskaberne i Biblen, men derfra og så til at tro på at en mand med skæg sidder og former verden, det får du mig ikke til at tro på.


  • Nej, men hvad er det der gør os alle forskellige ? Er det en sjæl, eller er det bare den måde millader af celler arbejder forskelligt fra person til person ?


    Nogen mener jo også at have haft en "ud af kroppen" oplevelse, altså hvad de gør sig fri fra deres fysiske krop.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Nej, men hvad er det der gør os alle forskellige ? Er det en sjæl, eller er det bare den måde millader af celler arbejder forskelligt fra person til person ?


    Nogen mener jo også at have haft en "ud af kroppen" oplevelse, altså hvad de gør sig fri fra deres fysiske krop.


    1. Ja det, og så alt det vi har gjort og oplevet (det er det der danner os som personer!), det vil sige:


    - omgangskreds
    - input fra familien
    - alt hvad du har foretaget dig i dit liv ;)
    - en masse andet jeg ikke gider nævne


    2. Den med ud af kroppen oplevelsen, mener jeg er en af de sindstilstandsændringer (WOW) jeg taler om. Har faktisk engang set et program der vedrørte emnet, og der var også teorier om et andet sindsniveau, hvor hjernen hørte ting (den sidste sans man mister er hørelsen), og udfra lydbilledet, danner sig et billede af hvordan ens omgivelser muligvis ser ud. Hjernen danner sig en forestilling om hvordan alt ser ud imens du ligger under en kritisk operation, den har jo haft mulighed for at indsamle information om personer og andre tilstedeværelser i rummet du har ligget i inden den blev sendt i provokeret søvn (bedøvelse).


    Er du også "ude af kroppen" når du sover? Drømme kan virke MEGET virkelighedstro hvis du spørger mig.

  • Jeg ved ikke hvad jeg tror.
    Tror egentlig måske ikke rigtig noget.
    Et eller andet siger mig at det egentlig virker lidt mærkeligt at forstille sig noget man ikke ved noget om. hehe.. Hvorfor ikke bare ta det som det kommer :)
    Måske lever man op igen som en melorm :] De spekulere nok ikke på liv efter døden. hehe

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Helvede er noget nogle kristne har skabt, for at have noget at skræmme med, og satan er også noget de har skabt, så syns ikke rigtig kristendom holder, da de skal bruge andre midler til at skræmme folk, til at leve som de synes er rigtigt.
    Derimod kan jeg se nogle mere overbevisende elementer i satanisme, da de tror på at naturen er det er styrer jorden, og ikke en gud i den forstand.

  • tror på liv efter døden ja, men alligevel lever jeg livet :P


    Havde i en årgang mareridt, om at når man døde så lå manbare og skulle glo i en uendelighed i et komplet mørke. 100% stille og alt.. du kan bare se sort og tænke :S

  • Jeg er tilhænger af kvanteteorien, derfor mener jeg at alt er muligt. Dog mener jeg ikke at der findes et liv efter døden i den forstand de fleste mener.
    Jeg tror på at der er nær uendelige eksistenser for et individ, hvoraf vi vil have mulighed for at eksisterer i dem alle, blot ikke være bevidst i alle på sammetid. Derfor, når man dør i denne eksistens, er der ikke mere efter hvad angår bevidsthed, personlighed etc.
    Men man vil blot fortsætte en eksistens i en anden tidslinie.
    Ved flere eksistenser og tidsliner, mener jeg således, at ved hvert valg man ikke har taget, vil der være en tilhørende eksistens. F.eks, hvis man vælger at gå ned til bageren, istedet for 7/11, vil der være en ny mulig eksistens.


    Men udover det kan jeg godt forstå, hvorfor så mange mennesker tror på et liv efter døden. Det er ikke rart at tænke på der skulle være ingenting efter, hvilket der er stor chance for der er.


    Vil også lige sige, at de oplevelser folk har haft, hvor de har været klinisk død, hvor de har set en tunnel eller deres døde mormor eller andet, det er blot hjernen der udskiller en masse endorfiner og andet, mens man er i den tilstand, hvilket gør man ser eller oplever ting der er meget stærke. Folk der er kommet tilbage efter en klinisk død tilstand, har ikke oplevet "ægte" død. Men selvfølgelig ville de jo så heller ikke kunne komme tilbage og fortælle om det, hehe

  • Har ingen anelse om der sker noget efter døden, men tænker heller ikke særlig meget over det.


    Jeg tror på at man skal nyde livet, være ærlig over for sig selv og for dem man holder af.


    Hvis der endelig skulle være en højere magt der styrer det hele hernede, tror jeg ikke det er meningen at vi skal bruge hele vores liv på at tænke på det og tilbede alle mulige.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simonthk
    Tænk hvis vi har valgt den forkerte gud, så bliver han mere og mere gal hver gang vi går i kirke! :boxed:


    Jeg tror ikke du skal tage de ting der bliver sagt i The Simpsons så seriøst... :]

  • Jeg kan ikke se hvor du vil hen med den her tråd :rolleyes:


    Ond = leve


    Hvad fanden har det med gud og liv efter døden at gøre ?


    Og nej - jeg tror ikke der er nogen somhelst dybere mening med at de 2 ord staves i omvendt rækkefølge af hinanden - temmelig latterligt emne at filosofere over imo. :dots: