Uddannelse - Jer?

  • Hejsa


    Sidder bare og tåger rundt og ville lige høre om hvor mange Datafagtekniker og IT-suppoerter der er her inde :T


    Bare skyd løs hvad I er Uddannet som :]

  • Jeg er igang med datafagtekniker-uddanelsen, og er så heldig at have praktikplads på Danfoss som netop dette. :)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • well - atm er jeg på htx 2. år i skive, og regner med at tage på uni efter htx og studere en eller anden form for teknik, skal bare lige finde ud af hva det skal være. ved ik hvordan det sådan helt hænger sammen :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel
    Jeg er igang med datafagtekniker-uddanelsen, og er så heldig at have praktikplads på Danfoss som netop dette. :)


    Ihh har jeg ik.... har måske en på Grundfoss :]

  • Jeg er osse igang som Datafagtekniker på TEC i Ballerup.
    Men har ikke fundet praktikplads, som så mange andre :(

    Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

  • Selvom jeg ikke lige skal være datafagtekniker, kan jeg vel lige skrive hvad jeg sigter efter, efter næste år når jeg er færdig med gymnasiet:


    http://www.ug.dk/uddannelse.as…udb-civarkitekturogdesign


    eller


    http://www.ug.dk/uddannelse.aspx?article_id=udb-civnanotek


    Det eneste der irriterer mig, er at det ligger så langt væk.. Gider ikke til udlandet for at studere igen.. :P


    Nå ja, det er selvfølgelig kandidatuddannelsen, jeg sigter efter..

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

    Rettet en gang, sidst af Hayes ().

  • It-supporter på H1 snart H2 på Euc midt i Viborg :D

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • IT-Supporter men dropper det nok snart pga. transport tid på lidt over 2½time X( :lame:


    btw nice post :D


    -edit


    Har lige droppet min uddanelse...
    grundet Transporttiden....... :boxed:
    så ny skal jeg finde en ny ;(


    nogen der ved hvad det kræver at blive webdesigner ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PolluX^
    Jeg er osse igang som Datafagtekniker på TEC i Ballerup.
    Men har ikke fundet praktikplads, som så mange andre :(


    WUT WUT!! der går jeg også..


    men jeg har lige ændret uddannelse til IT-Supporter..
    for når jeg bliver færdig her til april næste år.. rejser jeg op til sverige(til Denully) og arbejder og tjener mig nogle penge :P


    hehe

  • Ja, jeg er færdig med mine 3 år på Viborg Katedralskole, så venter bare på at jeg skal i mili. og så skal jeg måsake til Esbjerg for at uddanne mig som it-sikkerheds-et-eller-andet (forholdsvis ny uddannelse)


  • Det er også hvad jeg har hørt fra andre, erfarne :)


    Min oplevelse er at de fleste datafagteknikere osv. render rundt og er systemadministratorer på skoler osv. Og det er ikke lige hvad jeg vil..
    Men så vidt jeg ved bliver civilingeniører præster, og præster kvantefysikere i dagens danmark, så ens uddannelse er vel egentlig mere for at "vokse op" om man kan sige det sådan. Selvfølgelig åbner der sig flere døre med en større uddannelse, men har bare af erfaring at man sjældent bliver det man egentlig har uddannet sig til..


    F.eks. er min amerikanske far uddannet ingeniør inden for matematik eller sådan noget, men er nu chief of security, i et level 1 fængsel.. Som tinene dog udvikler sig :)

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2


  • Ja... siger vores lære også at vi nok ca. 70% af tiden kommer til at sætte netværk op....


    Men der er jo lige blievet lavet om på det hele så man ikke kan komme i skole-pratik (startet fra min årgang)
    så man skal du og havde en læreplads osv. før man kan kalde sig Datafagtekniker :boxed:


    + en masse der først træder i kraft den 1.Januar :(

  • Jeg er en af de få heldige som har fået en læreplads inden for IT-supporter/datafagtekniker.. Jeg er så i gang som IT-supporter og min læreplads er Hydro Aluminium i Tønder.. Når jeg er færdig her flytter jeg til KBH og prøver at få et job, ellers vil jeg se hvilke muligheder der er for videreuddannelse til den tid...


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520