hvis at man for stjålet en mobil

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af klf
    hvis at man for stjålet en mobil kan man så spore den eller er det kun nogle telefoner at man kan spore ?


    alle kan spores og det er egetligt ikke så svært igen men det kræver lidt arbejde fra ens udbyder :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af klf
    man kan ikke gå ind på nettet og intaste mobilens nummer og se hvor den er hende i verden ?
    det skal lige siges at jeg ikke har fået stjålent min mobil men man kan jo komme ud for det en dag


    du fulgte godt med i rejseholdet på DR1 dengang var?:T

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    nej det ka man ikke, det vil jo bare spore dit sim.


    og det kommer tyven jo ned i en fryser og ødelægger det


    haha, de kan skuda ikke spore et sim, hvis det ikke sidder i en mobillos :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af klf
    hvis at man for stjålet en mobil kan man så spore den eller er det kun nogle telefoner at man kan spore ?


    Prøv at forestille dig hvor meget arbejde det ville kræve for TDC og andre udbydere, hvis de skulle spore alle de telefoner, som bliver stjålet... good god!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af klf
    hvis at man for stjålet en mobil kan man så spore den eller er det kun nogle telefoner at man kan spore ?


    I teorien, ja, i praksis, nej.. For alle dem der kan, gider ikke..


    Meldte selv en tlf stjålet for en 4-5 år siden, men den fik jeg aldrig at se igen..

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Igen snakker I uden at vide :D Rent faktisk så spores _alle_ stjålne telefoner bare man melder dem stjålne og de gør det i hele verden... IMEI'en blacklistes og udbyder kan se, hvad for simkort der sidder i den huggede telefon og så melder de brugeren til Politiet - bare ring og spørg dem :D problemet er bare at stort set ingen mennesker melder mobilos hugget til udbyderne så de lægges i databasen :|

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WinterSilence
    Igen snakker I uden at vide :D Rent faktisk så spores _alle_ stjålne telefoner bare man melder dem stjålne og de gør det i hele verden... IMEI'en blacklistes og udbyder kan se, hvad for simkort der sidder i den huggede telefon og så melder de brugeren til Politiet - bare ring og spørg dem :D problemet er bare at stort set ingen mennesker melder mobilos hugget til udbyderne så de lægges i databasen :|


    Tjah, det må være en ny service.. For de hjalp ikke en sød lille purk som mig..

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WinterSilence
    Igen snakker I uden at vide :D Rent faktisk så spores _alle_ stjålne telefoner bare man melder dem stjålne og de gør det i hele verden... IMEI'en blacklistes og udbyder kan se, hvad for simkort der sidder i den huggede telefon og så melder de brugeren til Politiet - bare ring og spørg dem :D problemet er bare at stort set ingen mennesker melder mobilos hugget til udbyderne så de lægges i databasen :|


    problemet med IMEI var at det ikke var så udbredt som de kunne ønske på bestemte tidspunkter. Dog ser det ud til at have forbedret sig meget, men lande der ikker er med i IMEI kan man sådan jo stadigvæk bruge telefonen. Så hjælper det jo ikke særligt meget ;)


    Mere info her http://www.mobilsiden.dk/tips/show.php?visSide=1513 - så selv om du ved noget om det ved du ikke alt, det er netop kun EU der bruger IMEI lige pt. (ikke sikker med USA dog) så der er lang vej til hele verden

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk
    Fik fat i en der stjal min mobil


    idioten forsøgte at lægge den tilbage efter jeg ringede til den :roller:


    og blev derfor busted


    Havde givet ham en gang tæv hvis der var en der tog min telefon og jeg fangede ham! :boxing:


    Men ku forestille mig det bare var for sjov, siden han lagde den tilbage og blev bustet af at bli ringet op :boxed: :P