Politik - Hva ville du stemme!

  • Må ærligt indrømme at dansk politik simpelthen ikke interesserer mig. Jeg har heller aldrig stemt.
    Jeg ved udemærket godt at man bør sætte sig ind i tingene, men har aldrig haft lyst/behov for det.
    Så længe at skatten ikke ændres til 87% eller lign, så skal jeg nok holde kaje ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DanielAndrewLowe
    Må ærligt indrømme at dansk politik simpelthen ikke interesserer mig. Jeg har heller aldrig stemt.
    Jeg ved udemærket godt at man bør sætte sig ind i tingene, men har aldrig haft lyst/behov for det.
    Så længe at skatten ikke ændres til 87% eller lign, så skal jeg nok holde kaje ;)


    Det er jo også fair nok .. Hvis man så samtidig ikke brokker sig over hvordan tingene er, er det jo op til en selv at stemme .. Jeg gør det, og sætter mig så vidt muligt så meget ind i tingene som jeg nu kan .. Politik interesserer mig så også ..


    Edit: Der mangler klart et punkt der hedder: "Jeg ønsker ikke at stemme" .. og evt. også: "Jeg er ikke gammel nok" ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Det er jo også fair nok .. Hvis man så samtidig ikke brokker sig over hvordan tingene er, er det jo op til en selv at stemme .. Jeg gør det, og sætter mig så vidt muligt så meget ind i tingene som jeg nu kan .. Politik interesserer mig så også ..


    Ja det er jo lige netop det. Vælger man ikke at stemme, så fravælger man sig også muligheden for at sige sin mening, og forvente at den bliver hørt.
    Men alt med grænser selvfølgelig. Hvis en regel nu bliver lavet om, fuldstændig absurt. Så skal jeg sq nok gøre mig bemærket. Men den ret har vi jo alle.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ChoSimba
    Jeg er ikke gammel nok til at stemme endnu :))


    Det er jeg heller ikke, må lige vente ½ år, men hvis du mener du kan stemme, på noget her, er du velkommen :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Der mangler klart et punkt der hedder: "Jeg ønsker ikke at stemme" .. og evt. også: "Jeg er ikke gammel nok" ..


    Eller også gør der ikke...Hvis man ikke ønsker at stemme, ja så lader man da bare vær? man kan jo nemt bare trykke på 'result' - så er den skid slået...
    Og om folk ikke er gamle nok til at stemme kan da for så vidt være FULDKOMMEN ligegyldigt, man kan da godt have en politisk holdning bare fordi man er under 18 ? :rolleyes:


    EDIT: Hvad mig selv angår, ja så ved jeg det egentlig ikke - har heller ikke den store interesse for det, men skal da nok sætte mig lidt mere ind i tingene i tiden op til næste valg :)

  • Må give DanielAndrewLowe ret. Jeg føler heler ikke at jeg har behov for at stemme. Jeg aner ikke en dyt om det og har egentlig heler ikke lyst til at vide noget om det.


    Så det ville være spild af ressourcer hvis jeg gik ned og satte min stemme et eller andet tilfældigt sted :D Så hellere lade de folk der går op i det, om det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Eller også gør der ikke...Hvis man ikke ønsker at stemme, ja så lader man da bare vær? man kan jo nemt bare trykke på 'result' - så er den skid slået...
    Og om folk ikke er gamle nok til at stemme kan da for så vidt være FULDKOMMEN ligegyldigt, man kan da godt have en politisk holdning bare fordi man er under 18 ? :rolleyes:


    En "Stemmer ikke" kunne nu være meget rart, for at se hvor mange der har den holdning ..


    Jeg har absolut intet imod, at folk under 18 har en politisk holdning .. Men mange bruger deres alder som en undskyldning for ikke at sætte sig ind i tingene ..


    Selv var jeg politisk aktiv da jeg var 16 ..


  • Kan ikke lige finde ud af at ændre min Poll inde i Edit :rolleyes:


  • Det kan du til gengæld have ret i. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Det kan du til gengæld have ret i. ;)


    Det kan du nemlig tro jeg har .. *G* Tror der er flere der ikke stemmer, end man måske lige regner med ..


    Jeg respekterer dem der ikke stemmer, men jeg vil ikke sige jeg direkte forstår dem .. Men heldigvis er vi alle forskellige ..


    Hvad jeg slet ikke kan klare er dem der modsat DanielAndrewLowe, brokker sig voldsomt, uden at gide sætte sig ind i tingene ..


  • ;) Yup - så er man :lame:

  • Jeg er splittet.. jeg ved stadig ikke om jeg vil stemme på Det Radikale Venstre eller SF.. måske noget af en forskel, men enten bliver min stemme lagt i midten (RV) eller et godt stykke ude til venstre (SF). Men det må jeg tage stilling til når folketingsvalget nærmer sig, synes nu det er vigtigt at stemme for at få bare en smule indflydelse på landets styring..!

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Er det bare mig, eller er det efterhånden ligemeget , hvad man stemmer, for vi ender alligevel med et *censureret*hul som statsminister. :]