Så skal der fastes

  • Ja, i morgen er det første faste.


    altså ramadanen for muslimer ;)


    hvor mange af jer skal faste?




    PS. denne tråd skal ikke misfortolkes, den har INTET NEAGTIVT MOTIV FRA MIN SIDE

  • jeg skal ikke i hvert fald. altså nu er jeg ikke muslim, men det må da være en smule træls? det er nu heldigt nok at den liger her om vinteren. så er dagene ikke så lange ;)
    er selv i gang med en slik kur.. det er noget være noget, men jeg håber jeg holder den måneden ud.

  • Nu spørger jeg af en og skær uvidenhed - men må man slet ikke indtage mad i løbet af ramadanen?


    At muslimer holder deres Ramadan - fair nok for mig, det er deres religion og det bør respekteres

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial
    Jeg tror lige jeg springer denne over ;)


    Er glad for mad :D



    Yeah.. det tror jeg godt nok heller ikke jeg kunne klare.. men det er nok et spørgsmål om tro og vel også lidt om viljestyrke ;)

  • Jeg blev så bildt ind i folkeskolen at muslimer drak tis under fasten, men det håber jeg godt nok er løgn.. :D :P :] :cheers: :drink:


    Det er dog lang tid siden.. Må have været i 8. :P 4 år siden..


    Men ved godt det er løgn.. :P


    Hvor lang tid skal i faste?

  • Ja, man må spisen indtil solen står op og så holder man spise og drikke pause til solen går ned


    hvorfor?


    for at værdsætte det vi har, endnu mere, trust me, it WORKS


    en måned, og så er der EID, og så bliver jeg normalt 500 kr rigere.


    Jeg har dog hørt om børn der fik i alt over 5-10 k, det kalder jeg en large family


  • jeg tror det er hele måneden.. eller tager jeg fejl?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af master


    Det er vist rigtig nok men efter den månede holder de så også ædegilde ( i 3 dage mener jeg det er)


    ædegilde?


    Vi spiser ikke som sindssyge


    det hedder EID og er lidt i dur med jul


  • ok, hvis du mente det på den måde :D


    jeg troede du mente det anderledes :crazyeyes:

  • He he... Jeg faster åbenbart ofte så. :))


    Der sker næsten hver dag, at jeg står op, uden at spise noget, dagen går og inden jeg ser mig om, er kl. pludseligt mere end 19. Noget begynder så at irritere lidt... Nåeh ja, jeg er sulten... :))


    Jeg kan sommetider finde på at spise noget ved middagstid. Det er de dage, hvor jeg har brugt hovedet meget. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    He he... Jeg faster åbenbart ofte så. :))


    Der sker næsten hver dag, at jeg står op, uden at spise noget, dagen går og inden jeg ser mig om, er kl. pludseligt mere end 19. Noget begynder så at irritere lidt... Nåeh ja, jeg er sulten... :))


    Jeg kan sommetider finde på at spise noget ved middagstid. Det er de dage, hvor jeg har brugt hovedet meget. ;)


    så må vi jo gå ud fra du sjældent bruger hovedet :))