RJ11 split stik

  • Tror jeg .. Men funderer lidt over det der "ADSL Split..." Ka det os bruges til telefoner?


    Det ska være fra en router til to telefoner, han har li fået Cybercity Telefoni, men CC har ikk li taget højde for at nogen folk os har en telefonsvarer eller 2 telefoner.. :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DanielAndrewLowe
    Alle elektronikbikse med respekt for sig selv, bør have RJ11 og RJ45 stik liggende.


    Vi har ringet rundt og der er ikk nogen der har det liggende.. De første gange troede vi bare det var fordi ham i den anden ende bare ville af med os, men efter flere opringninger troede vi ikk li der var nogen der havde sådan noget..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa


    Vi har ringet rundt og der er ikk nogen der har det liggende.. De første gange troede vi bare det var fordi ham i den anden ende bare ville af med os, men efter flere opringninger troede vi ikk li der var nogen der havde sådan noget..


    Lyder da godt nok spøjst.

  • Hm. Har TDC været ude og sætte et tele-kap-stik op ? ... For så sidder der jo et 3polet-stik der som kan bruges ... Så er der jo bare at fyre begge dele der i ...


    Ellers er der jo PHONE i skillefilteret ... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Hm. Har TDC været ude og sætte et tele-kap-stik op ? ... For så sidder der jo et 3polet-stik der som kan bruges ... Så er der jo bare at fyre begge dele der i ...


    Ellers er der jo PHONE i skillefilteret ... ;)


    Der sidder kun et phone i skillefilteret og ka ikk bare fyre stikket i 3polet, da CC Telefoni kører over nettet (Tror vist nok det er IP-Telefoni...) og derfor ska tlf stikket i den medfølgende router ;)


    Nu fandt vi endelig en, men det løser ikk noget som helst.. :rolleyes: Der kommer ingen klartone i den anden telefon, først når vi sætter den direkte i routeren :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Der sidder kun et phone i skillefilteret og ka ikk bare fyre stikket i 3polet, da CC Telefoni kører over nettet (Tror vist nok det er IP-Telefoni...) og derfor ska tlf stikket i den medfølgende router ;)


    Nu fandt vi endelig en, men det løser ikk noget som helst.. :rolleyes: Der kommer ingen klartone i den anden telefon, først når vi sætter den direkte i routeren :boxed:


    Aha... På den måde ... ;)


    Ja, så duer den løsning jo ikke just ...


    Men ring og bitch lidt til CC over at de ikke har gennemtænkt det ordenligt og indformeret deres kunder om hvad de skal gøre hvis de vil have flere telefoner tilsluttet ... ;) ... De burde jo levere det udstyr hvis kunderne vil have det. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa


    Der sidder kun et phone i skillefilteret og ka ikk bare fyre stikket i 3polet, da CC Telefoni kører over nettet (Tror vist nok det er IP-Telefoni...) og derfor ska tlf stikket i den medfølgende router ;)


    Nu fandt vi endelig en, men det løser ikk noget som helst.. :rolleyes: Der kommer ingen klartone i den anden telefon, først når vi sætter den direkte i routeren :boxed:


    Hvis du har CC og router. Så har du modtaget en "splitter" fra TDC (eller CC hvis du også har dit telefoni der).


    HVIS du kobler det forkert op - så får du ingen klartone - men hvis du piller ledningen fra splitteren>routeren ud så får du en klartone. Prøv med lidt forskellige opkoblinger - FØR du prøver at koble flere telefoner på.


    På min egen opkobling har jeg et TDC leveret stik - med RJ stik og det normale trebenede TLF stik. Alle telefoner skal føres videre fra det 3-ben stik for at virke. Du kan så istedet købe et speciel stik hvor du har 2 stk. RJ stik (et som skal >splitter og et som kan fordele til diverse telefoner via f.eks. den jeg linkede til tidligere).


    BTW: Hvis det er IP-telefoni - så er det vist lidt specielt..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Aha... På den måde ... ;)


    Ja, så duer den løsning jo ikke just ...


    Men ring og bitch lidt til CC over at de ikke har gennemtænkt det ordenligt og indformeret deres kunder om hvad de skal gøre hvis de vil have flere telefoner tilsluttet ... ;) ... De burde jo levere det udstyr hvis kunderne vil have det. ;)


    Præcis, men supporteren gav mig bare ret, det ka jeg jo ikk li bruge til noget der ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa


    Præcis, men supporteren gav mig bare ret, det ka jeg jo ikk li bruge til noget der ;)


    Hmmm - jeg er ret sikker på at det samme gør sig gældende hos f.eks. TDC og de andre. Jeg er også ret sikker på at der i deres abonnements betingelser står noget om den slags - og det er vel ikke CC eller de andre ISP'ers problem - at du/i f.eks. gerne vil have flere telefoner tilsluttet. Hvis du vil have ekstra udstyr leveret - tjaaaaaa - så stiger prisen jo bare... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD
    Hmmm - jeg er ret sikker på at det samme gør sig gældende hos f.eks. TDC og de andre. Jeg er også ret sikker på at der i deres abonnements betingelser står noget om den slags - og det er vel ikke CC eller de andre ISP'ers problem - at du/i f.eks. gerne vil have flere telefoner tilsluttet. Hvis du vil have ekstra udstyr leveret - tjaaaaaa - så stiger prisen jo bare... ;)


    Det er jo IP-Telefoni, så hvis der skal extra-udstyr til, så må det teleselskab man bruger jo enten vejlede eller levere det udstyr man skal bruge ... ;) ... I dette tilfælde er det jo så CC ... ;) ... Det er jo deres router det skal sluttes til ...


    Om det kan lade sig gøre eller om routeren måske kun er sat op til at kunne klare én samtale af gangen er jo så noget ... Hvis det er tilfældet, så hjælper der jo ikke just at fysisk smide to telefoner til ... Bare en tanke ...


    ... Men alt dette burde CC jo kunne svare på uden problemer ... Det er jo dem som er teleselskabet og man sælger man ikke noget man ikke ved noget om når kunderne vil have oplysninger om produktet ?... :boxed:

  • Quote

    Det er jo IP-Telefoni, så hvis der skal extra-udstyr til, så må det teleselskab man bruger jo enten vejlede eller levere det udstyr man skal bruge ... ;) ... I dette tilfælde er det jo så CC ... ;) ... Det er jo deres router det skal sluttes til ...


    Det laver jo ikke om på at de leverer udstyr - så du kan komme på nettet - og have ÉN telefon tilsluttet - kan ikke se hvorfor de skulle ofre penge på at sørge for at du kan have f.eks. FEM telefoner tilsluttet. Vil man det - så må man da selv skaffe det ekstra udstyr. Det er selvfølgelig for ringe at de ikke har det udstyr - så kunderne evt. kan købe det - og endnu ringere at de ikke ved noget om det.


    Quote

    Om det kan lade sig gøre eller om routeren måske kun er sat op til at kunne klare én samtale af gangen er jo så noget ... Hvis det er tilfældet, så hjælper der jo ikke just at fysisk smide to telefoner til ... Bare en tanke ...


    Selvfølgelig kan den kun klare en samtale ad gangen - du har jo kun en linie ind/af huset.


    Quote

    ... Men alt dette burde CC jo kunne svare på uden problemer ... Det er jo dem som er teleselskabet og man sælger man ikke noget man ikke ved noget om når kunderne vil have oplysninger om produktet ?... :boxed:


    Som du sikkert har læst - ENIG - de må sgu lige lære deres folk lidt om de nye produkter... ;)

  • Ringede li derind igen fordi det med split stikket ikk virkede.. :rolleyes: Han ku heller ikk svare på noget :roller:



    Mht dit indlæg WizzarD, der står ingen steder at man kun ka ha én telefon tilsluttet, det syns jeg er dårlig service hvis de virkelig mener at man kun ka ha en tlf tilsluttet..!
    Regnede heller ikk med at det var dem der kom til at punge ud med det nødvendige hardware til at få 2 tlf på...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD
    Det laver jo ikke om på at de leverer udstyr - så du kan komme på nettet - og have ÉN telefon tilsluttet - kan ikke se hvorfor de skulle ofre penge på at sørge for at du kan have f.eks. FEM telefoner tilsluttet. Vil man det - så må man da selv skaffe det ekstra udstyr. Det er selvfølgelig for ringe at de ikke har det udstyr - så kunderne evt. kan købe det - og endnu ringere at de ikke ved noget om det.


    Selvfølgelig kan den kun klare en samtale ad gangen - du har jo kun en linie ind/af huset.


    Som du sikkert har læst - ENIG - de må sgu lige lære deres folk lidt om de nye produkter... ;)


    Jeps... ;) ...


    Tja... Det er IP-telefoni... Så efter som vi jo kan bruge en forbindelse på flere ting samtidig, så er det jo nok også muligt at køre flere samtaler på én linie ...


    Teoretisk så kunne der jo køre 16 samtaler på en ren 1 Mbit/s-linie da telefoni er 64 KB/s. Hvis man ser bort fra et på småting ... Så som router der understøtter det. *G* :)) .... og visse andre ting og sager .... Men det kan nu ellers godt lade sig gøre det med flere samtaler skulle jeg mene...


    Men ja, de må lære det ... ;) ... Kommer jo nok også med tiden ...