1

fredag, 8. oktober 2004, 01:11

hey gutter,

Jge læste lige topic om HIV herinde på tweak.dk defor kom jeg til at spekulere over noget....

Hvordan er det det hænger sammen med hvis, at nu ens mors - far - far døede af kræft... Hvordan er det de regner det ud, at jeg eksempelvis får kræft eller mine børn? eller hvordan er det helt...

Deter også noget med hvis man lever sundt-sport-mad-træning og alt det der så forebygger man det...

2

fredag, 8. oktober 2004, 01:15

det der med at man lever sundt og sådan noget tror jeg ikke rigtig holder :/

min søsters kæreste har fået konstateret kræft :( og han lever meget sundt.. (ok han ryger, ikke så meget mere, da han jo har fået kræft) men det er ikke lungekræft som rygning jo plejer og være årsagen til..

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

3

fredag, 8. oktober 2004, 01:30

jeg ryger ikke... har aldrig røget... men ser det er ikke det der bræmser den lorte sygedom....

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Dyzio" (08.10.2004, 01:30)

4

fredag, 8. oktober 2004, 09:28

Min kæreste har aldrig røget, har spillet landsholds fobold, svømmet siden hun var lille og er nu proffesionel tilrider af heste, hun er ved at være færdig med kemo osv. efter lungekræft... Så det hænger ikke altid sammen hvem og hvorfor...

Lian Li V2000B - HX1000W
DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
måske en MD20 til salg

5

fredag, 8. oktober 2004, 10:00

Citeret

Oprindeligt indlæg af Dyzio
hey gutter,

Jge læste lige topic om HIV herinde på tweak.dk defor kom jeg til at spekulere over noget....

Hvordan er det det hænger sammen med hvis, at nu ens mors - far - far døede af kræft... Hvordan er det de regner det ud, at jeg eksempelvis får kræft eller mine børn? eller hvordan er det helt...

Deter også noget med hvis man lever sundt-sport-mad-træning og alt det der så forebygger man det...

fysisk sundhed har ikke noget med det at gøre. Hvis dine gamle har haft det - før/mens du blev født, er der stor sandsynlighed for at du også er smittet. Som regel har alle sygdommen. Den er i kroppen men er i dvale. Den kan blive vækket af en ´extrem ondartet´ virus eller lign. Læger og sygehuse anbefaler at man tager en test hvis man er i tvivl eller er uafklaret med det.:ph34r:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Astral_Light" (08.10.2004, 10:01)

6

fredag, 8. oktober 2004, 10:05

Min kære gamle mormor er netop i behandling for kræft i maveregionen. Mener det er kræft i tyktarmen. Satme ikke nice.

Men det er heldigvis ikke så alvorligt. Det er en forholdsvis mild kemo-behandling.

7

fredag, 8. oktober 2004, 10:46

ret sikkker på at det er ved en gen-fejl at celle differentieringen opstår...og at den er arveligt er sandt nok, men for folk hvor evt mutationer kan opstå (kemikalier i sæber, plastik mm) er der også sandsynlighed for kræft...

Hvis du er multi religiøs, kan du også vælge at holde dig til "sandheden" om at det er guds straf...

Nå ja btw selvom der altid vil være tilfælde, som med den beskrevne superatlet, så mener lægevidenskaben nu stadigvæk at sund kost og motion forebygger kræft...

One Step, One thought, but only One Life

Bærbar

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Shantri" (08.10.2004, 10:47)

8

fredag, 8. oktober 2004, 11:38

Jeg tror det er ekstremt svært at regne med. Selvom der er mange der siger at man ikke skal gøre dit og dat, så ser man gang på gang uskyldige og sunde folk få det gylle.

Min farbror har kræft, men er ved at komme oven på igen efter et par års kemo-terapi, har dog svækket ham meget, men ser efterhånden rimlig lyst ud.

Min bedste ven gennem hele mit liv's forældre fik konstateret kræft på nogenlunde samme tid og dødede begge inden for ca et halvt års mellemrum.
Har også en rigtig god ven mere, hvis far også måtte bukke under for sygdommen.

Alle levede et sund og aktivt liv, så som sagt, så er det lidt svært at regne med :rolleyes:

9

fredag, 8. oktober 2004, 19:29

Har en kammerart på 23 som jeg er døbt sammen med og er vokset op sammen med.

Han ligger i århus med leukemi eller hvordan det nu staves.. blodkraft er det på almindelig dansk.

De siger han ikke har 9 måneder tilbage.

Han har levet ekstremt sundt liv med gymnastik på elite plan og alt efter bogen med mad osv.

Kraft er jo en celle mutation og det hjælper vist lige fedt om man spiser sundt eller ej desværre.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

10

fredag, 8. oktober 2004, 20:34

kræft er celle mutation ja, men sund mad og motion er i højste grad generelt med til at holde sådanne sygdomme væk.... der er konstant "små doser" af defekte celler og kræft celler i vores krop. vores imunforsvar klare dem for det meste uden probelm, derfor er kræft også klart mindre hyppigt hos folk med et sundt imunforsvar (ung-sund kost-motion), og mere hyppigt hos eks. ældre mennesker med et dårligere imunforsvarg... Men genetisk arv og kemiske påvirkninger spiller selv. også en rolle.

P4 2800mhz 800fsb På intel D865GLC.
Sapphire X800GT
4 X 512 mb DDR400
Øvrigt: nec 2510, 19" 970p, zippy tastatur, antec 1000 amg kabinet

11

fredag, 8. oktober 2004, 21:05

Det eneste tilfælde af kræft jeg har "haft inde på livet", var da min morfar døde af kræft, hovedsageligt på grund af rygning. Men til sidst havde han vist også kræft i knoglerne - praktisk talt alle steder man kan have det.

Møg sygdom - og man kan ikke rigtig gøre noget ved den, det er sq det værste...

Sadako Yamamura

Gæst

12

lørdag, 9. oktober 2004, 11:10

Noget af det værste er klart Leukæmi. Når det går i blodet, så er der intet at gøre.

Men kræft er underligt, for vi render jo teknisk set rundt med det i kroppen, det ligger bare i dvale. Hvad der sætter det igang er forskelligt, men som en nævnte er en sund tilværelse altid et godt immunforsvar.

13

lørdag, 9. oktober 2004, 13:17

En af mine gode veninders mor og morfar, er begge døde af kræft inden for de sidste 4 uger ;(
Verden er så uretfærdig..

Min Morfar døde af lungekræft for 3 år siden, men han havde også røget pibe siden han var ung...

14

lørdag, 9. oktober 2004, 16:41

Citeret

Oprindeligt indlæg af Sadako Yamamura
Noget af det værste er klart Leukæmi. Når det går i blodet, så er der intet at gøre.

Men kræft er underligt, for vi render jo teknisk set rundt med det i kroppen, det ligger bare i dvale. Hvad der sætter det igang er forskelligt, men som en nævnte er en sund tilværelse altid et godt immunforsvar.

Der er ´jo faktisk stadig noget at gøre hvis man kan finde en passende knoglemarsdoner.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

Sadako Yamamura

Gæst

15

lørdag, 9. oktober 2004, 20:24

Det kommer an på hvilken leukæmi du har. Du hentyder mere til den "generele" ford for leukæmi, som de fleste får diagnoseret. Den kan kureres på en del måder, og i mange tilfælde overlever personer også. De andre former af leukæmi er ikke så ligetil, og man skal være heldig at overleve.
Chronic Lymphocytic Leukemia og Hairy Cell Leukemia er der desværre ikke nogen kur for lige nu, og folk med disse typer af leukæmi overlever ikke.

Leukæmi er en bitch, da det går i blodet, og det kan derfor sprede sig hurtigere end andet kræft. Kemo, knoglemarv - og stem cell transplantationer er i mange tilfælde ikke nok, for mange former af leukæmi. I alt for mange tilfælde handler det om held, hvilket ikke altid er særlig gode odds, når det kommer til livstruende sygdomme.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.