Dansk stil kom og kig lidt med her

  • Goddavser tweaker, jeg kommet lidt for sent ud af min planlægnings proces med min danske stil til i morgen, men jeg poster lige min intro op for at få lidt feedback, det skal siges at det er et flashback og noget som jeg normalt aldrig starter en stil med, men nu sigter jeg efter nye højder med nye strategier , slut med sludre pladder her kommer teksten:


    :




    Hvo vover vinder <--- overskrift



    ”Mayday Mayday Mayday, vi bliver beskudt af fjendtlige Messerschmitt Bf 109’ere, jeg gentager, vi bliver beskudt af fjendtlige Messerschmitt Bf 109’ere”.
    Dælens også, vores radar er skudt i smadder, kan du fikse den Oliver?
    Oliver, jeg spurgte om du kan fikse den, for hulen da også Oliver er død.
    Anders, åbn bombelugen, vi er når over målet om 26 sekunder.
    Motor nr. 2 og 3 brænder, slukker dem nu.
    Kom nu, 13 sekunder fra målet, vi skal få det bombet, koste hvad det vil.
    11 sekunder, 10, 9, 8, 7, NEJ, kom nu du kan godt flyve de sidste sekunder, der er gået ild i benzintanken…




    Ps, det hele er skrevet i Dugeon font 8)


  • Uimiddelbart tvivler jeg på at det er en god ide, da en stil hovedsageligt går ud på at kunne udtrykke sig gramatisk korrekt. Altså fuldstændige sætninger, korrekt sprogbrug og den slags.


    Jeg prøvede den fortælle stil i sin tid i folkeskolen, men det faldt absolut ikke i god jord hos min lærer.

  • Syns det du har skrevet indtil videre er noget uoverskueligt.


    Hvem siger hvad? er det den samme der siger det hele? Er det overhovedet noget nogen siger eftersom der ikke er sat anførselstegn?

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 


  • Det der går slet ikke :D


    "Oliver, jeg spurgte om du kan fikse den, for hulen da også Oliver er død."


    Det om han kan fixe det, og at han er død, det skal slet ikke stå i samme sætning, giver så lidt mening.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    Det skal være den samme som siger det, øhm, jeg prøver at skabe en forvirrende steming


    ?


    Så er det også lykkedes .. Men men men .. En forvirret dansklærer giver lave karakterer .. For den måde det er skrevet på er virkelig fucked up .. Slet ingen sammenhæng .. Dine sætningskonstruktioner stinker ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    Det skal være den samme som siger det, øhm, jeg prøver at skabe en forvirrende steming


    ?


    Det er det også kan jeg sige dig.. Men det er grammatikken der gør det! Og hvis det er derfor du har undladt alskens anførselstegn osv. så tror jeg ikke det er noget din lærer vil bryde sig om...

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

  • Det vigtigste råd... Der er kun direkte tale!
    Og det er meget svært at leve sig ind i en historie, som er bygget op på direkte tale. Der skal meget mere tanker og omgivelser på.

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Recon_99
    Faktisk skal man helst undgå direkte tale - så vidt muligt. Prøv eventuelt at gør dine sætninger lidt mere avancerede, du ved, fremmedord og den slags ;)


    Jeg kan af erfaring sige, at et voksent og avanceret sprog, giver gode karaktere, også selvom grammatiken i stilen stinker! :D


    Hvad hjælper det at bruge et højtragende sprog, hvis man ikke ved hvordan det skal anvendes ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    hva er jeg nu dum fordi jeg forsøger med en alternativ måde at skriv stil på, altså alternativ til min egen måde?


    Jeg kan da sagtens bruge højtrangerede ord


    Jeg vil ikke kalde det dumt, men måske ikke den mest fornuftige hvis du jagter høje karaktere i hvert fald :)


    Pøj pøj med det - sengen kalder, jeg skal også i skole imorgen ;)