kunne dog alligevel i disse "sunde" tider være fedt at høre hvor mange er hold op siden ... om ikke andet
Ok.
Jeg ryger ikke, har aldrig gjort det, og kommer aldrig til det.
Og stod det til mig, var rygning blevet forbudt for mange år siden.
Men det gør det desværre ikke.
Jeg er ikke fanatisk ikke-ryger, jeg kan bare ikke forstå hvorfor almindelig sund fornuft
og situationsfornemmelse forsvinder bare fordi man er blevet ryger.
Men der er flere slags rygere.
Der er dem der ryger med situationsfornemmelse for ikke-rygere, og godt kan lade være med
at ryge op i hovedet på folk.
Og så er der alle de andre.
Jeg kører med bus hver dag, og er dårligt gående (med krykke) efter en trafikulykke,
og hver dag er jeg nærmest ved at blive slået ned af en eller flere rygere der skal hurtigst muligt ud af bussen
for at stå lige uden for døren for at tænde deres skide cigaret.
Det er nærmest umuligt at være ikke-ryger i udendørsarealerne på fx Odense Banegård.
Er man uden for, jamen så er der med garanti en der står og pulser dig i hovedet.
Finder jeg en ledig bænk går der som regel ikke mere end et minut eller to før der kommer en ryger hen
og begynder at pulse smøger.
Men sådan er livet.. Vi ikke-rygere må bare indse at vi får en gratis smøg via passiv rygning.
Det kan godt være rygerne har det åh og ih så hårdt med at de ikke må ryge alle mulige steder,
men det er sgu heller ikke sjovt at blive røget i hovedet bare fordi man er nød til at gå over til en bus.
Og så er der alle de skide skodder.
Min tanke er, at en ryger ikke opfatter cigaretter som affald, da det er noget helt normalt på en eller anden måde.
Så det må man gerne smide fra sig..
Jeg synes det er SÅ fandens grimt, og sørgeligt at folk ikke kan finde ud af at rydde op efter sig.
Det var vist nok prædiken for i dag.