109

tirsdag, 8. maj 2012, 09:56

Ja, det kan jeg godt se, tænkte egentlig på at pengene burde måske omdirigeres til mere forebyggende indsats, eller andet, aner det ikke, men det er dyrt og meget usundt, lige som overvægt og alkohol for den sags skyld. Og ja, at sige forbudt er lige med at folk går først amok med lortet 8| men høje/højere afgifter kunne vel nok hjælpe nogle til at ændre syn hvis forebyggende indsats ikke hjælper - tænker jeg.

C2Q Q9650 @ 4050 MHz on Asus P5Q Pro
Sapphire TRI-X R9 290 4GB OC
2x2048 Kingston Hyper X pc 8500
Samsung 840 Evo 120 GB ssd + WD 500 3ABYX
Logitech G500 ~ 24” BenQ G2420HD
CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ eDimensional Audio FX2
750W CorsairTX ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

110

tirsdag, 8. maj 2012, 10:12

men høje/højere afgifter kunne vel nok hjælpe nogle til at ændre syn hvis forebyggende indsats ikke hjælper - tænker jeg.
Ja, det har jeg til gengæld ikke rigtigt noget imod - det er jo reelt blevet billigere at ryge over de sidste 10-15 år. En pris omkring 60-70kr pakken for nok en del til ikke at starte.

Jeg tror faktisk ikke at det kan betale sig at hælde mange penge efter at få stoppede de forhærdede rygere - jeg tror midlerne er langt bedre brugt på at stoppe tilgangen af nye rygere. Her ser det faktisk ud til at have hjulpet en del over de senester 5-10 år.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

111

tirsdag, 8. maj 2012, 16:46

Ryger stadig, og nej, har ikke i sinde at stoppe.
Desuden... ruller selv da det er billigere end pakken... løs tobak ligger under andre regler end færdige smøger.

til jer der stadig tror på at passiv rygning er skadeligt, kan jeg henvise til Penn & Teller Bullshit sæson 1 episode 5, der giver indblik i hvordan hysteriet startede. Det kan være generende, ja, men det er ikke noget der skader jer andre.

Bubbi: folk ryger udenfor fordi de ikke må indenfor, de fleste er ligeglade, ja, men det er lige så meget op til dig og andre at melde ud at det generer dig. God opførsel er ikke en selvfølge længere, men hvis du siger det generer dig, så er der også en chance for at ryger går et andet sted hen. Det er gratis at spørge, men husk på alle skal være der. :)

Rafal Pyszko: Et forbud vil på ingen måde stoppe forbruget af smøger, det samme har gjaldt hash og alkohol (USA har haft alkoholforbud i 20'erne og 30'erne). Hvis tobaksrygning forbydes, får banderne endnu et marked at tjene penge på, penge der ellers kunne gå til staten. Plus det faktum at forbruget højt sandsynligt vil stige på grund af at man ikke "må", hvilket i princippet gør det "sejt" for de unge at ryge.
Mennesket, såvel som andre dyr elsker at være påvirket af visse substanser, tag det fra dem og helvede bryder løs. Heller ikke alle bruger stoffet rekreationelt, men medicinsk (fx. medicinsk hash i bl.a. californien).

112

tirsdag, 8. maj 2012, 18:57

Det kan godt være der sælges en masse andre produkter som også er sundhedsskadelige.
Men langt de fleste er kun sundhedsskadelige for dem som indtager dem.
Sådan er det jo ikke med tobak.
Det er også meget skadelige for dem der står ved siden af.

Og jo Foxx, jeg spørger også pænt, men for som regel revet hovedet af og bliver kaldt alt muligt grimt.
Siger normalt også til rygerne, at de har tabt noget, når de bare smider deres skodder.
Og går også tit hen og slukker skodderne, når rygerne åbenbart ikke selv magter det.

113

fredag, 11. maj 2012, 22:38

Jeg fik aldrig startet på rygning selv om jeg var lidt festryger i gymnasiet. Jeg ville kunne ryge ret billigt halvdelen af året (omkring 80-90 kr pr karton) da jeg, grundet mit arbejde, ikke skal betale afgift, men jeg bryder mig ikke om smagen og da der er en væsentlig sundhedsrisiko ser jeg ikke rigtig nogen grund til det ;)

Der er underligt nok heller ikke særlig mange i min omgangskreds, der ryger længere. Rigtig mange er stoppet. Den eneste jeg lige kan komme i tanke om, der ryger fast, er min søsters kæreste.

Der hvor kæden egentlig hopper af for mig er ved de helt unge, der starter med at ryge. Jeg har altid hørt at grunden til at starte var at det var cool og de voksne røg, men i dagens Danmark er der vel efterhånden ikke noget mere un-cool end at ryge (i hvert fald fra omkring 18-20 år og op). Alligevel er der en del der starter.

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne
---------------------------------------------------------------

114

torsdag, 17. maj 2012, 21:45

Ja jeg ryger IKKE

115

tirsdag, 22. maj 2012, 14:16

Jeg ryger ikke, i hvert fald ikke smøger!

Hash,skunk, pot etc i den dur ryger jeg i ny og næ.

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.40GHz
Mainboard: Asus X38
RAM: 2x CellShock V² 2GB Kit, DDR-800, 4-4-4-12
GFX: MSI GeForce 560 TI HAWK, 1GB, PCI-E
Monitor: SyncMaster 226CW

www.kazi-networks.com (Webhosting!)
www.donkeysound.dk (Donkey Sound)

116

tirsdag, 22. maj 2012, 23:02

Jeg ryger ikke, i hvert fald ikke smøger!

Hash,skunk, pot etc i den dur ryger jeg i ny og næ.
:thumbsup: Thumbs up

"Don't you know who the fuck i am? ... I`m the Juggernaut, Bitch!."

Ejer af denne webshop med parfumer, hudpleje, make-up og meget mere!

Pure Pop Mini FM/DAB radio

Pure, som laver lydudstyr af høj kvalitet i en klasse for sig selv, har denne gang tilsendt os en FM/DAB radio
Læs Mere

ADATA XPG Z1 2400 MHz DDR4 16GB kit

Endnu et 16 GB DDR4 kit har fundet vejen til Tweak.dks testbænk, og i denne omgang er der tale om ADATAs XPG Z
Læs Mere

TP-LINK 7-Port USB3.0 hub

TP-LINK, som ellers normalt laver ting til kommunikation, kommer denne gang lidt ud over deres eget sortiment
Læs Mere

Rapoo E9090P Wireless Illuminated Keyboard

Denne gang har Rapoo sendt os et af deres trådløse tastaturer. Dette tastatur er helt sit eget, da det har bel
Læs Mere

ASRock X99E-ITX/ac

Står du og overvejer at bygge et mITX system, men er du på samme tid interesseret i et lille vilddyr med masse
Læs Mere

ASUS Sabertooth X99

Sabertooth serien kender de fleste af os som toppen af poppen i ASUS TUF serie af bundkort, og de har i denne
Læs Mere

ASUS Strix Tactic Pro Gaming Keyboard

Det er igen blevet tid til at anmelde et produkt fra ASUS' Strix serien, og denne gang er det et tastatur, der
Læs Mere

Antec VSP5000

Man behøver ikke kaste tonsvis af penge efter et kabinet for at få fede features og gode muligheder. Det er An
Læs Mere

NVIDIA GTX 980 Ti bekræftet

Lanceringen af NVIDIA's næste store grafikkort GTX 980 Ti er lige om hjørnet, og i dag er specifikationer og b
Læs Mere

Google undskylder for brølere i Google Maps

Internetgiganten Google har om nogen været noget i vælten den seneste tid. Det skyldes, at der har været indti
Læs Mere

Pas på! NemID svindlere igen på spil

Det danske mobilselskab Call me har netop bragt nyheden om, at der er NemID svindlere på vej, og det vil vi se
Læs Mere

MSI verdens første med Windows 10 certificering

Vi ved alle, at Windows 10 er på vej, og med det kommer også en udfordring for især bundkortproducenterne at f
Læs Mere

Delta fylder pre-flight video med memes og katte

Det amerikanske flyselskab Delta er igen på banen med en noget utraditionel pre-flight video. De har før gjort
Læs Mere

GIVEAWAY! Vind en tur i biffen med Tweak.dk!

Vi er super glade for jeres engagement på både Tweak.dk og begge vores Facebook grupper, hvilket naturligvis o
Læs Mere

Netflix hyrer BitTorrent-medarbejder

Hvis man ikke kan slå dem, må man tilslutte sig dem. Sådan kunne en overskrift for dagens nyhed være, for den
Læs Mere

NVIDIA lukker igen for overclocking

Igen er der historier om, at NVIDIA lukker for overclocking af din GPU. Hvis du sidder derude med en laptop, d
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.