Legatsøgning - Gode ideer?

  • Grundet min uddannelse er jeg nødt til at tage i praktik i udlandet i 3 måneder næste år .. Da jeg ikke har lyst til at komme til f.eks. Tyskland og ikke komme til at bruge det sprog jeg studerer - engelsk, har jeg valgt at benytte mig af jeg har en søster der er bosat i USA, og så tage derover i praktik ..


    Så er problemet bare, at skolen ikke mener de kan hjælpe mig mht. økonomien omkring det .. Der er et legat de søger til alle der skal i praktik indenfor EU, og da jeg jo har valgt, at det skal være udenfor EU, er det mit eget problem .. Så jeg skal i gang med at søge legater ..


    Jeg kender selv http://www.legatregistret.dk/ , og ved, at der på Google kan findes andre sider også, men det jeg gerne vil spørge jer om er, om der evt. er nogen af jer der kender til fonde m.v. man kan søge mht. udlandsophold .. Jeg synes det virker som en meget uoverskuelig jungle at finde rundt i ..


    Personlige erfaringer og gode råd mht. søgningen modtages naturligvis også ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Der må være nogen der ved et eller andet?


    Hmmm - har lige en kommentar til din sig.


    Burde der ikke stå:


    "Gud skabte manden før kvinden - og hun har skabt sig lige siden".



    Måske vi andre skulle skrive sådan her i vores sig:


    Kvinder skal have 3 ting - Pik, tæsk og kartofler - og hvis de ikke er ordentlige - så får de ingen kartofler... ;)


    Men det er vi jo alt for civilicerede til at kunne finde på..... ;) ;)


  • Hehe den kunne jeg godt smile af....nok fordi jeg har smagt på urten.


    Sov godt...

  • Min kæreste var (Tilbage i 2000) ½ år i Portugal og ½ år i LA, hvor hun var i praktik. Her ved jeg at hun fik flere legater......
    Skal nok lige høre hende når hun vågner igen (Hun har hygget sig hele natten med veer...så hun er lidt balret).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DarkhorZe


    Hehe den kunne jeg godt smile af....nok fordi jeg har smagt på urten.