Legatsøgning - Gode ideer?

  • Grundet min uddannelse er jeg nødt til at tage i praktik i udlandet i 3 måneder næste år .. Da jeg ikke har lyst til at komme til f.eks. Tyskland og ikke komme til at bruge det sprog jeg studerer - engelsk, har jeg valgt at benytte mig af jeg har en søster der er bosat i USA, og så tage derover i praktik ..


    Så er problemet bare, at skolen ikke mener de kan hjælpe mig mht. økonomien omkring det .. Der er et legat de søger til alle der skal i praktik indenfor EU, og da jeg jo har valgt, at det skal være udenfor EU, er det mit eget problem .. Så jeg skal i gang med at søge legater ..


    Jeg kender selv http://www.legatregistret.dk/ , og ved, at der på Google kan findes andre sider også, men det jeg gerne vil spørge jer om er, om der evt. er nogen af jer der kender til fonde m.v. man kan søge mht. udlandsophold .. Jeg synes det virker som en meget uoverskuelig jungle at finde rundt i ..


    Personlige erfaringer og gode råd mht. søgningen modtages naturligvis også ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Der må være nogen der ved et eller andet?


    Hmmm - har lige en kommentar til din sig.


    Burde der ikke stå:


    "Gud skabte manden før kvinden - og hun har skabt sig lige siden".



    Måske vi andre skulle skrive sådan her i vores sig:


    Kvinder skal have 3 ting - Pik, tæsk og kartofler - og hvis de ikke er ordentlige - så får de ingen kartofler... ;)


    Men det er vi jo alt for civilicerede til at kunne finde på..... ;) ;)


  • Hehe den kunne jeg godt smile af....nok fordi jeg har smagt på urten.


    Sov godt...

  • Min kæreste var (Tilbage i 2000) ½ år i Portugal og ½ år i LA, hvor hun var i praktik. Her ved jeg at hun fik flere legater......
    Skal nok lige høre hende når hun vågner igen (Hun har hygget sig hele natten med veer...så hun er lidt balret).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DarkhorZe


    Hehe den kunne jeg godt smile af....nok fordi jeg har smagt på urten.


    Sov godt...


    Rart når folk ikke kan holde deres kommentare for sig selv eller smide dem i en privatbesked, for dette har da så absolut ingenting med legatsøgning at gøre...


    Har denne besked heller ikke, men går på samme uddannelse og samme skole, så er derfor også interesseret i nogle muligheder.


    Så Vandahl, håber du har noget godt at fortælle :)

  • Desuden fortæller hun at skolen fik en masse forskellige legater til deling mellem eleverne!
    Men altså den fra Hedorf var en hun selv søgte!
    I øvrigt en god ide at søge legater hvis man skal til USA...det er temmelig dyrt at bo der...Min kæreste og hendes veninde boede på et Hostle, med et lille værelse....1000$ om mrd.

  • Quote

    Rart når folk ikke kan holde deres kommentare for sig selv eller smide dem i en privatbesked, for dette har da så absolut ingenting med legatsøgning at gøre...


    Har denne besked heller ikke, men går på samme uddannelse og samme skole, så er derfor også interesseret i nogle muligheder.


    Så Vandahl, håber du har noget godt at fortælle :)


    Hvad med om du lukkede arret - og blandede dig helt udenom. Såvidt jeg ved har Burger ikke udnævnt dig dig til at være kommentar-politi i denne tråd - Så hvad rager det dig om vi kommenterer lidt off-topic.


    Bortset fra det - så er jeg temmelig sikker på at Burger tilgiver - både mig og de andre som kom lidt off-topic - og hun kan sikkert også tage det som den spøg det var - ellers plejer hun sgu nok at kunne svare for sig selv - så igen - hvorfor lukker du ikke bare..... :roller: X(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vandahl
    Desuden fortæller hun at skolen fik en masse forskellige legater til deling mellem eleverne!
    Men altså den fra Hedorf var en hun selv søgte!
    I øvrigt en god ide at søge legater hvis man skal til USA...det er temmelig dyrt at bo der...Min kæreste og hendes veninde boede på et Hostle, med et lille værelse....1000$ om mrd.


    Problemet er lidt, at skolen ikke vil hjælpe mig .. De søger et leonardo stipendium, men det er kun for folk i praktik indenfor EU .. Jeg har et sted at bo, og skal ikke betale ret meget for kosten, men har jo stadig udgifter her i Danmark ..


    Men jeg må bare i gang .. Kender et par folk der sidder på nogle fonde, og så må jeg prøve at gå den vej ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD
    Hvad med om du lukkede arret - og blandede dig helt udenom. Såvidt jeg ved har Burger ikke udnævnt dig dig til at være kommentar-politi i denne tråd - Så hvad rager det dig om vi kommenterer lidt off-topic.


    Bortset fra det - så er jeg temmelig sikker på at Burger tilgiver - både mig og de andre som kom lidt off-topic - og hun kan sikkert også tage det som den spøg det var - ellers plejer hun sgu nok at kunne svare for sig selv - så igen - hvorfor lukker du ikke bare..... :roller: X(


    Jeg snakkede med Macimuz omkring mine frustrationer mht. vores praktikophold .. Og har det egentlig udmærket med hans kommentar her i tråden .. :)


    Jeg kan godt tage jeres offtopic kommentarer, men lige nu så jeg helst en af jer sad med den fedeste løsning på mit problem .. Det ville være perfekt .. :)


    Skulle ingen være seje til legatsøgning eller ikke ligge inde med den ultimative løsning, så kan i godt få mit kontonummer, og så bare sætte penge ind ..*GG*


  • Well, du er jo kendt for at kritisere, så dette svar der kommer jo egentlig ikke bag på mig. Men nogle gange er det bare træls med en dum kommentar til ens signatur i stedet for den hjælp man kom efter.


    Behøver jeg understrege ordet seriøs hjælp ??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vandahl
    Nu ved jeg ikke hvad jeres uddannelse går ud på, men her er betingelserne for Hedorf's fond http://www.hedorf.dk/betingelser.htm


    takker, det tror jeg vi begge to kan bruge ...


    Men vores uddannelse er IKM, International Kommunikation og Multimedie. Her får man en bachelorgrad i Engelsk, Multimedie og kommunikation (tænk) ... Derudover har vi fag som Marketing, Erhvervsret og Erhvervsøkonomi. En nogenlunde bred uddannelse :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vandahl
    Nu ved jeg ikke hvad jeres uddannelse går ud på, men her er betingelserne for Hedorf's fond http://www.hedorf.dk/betingelser.htm


    Tusind tak .. Det virker som noget vi kan søge, så vil klart prøve .. Skal så bare lige have en helt sikker aftale med mit praktiksted, og så kan jeg gå i gang .. Ambassaden skal naturligvis også kontaktes ..

  • Min kæreste søgte mange forskellige fonde...men fik altså kun fra den ene (+ selvfølgelig dem som klassen havde fået tildelt på forhånd). Så det er bare med at søge så mange som muligt!

  • Quote

    Well, du er jo kendt for at kritisere, så dette svar der kommer jo egentlig ikke bag på mig. Men nogle gange er det bare træls med en dum kommentar til ens signatur i stedet for den hjælp man kom efter.


    Behøver jeg understrege ordet seriøs hjælp ??



    Ja nu er det jo staaadig ikke din tråd - så hvad fanden blander DU dig for. Sålænge Burger ikke selv ser ud til at have et problem med lidt off-topic "gas" kommentar - (som hun iøvrigt ikke selv holder sig tilbage fra) - så er det vist ikke DIT job at lege kommentar-strisser.....


    Bare fordi lige dette emne også interesserer dig - så er off-topic kommentarer forbudt - get real.... :roller: X(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carsten_DK


    Hehe. Det er en større omgang. Vi har netop afsluttet én til Indenrigsministeriet, som gav 160.000,- til vores netcafé.


    Vi var først på kursus, for at lære hvordan, og hvad der bliver lagt vægt på hos dem, der afgør det.
    Det var i Ringkøbing Amts regi, hvor der var ansat en person, kun for at skaffe flest mulige foldsmidler her til amtet.
    Det er jo så omstændeligt, at de fleste vestjyder står af, med det samme, de modtager ansøgningsskemaet ;o)


    Gider du ikke lige skrive kort hvad det er der bliver lagt vægt på? Jeg er under udannelse og derfor på SU - dog er det svært at få pengen til at række... Er det umuligt at få legat når man er på SU ?


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|