bassboks kabinet

  • heysa. jeg sidder og skal til at lave en ny subwoofer til min stue.


    jeg skal bruge en kasse til det som er færdig lavet da jeg ikke selv gider skal tyil at lave det. er der nogen der kender nogle steder hvor man kan købe sådan nogle?


    det skal være til en 12" bas og der må gerne være basrør i den. og så skal den kunne klarer omkring 600 - 1000w


    jeg har kigget hos thansen. men det ligner jo noget lort de sælger


  • Find en pæn boks, og skifte så selv de basrør ud til nogle der passer til de svingninger din 12" bas vil gi'... Det får man en del ud af :-D

  • Hejsa


    nu ved jeg ikke om der er en hifi klubben butik i nærheden af dig men hvis du har de regtige data på din bas så regner de den regtige størelse osv. på kassen og jeg mener ikke det koster noget serligt...


    de data er noget du kan få af dem som har laved din bas


    ved at en af dem heder vas
    kan ikke huske de andre


    HIFI Klubben

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

    Rettet en gang, sidst af Brumbassen ().


  • Du skal kigge i bilstereo shop - f.eks. http://www.autohifi.dk ellers prøv HER - så kan du måske finde noget i nærheden af hvor du bor..


    EDIT: Har lige smidt denne HER i dytten - Spiller kanon


  • Køb en Cerwin Vega 15", den koster kun 3500kr. er med indbygget 300W forstærker :P

  • jep har kigget lidt på cerwin inde på hifi klubben. den er max lækker. jeg kan dog bedre lide dem med rød membran og det kan jeg ikke lige umiddelbart finde nogen stder hvor de er færdig lavet.


    derfor jeg selv vil lave den. mangler bare en kasse med et nice design. der må da andre steder end Thansen der sælger sådan noget

  • jeg kom til at tænke på en ting.
    når jeg nu selv laver en sub kan min forstærker så få den til at lyde af noget hvis det nu er en 12" cerwin vega jeg køber. jeg har en kenwood forstærker på 5 x 100w plus en sub udgang. eller skal jeg bare købe en færdiglavet sub med en forstærker indeni


    jeg har kigget lidt på nogle earthquake 12" for der står at de spiller højt med selv små forstærkere.


    jeg må sku indrømme at jeg ikke er så meget inde i det her.



    BTW hvad betyder det når der står at det er en aktiv subvoofer? er det når der er en forstærker bygget ind ieller hva?


  • Fuldstændig korrekt.
    Self. skal du da have en aktiv, det er da med at få så meget bulder når du ser film ;)


  • Aktiv subwoofer er når der er indbygget forstærker... passiv er når den bare følger dit anlæg når du skruer op der...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bit Phreak
    jep har kigget lidt på cerwin inde på hifi klubben. den er max lækker. jeg kan dog bedre lide dem med rød membran og det kan jeg ikke lige umiddelbart finde nogen stder hvor de er færdig lavet.


    derfor jeg selv vil lave den. mangler bare en kasse med et nice design. der må da andre steder end Thansen der sælger sådan noget


    Tsk Tsk du har da ikke kigget særlig godt så :D
    Hvad med her?