Angående overførsel af penge til udlandet

  • Hejsa...


    Bestilte i sidste uge et headset fra Com-tra.de i Tyskland. Fordi det skulle sendes til udlandet var eneste mulige betalingsmåde nemlig forudbetaling. Efter at have bestilt headsettet, smuttede jeg så op i min bank, for at få overført pengene til deres bank. Havde taget ordre-mailen med op i banken, for at være sikker på at de fik overført det rigtige beløb, og ikke kom til at bruge nogle af betalingspengene til evtuelle udgifter og lignende.


    Om mandagen fik jeg så et brev fra banken, om bekræftigelse af overførselen af pengene til den udenlandske bank, hvor der stod:


    Quote

    Vi har overført EUR 90,98 fra deres konto XXXX-XXX-XX-XXXXX


    Dermed skulle mand jo tro at de skulle have modtaget alle pengene, da selve regningen også ligger på 90,98€, men det hænger måske ikke sådan sammen??


    Vil gerne høre fra andre der har handlet i udlandet, før at høre om det er mig der har klummeret i det, eller om det er med den udenlandske bank/forretning hvor der er problemer...

  • der går normalt et par dage før at de har pengene når du overfører udenlands...

    P4 2.6 (200FSB), 1024Mb RAM, Giga-Byte 8IK1100, 160Gb Samsung P80, 80Gb Seagate, 60Gb Maxtor, 30Gb Maxtor, 5x Quantum Atlas 74Gb 10K SCSI SCA, 36Gb HP 10K SCSI SCA, 2x Quantum 36Gb 10K SCSI SCA, 2x 146Gb Hitachi 10K SCSI SCA, Externt 10 Bays SCA Rack Kab, Externt 4 Bays IDE / FireWire Kab, Adaptec 2940U2W, Adaptec 29160N, IBM ServeRAID 4H SCSI RAID 4 Kanals U160, Externt 8 Bays 50-pins SCSI Rack Kab, Eye 910 Tower, Quantum SuperDLT 110/220Gb Streamer, Radeon 9600 Pro 128Mb, 21" Dell CRT


    Oprydnings Salg Siden Bliver såvidt muligt holdt up to date med nye ting osv efterhånden som der kommer nyt.
    http://www.sluttygirl.dk

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cedde


    Jeg ved det...


    Men de skrev til mig igår, at de HAR fået pengene, men KUN 85,50€... Fatter det ikke...


    Kan være fordi din eller deres bank har taget et gebyr for at overføre pengene - men umiddelbart lyder det underligt....

  • Quote

    Plejer bankerne ikke at tage et gebyr udover det de får besked på at overføre?



    Jo så'n plejer det at være - så skal det da lige være fordi at der ikke var flere penge på konto'en - meeeeeeen aner det ikke - Men banken må jo komme med en forklaring - og har de overført for lidt - og der var dækning - så må de jo overføre nogle flere U.B.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD



    Jo så'n plejer det at være - så skal det da lige være fordi at der ikke var flere penge på konto'en - meeeeeeen aner det ikke - Men banken må jo komme med en forklaring - og har de overført for lidt - og der var dækning - så må de jo overføre nogle flere U.B.


    Kan være din bankrådgiver har misforstået, og troet at det var det endelige beløb du kom med... Og ikke "bare" det der skule betales til det tyske firma... Ring tilhende og hør ad... eller gå ind i banken og få en snak...

  • Håber jeg får tid til at komme i banken idag!
    Forstår bare ikke hvordan der kan være sket fejl... Jeg gav jo bank-medarbejderen ordre-listen, og hun lod til at have forstået det hele osv... Det hele passer jo også fint med at jeg får en kvittering på overførsel af 90,98€ til en udenlandsk (tysk) konto...


    Fatter det ikke... :rolleyes: Men håber da banken kan hjælpe mig... For det tyske firma mener jo at de ikke har fået aftalte penge!


    Tror i det ville hjælpe hvis jeg faxede dem en kopi af overførsels-kviteringen?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cedde
    Håber jeg får tid til at komme i banken idag!
    Forstår bare ikke hvordan der kan være sket fejl... Jeg gav jo bank-medarbejderen ordre-listen, og hun lod til at have forstået det hele osv... Det hele passer jo også fint med at jeg får en kvittering på overførsel af 90,98€ til en udenlandsk (tysk) konto...


    Fatter det ikke... :rolleyes: Men håber da banken kan hjælpe mig... For det tyske firma mener jo at de ikke har fået aftalte penge!


    Tror i det ville hjælpe hvis jeg faxede dem en kopi af overførsels-kviteringen?


    Jeg synes under alle omstændigheder at du skulle faxe kvitteringen ned til dem... Så kan du se at du har gjort hva du skulle. Og jeg ved jo at du bad bankdamen om at hæve gebyrer fra din konto så det ikke kom til at gå ud over pengene du sendte afsted!

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Vi plejer at tage 75,- i gebyr og pengene er fremme 2 dage efter.


    Men selvfølgelig tager man ikke gebyrer ud af selve overførselsbeløbbet.


    Lyder mest som en fejl fra bankens side

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grus


    Jeg synes under alle omstændigheder at du skulle faxe kvitteringen ned til dem... Så kan du se at du har gjort hva du skulle. Og jeg ved jo at du bad bankdamen om at hæve gebyrer fra din konto så det ikke kom til at gå ud over pengene du sendte afsted!


    Det er jo så bare lige det at min far jo smadrede printeren/faxen :boxed: -pænt nedtur... Har aldrig haft brug for en fax før, men selvfølgelig skulle min far lige brænde den af, når det endelig gælder... :(


    -Men ja... Har da heldigvis dig som vidne på at alt blev gjort som jeg har beskrevet, i banken... :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cedde


    Også selvom at jeg får en overførsels-kvitering fra banken, hvor der står at der er blevet overført 90,98€ til en tysk bank?


    Ja - banker tager jo ikke gebyrer ud af beløbet der skal trækkes. Det plejer man at trække ved siden af.


    Enten har de ikke forstået hvor meget der skal overføres eller også har de trukket gebyret forkert. Ligemeget hvad skal du bare kontakte banken.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial


    Ja - banker tager jo ikke gebyrer ud af beløbet der skal trækkes. Det plejer man at trække ved siden af.


    Enten har de ikke forstået hvor meget der skal overføres eller også har de trukket gebyret forkert. Ligemeget hvad skal du bare kontakte banken.


    Synes nu ellers jeg har gjort alt, for det hele blev gjort rigtigt...
    -Men hvis det "bare" er er røv-gebyr der er blevet trukket af banken på 5,50€ så bliver jeg godt nok muggen... men tvivler ærlig talt på det...


    Hmmm... Banken skal jeg ihvertfald ind og snakke med, og det er 115% sikkert...