41

lørdag, 11. september 2004, 23:16

Citeret

Oprindeligt indlæg af Martin
Hvad der virker stødende? Prøv lige at læse tråden en gang...

Kan godt være at du ikke kan se det, men der er brugere på 12-13 år her på siden, samtidig med at det ikke er alle der har en Dansk baggrund.

Tænk på det.

Ved godt der er børn herinde og folk med anden baggrund.
Undrer mig stadig over, hvad der kan virke stødende for 12-13 årige og folk der har en anden etnisk baggrund end danskere - i denne tråd ?( Forstår ikke rigtigt hvad det er du mener ! Har læst tråden flere gange.
Til gengæld så har jeg set både avatars og signaturer, som jeg ville kalde stødende.

42

søndag, 12. september 2004, 00:34

Citeret

Oprindeligt indlæg af WizzarD

Citeret

Der må jeg holde lidt med Bentzin, jeg er ikke racist (det er Bentzin heller ikke ), men jeg synes sk* ikke det er acceptabelt at en del af dem gør som de gør!

Måske ikke - men det er sgu pudsigt at han har så fandens travlt med den gruppe pt. - Og hvad med alle de andre svindlere og bedragere - dem synes jeg ikke han har så fandens travlt med (alle de kæmpefirmaer såsom Coca Cola, McDonals's osv. som ikke lægger en eneste skatte krone i dk. - Eller alle selskabstømmerne - alle strandvejens skatte ål - og - og - og - Nææææææææ Bentzin er kun ude efter "krakamuterne" alt imens vi andre skal belæres om hvor vidunderligt staden er - Fakta er at stort set hele lortet er pisse hamrende ulovligt og burde ryddes - men det har diverse fjolser i folketinget gennem alle årene ikke haft nosser til.

Det parti som engang gør alvor af al snakken og rydder lortet - så der kan bygges/indrettes boliger til alm. danskere - og ikke kun dem som staden selv inviterer - ja det parti er sgu helte i mine øjne....

Hvis folk bare vil "besætte" et stykke jord - og satse på at blive boende - så kan de sgu flytte til de Canadiske skove - hvor de så skal bygge + bo i 13 år UDEN at nogen protesterer - og derefter er området deres - ellers bor VI sgu i DK anno 2004 - 60'erne er forbi for længe siden og fri hash er passe.....

BTW: Ja gu skal krakamuterne følge reglerne - men det gælder sgu også for danskere - og de svindler sgu ligeså meget - ikke på kiosk området (for det er der sgu ikke nogen danskere der gider rode med) - men så gør de det allle mulige andre steder - Min søsters nabo f.eks. havde et gulvlægger firma - han blev knaldet for at have købt materialer uden om firmaet for omkring 1 mill. kr. - og med materialer til 1. mill, kr. - så er der vist lavet arbejde for minimum 2 mill. SORT..

genske vidst betaler McD ikk' skatter til DK, men der er fordi de ikke har et hovedsæde i DK... Så derfor er det ganske lovligt... Hvis det nu var en international grønt kæde der sendte allerede indkøbte varer til deres butikker i DK, så ville grønten også blive billigere og tilmed lovlig...

43

søndag, 12. september 2004, 00:39

Citeret

Oprindeligt indlæg af Puggen
genske vidst betaler McD ikk' skatter til DK, men der er fordi de ikke har et hovedsæde i DK... Så derfor er det ganske lovligt... Hvis det nu var en international grønt kæde der sendte allerede indkøbte varer til deres butikker i DK, så ville grønten også blive billigere og tilmed lovlig...

Hvad snakker du om ?(

Er da ligemeget hvor deres hovedsæde er, og om kæden er international eller blot national, alle skal da betale skat...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Mikkel" (12.09.2004, 00:40)

44

søndag, 12. september 2004, 00:40

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mikkel

Citeret

Hvad snakker du om ?(

Er da ligemeget hvor deres hovedsæde er, og om kæden er international eler blot national, alle skal sq betale skat...

Den danske skattelovgivning siger at der skal eksistere et hovedsæde i alndet, altså en slags "central" for samtlige af DK's McD'ere... Gør der ikke det, skal der ikke betales skat.

EDIT: Selvfølgelig er det en måde at platte den danske stat på, men så må regeringen (uanset hvem og hvornår) lave skattelovgivningen om... Dog med den formodede virkning at det ikke bliver attraktivt for et internationalt firma at anligge forretninger eller hovedsæde i DK. Det medfører så færre arbejdspladser (hvilket vi jo ikk' just har brug for!) og så kan man spørge sig selv, om de par tusinde arbejdspladser ville undværes og at der i stedet skulle betales kontanthjælp og hvad der nu ellers er til dem også, udover dem der allerede er, eller om man gerne vil have de penge til at florere i samfundet og samtidig få nogle skattepenge i kassen, så man kan bruge dem til at betale kontanthjælpen med...

.oO( Ikk' for ingenting man har haft samf. på højt niveau :-D )Oo.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Puggen" (12.09.2004, 00:44)

45

søndag, 12. september 2004, 00:43

Citeret

Den danske skattelovgivning siger at der skal eksistere et hovedsæde i alndet, altså en slags "central" for samtlige af DK's McD'ere... Gør der ikke det, skal der ikke betales skat.

Og det gør der ikke eller hvad?? - hvad er så det her --> http://www.mcdonalds.dk/page/mcdonalds/2…996/default.asp ??

46

søndag, 12. september 2004, 00:45

Citeret

Citeret

Og det gør der ikke eller hvad?? - hvad er så det her --> http://www.mcdonalds.dk/page/mcdonalds/2…996/default.asp ??

Hovedsædet er den alle øverste top af firmaet... Den har McD kun én af... Derefter kommer hovedkontorerne.

Modsat andre firmaer der har flere hovedsæder, med lige meget indflydelse på firmaets beslutning...

47

søndag, 12. september 2004, 00:54

Citeret

Citeret

Citeret

Hovedsædet er den alle øverste top af firmaet... Den har McD kun én af... Derefter kommer hovedkontorerne.

Modsat andre firmaer der har flere hovedsæder, med lige meget indflydelse på firmaets beslutning...

Den må du længere ud på landet med...

48

søndag, 12. september 2004, 00:57

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Den må du længere ud på landet med...

Kan ikke komme længere ud end hvor jeg allerede er... Bor "in middle of Nowhere" .oO( Hanson album :chain: )

Men anyways, så ved jeg hvad jeg ved, at andre vælger at frasortere det som en ikke korrekt oplysning må de om.

En lille ting at tænke over... Hvordan skulle det kunne lade sig gøre for en så stor og international kæde som McD (m. flere) at "snyde" i skat medmindre de gør det lovligt??

49

søndag, 12. september 2004, 01:13

Citeret

Kan ikke komme længere ud end hvor jeg allerede er... Bor "in middle of Nowhere" .oO( Hanson album :chain: )

Men anyways, så ved jeg hvad jeg ved, at andre vælger at frasortere det som en ikke korrekt oplysning må de om.

En lille ting at tænke over... Hvordan skulle det kunne lade sig gøre for en så stor og international kæde som McD (m. flere) at "snyde" i skat medmindre de gør det lovligt??

Godt så hør her !

McDonald's Danmark A/S er et aktieselskab - dvs. det er et børsnoteret firma i DK - alle firmaer i Danmark skal sq også betale dansk skat - så vil jeg da sk*de på hvem deres overhoved er - Mcd. er bare en franchising-kæde, dvs. den som ejer en Mcdonalds-restaurant ejer den 100% selv - han har bare sagt ja til at åbne en restaurant som i forvejen har et godt ry for på den måde at tiltrække mange kunder lige fra start af, mod at han følger deres regler.
Han må sætte ild til sin McDonalds-butik - det er ligemeget!

50

søndag, 12. september 2004, 01:23

Citeret

Tror ikke det bliver bedre af, at de bliver skiftet ud ..

Enig - helt enig - men det laver jo ikke om på at de har mere travlt med at mele deres egen kage end løse landets problemer.. ;)

51

søndag, 12. september 2004, 01:40

Citeret

Også lige før jeg er over & out med dig. For er noget træt af den nedladende måde du kommunikerer med mig.
Jeg er ikke en disse mer' kloge Åge end du er.
Det med at læse mellem linierne. Hvor ved du fra, at alle de andre kan det. :roller:
Jeg overhovedet ikke til grin, og æder ikke alt råt. Jeg får oplysninger/viden ved at læse, se og høre om forskellige ting. Derefter så sorterer jeg. Ved ikke hvordan du danner dine meninger ! Er du født med al den viden du har ? Du ved jo det hele og lidt mere. Sådan virker det ihf. :rolleyes:
Gider ikke høre jeg er til grin o.a. heller ikke fra dig. Troede at vi kunne kommunikere på et rimelig fornuftigt plan.

Hvis du skal klandre folk for at være nedladende - så var det måske en ide at feje foran egen dør først - og så længe du poster det ene indlæg efter det andet - som stinker langt væk af dine holdninger til visse befolknings grupper - så er der vist kun en ting at sige - eller nærmere at gøre - og det er : :roller:

52

søndag, 12. september 2004, 02:12

Citeret

Citeret

Godt så hør her !

McDonald's Danmark A/S er et aktieselskab - dvs. det er et børsnoteret firma i DK - alle firmaer i Danmark skal sq også betale dansk skat - så vil jeg da sk*de på hvem deres overhoved er - Mcd. er bare en franchising-kæde, dvs. den som ejer en Mcdonalds-restaurant ejer den 100% selv - han har bare sagt ja til at åbne en restaurant som i forvejen har et godt ry for på den måde at tiltrække mange kunder lige fra start af, mod at han følger deres regler.
Han må sætte ild til sin McDonalds-butik - det er ligemeget!

Enig enig... firmaer som sælger noget i Dk skal betale dansk skat, det er vi enige om, men det siger loven bare ikke!

53

søndag, 12. september 2004, 02:16

Citeret

Enig enig... firmaer som sælger noget i Dk skal betale dansk skat, det er vi enige om, men det siger loven bare ikke!

Okay, så det du siger er altså at danske virksomheder ikke skal betale skat - hvilken verden lever du i? 8o :rolleyes:

54

søndag, 12. september 2004, 02:45

Citeret

Citeret

Okay, så det du siger er altså at danske virksomheder ikke skal betale skat - hvilken verden lever du i? 8o :rolleyes:

han siger at de virksomheder der ikke betaler skat gør det lovligt - og han har ret. det er et skattehul. hvilken måde man gør det på er så forskelligt. jeg mener nu at have hørt at McD køber bøffer og boller af et underfirma på en lille ø uden skattetryk, vel og mærke til overpris. hvilket gør at de IKKE tjener penge i danmark de kan betale skat af.. og Manden der ejer den enkelte butik - han betaler skat af det han tjener. McD tjener kun penge på den lille ø.

55

søndag, 12. september 2004, 10:03

Citeret

Citeret

Yep, og mener heller ikke at Shell betaler skat..

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

56

søndag, 12. september 2004, 10:15

Citeret

Oprindeligt indlæg af bentzin

Citeret

Oprindeligt indlæg af Astrocity
Enig! Har heller aldrig forstået hvordan invandrere kan ha råd til store Mercere og BMW'ere, når vi andre ikke engang har råd til nyt hardware, eller smør på brødet..

Men gætter på at overskuddet for div. kiosker og pizzariaer ender et sted et udlandet, som du også er inde på..

Det er jo "ihh og åhh" så synd for dem, for de har ingen penge når de kommer til landet.. Nå, så får i 10000 om måneden for at klø jer i røven med en bambuspind i kiosken nede på hjørnet!

Hvor meget tror du vi ville få hvis vi skulle til Langtbortistan? Ikke det der ligner 1 øre.. :roller:

Kan ikke la' vær' med at tænke på hvordan folk herinde himlede op, da snakken gik om at rydde Christiania. Det var så strengt, at de ikke bidrog med skatter og afgifter og ikke betalte husleje - hvilket de jo faktisk gør. Hvor er alle de foragede henne ? Når sådan nogle virkelige snyltere, platter vores samfund for millioner, så gør og siger de ikke noget. For så mister de muligheden for at købe billigt hos den lokale plattenslager.
FØJ - længe leve egoismen og uvidenheden.

Det er fordi at der er folk af anden etnisk oprindelse indblandet!

Som du meget sigende skrev i din første kommentar, så får man stemplet "racist" i panden hvis man ytrer sig om lignende ting!

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
Intel 320 128Gb SSD
2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
My flickr

57

søndag, 12. september 2004, 10:20

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af WizzarD

Citeret

Citeret

Enig! Har heller aldrig forstået hvordan invandrere kan ha råd til store Mercere og BMW'ere, når vi andre ikke engang har råd til nyt hardware, eller smør på brødet..

Men gætter på at overskuddet for div. kiosker og pizzariaer ender et sted et udlandet, som du også er inde på..

Det er jo "ihh og åhh" så synd for dem, for de har ingen penge når de kommer til landet.. Nå, så får i 10000 om måneden for at klø jer i røven med en bambuspind i kiosken nede på hjørnet!

Hvor meget tror du vi ville få hvis vi skulle til Langtbortistan? Ikke det der ligner 1 øre.. :roller:

Kan ikke la' vær' med at tænke på hvordan folk herinde himlede op, da snakken gik om at rydde Christiania. Det var så strengt, at de ikke bidrog med skatter og afgifter og ikke betalte husleje - hvilket de jo faktisk gør. Hvor er alle de foragede henne ? Når sådan nogle virkelige snyltere, platter vores samfund for millioner, så gør og siger de ikke noget. For så mister de muligheden for at købe billigt hos den lokale plattenslager.

Jeg er ked af at sige det Bentzin - Men hvis du ikke ER racist - så er der i hvert snart ikke mange af dine udtalelser der IKKE er racistiske. At sammenligne folks meninger om staden - med om de "vil tillade" en "krakamut" at snyde i skat - det er jo rent til grin.....

Og nej jeg tager hverken stilling eller vælger "side" i debatten - men hold da kæft hvor er dine udtalelser "farvede"..... :roller:

Det ka' da godt være du synes sådan. Men det jeg har set og hørt i de udsendelser, viste med al tydelighed, at det ikke var alm. danskere der stod for den organiserede svindel og omgåelse af afgifter til vores allesammen stat. Og da de implicerede blev konfronteret med de skjulte optagelser, så stoppede de med at bedyre deres uskyld. Nogle lovede faktisk kamerafolkene "slag", hvis de ikke stoppede med at filme. Derefter skred de !
Det kan da også godt være , at DU synes det er til grin, at jeg drager sammenligninger mellem folks total tåbelige argumenter og foragelse vedrørende christianitterne og deres såkaldte manglende betalinger og så deres imo - stiltigende accept af svindel i millionklassen, som i de fleste tilfælde bliver udført af en bestemt del af befolkningen( læs de to-sprogede). IMO - pga. at så kan de få billige cola'er eller billig grønt. Det er da ihf. helt til "grin" - efter min mening. Og siger mig en hel masse om disse egoistiske mennesker. "Bare jeg kan få noget billig cola - så er jeg s.. ligeglad med, at ham jeg køber det af, platter det samfund som vi alle skal være med til at opretholde.
Jeg går og betaler min skat, for det arbejde jeg udfører - men det gør han ikke :( Det var faktisk noget af det gennemgående i argumentationen i Christiania-debatten. Såå det nok ikke spørgsmålet om hvem el. hvad der er til grin ! Ihf i mine øjne. :rolleyes:

Man skal passe på ikke at generalisere!

Jeg ved at der også findes danskere der snyder i skat, jeg vil endda sige at størstedelen af skattesnydere er danske af oprindelse!
Men derfor er det stadigvæk uacceptabelt, man skal bare ikke generalisere. :)

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
Intel 320 128Gb SSD
2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
My flickr

58

søndag, 12. september 2004, 12:15

Citeret

Oprindeligt indlæg af SlackeR

Citeret

Citeret

han siger at de virksomheder der ikke betaler skat gør det lovligt - og han har ret. det er et skattehul. hvilken måde man gør det på er så forskelligt. jeg mener nu at have hørt at McD køber bøffer og boller af et underfirma på en lille ø uden skattetryk, vel og mærke til overpris. hvilket gør at de IKKE tjener penge i danmark de kan betale skat af.. og Manden der ejer den enkelte butik - han betaler skat af det han tjener. McD tjener kun penge på den lille ø.

McD handler altid lokalt... Dvs. at de altid handler med et nationalt firma mht boller. bøffer, salat etc etc...

59

søndag, 12. september 2004, 13:02

Citeret

Oprindeligt indlæg af mdj

Citeret

Citeret

Det er fordi at der er folk af anden etnisk oprindelse indblandet!

Som du meget sigende skrev i din første kommentar, så får man stemplet "racist" i panden hvis man ytrer sig om lignende ting!

Tja - sørgeligt men sandt. :(
Edit: Har lige fjernet nogle ting i mine besvarelser for evt. ikke at "støde" børn, de "hellige" sarte sjæle og dem med anden etnisk baggrund. :roller:
Kan desværre ikke gøre det, der hvor andre quoter mig. Men det kan være, at mods vil gøre det for mig !

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Bentzin" (12.09.2004, 13:26)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.