Nanodots = større harddiske?

  • Jeg fik lige vist denne artikel, og syntes jeg ville dele den med jer andre der måske ikke har set den. Man har da lov at håbe at der er en fremtid i det. :)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Det lyder sq egentlig godt, men du skal ikke regne med at se det på markedet.


    De sidste par år har der været virkelig mange forskellige forslag til hvordan man skal opbevare data.


    En af dem jeg husker bedst er den af glas, og så en laser der skriver dataene ind i glasset som billeder, en sukkerknald kunne opbevare 10.000 billeder, og hele tv2's film lager kunne ligge i hvad der svarer til en skotøjsæske. :) ...
    de lyder meget lovende alle sammen, men meget meget få af dem når længere end til papiret.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FlexQ
    Det lyder sq egentlig godt, men du skal ikke regne med at se det på markedet.


    De sidste par år har der været virkelig mange forskellige forslag til hvordan man skal opbevare data.


    En af dem jeg husker bedst er den af glas, og så en laser der skriver dataene ind i glasset som billeder, en sukkerknald kunne opbevare 10.000 billeder, og hele tv2's film lager kunne ligge i hvad der svarer til en skotøjsæske. :) ...
    de lyder meget lovende alle sammen, men meget meget få af dem når længere end til papiret.


    Ja, netop. Derfor skrev jeg også at man jo altid har lov at håbe. :))

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Falsk
    Dder var også nogle der snakkede om biologisk ram i bakterier.. for 8 år siden.


    Var det ikke i vitaminer ? .. hvor de kunne få dem til at udføre 11 ting på een gang ? ...

  • 5 TB i en mønt... hmm, gad vide hvor mange der så ka være i den størrelse harddiske vi har i dag :D

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • 7 mønter på en side af skiven, 7 på den anden side hd med 3 skiver.


    7x7=14x3=42 tera sådan ca. :T

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Hm.. jeg har sådan set plads nok - for min skyld kunne de bare godt lave dem en DEL hurtigere! Er som om harddisk industrien ikk rigtigt forsøger noget nyt - andet end at proppe flere og flere Gigabyte ned på disken, men hastigheden er sgu den samme

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Der er vidst også nogle japanske forskere der skulle have fundet ud af at gemme 4-5tb på et kreditkort... Kreditkortene har vi jo i forvejen, så muligheden er da inden for rækkevidde skulle jeg mene :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel
    Jeg fik lige vist denne artikel, og syntes jeg ville dele den med jer andre der måske ikke har set den. Man har da lov at håbe at der er en fremtid i det. :)


    Daaaaaamn - jeg haaaaader den der pc-world lorteside - når jeg sidder på job - så popper der det ene lorte vindue efter det andet op - piiiiiisse irriterende..... :boxing:

  • Kom lige i tanke om at de en gang sagde at det var umuligt at lave nye hukommelses moduler af silikone ;) ... men hvad er det lige alle de store producenter snakker om her for tiden. det er om lige nøjagtig denne teknologi :) ... hehe...


    Mange af de projekter der kommer frem i medierne sker der sq som regel aldrig noget med.
    men jeg må sige, de gutter der har med det der silikone at gøre, de har sq sq gjort deres hjemme arbejde ordentligt. 5 tb på et alm flash kort :D


    Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD


    Daaaaaamn - jeg haaaaader den der pc-world lorteside - når jeg sidder på job - så popper der det ene lorte vindue efter det andet op - piiiiiisse irriterende..... :boxing:


    kan godt være det er pisse irreterende, men de skal jo os leve.


    og lige en opfordring wizzy ... Fandme mange ugyldige posts du har for tiden. Prøv at indskrænke dine kommentarer lidt, og så hold dig til emnet.
    ikke noget angreb, men en opfordring.

  • Quote

    kan godt være det er pisse irreterende, men de skal jo os leve.


    og lige en opfordring wizzy ... Fandme mange ugyldige posts du har for tiden . Prøv at indskrænke dine kommentarer lidt, og så hold dig til emnet.
    ikke noget angreb, men en opfordring.



    OKaaaaay - og her er så en opfordring til DIG - Luk røven og fej foran din egen dør først - Du skal kraftedeme ikke blande dig i hvad jeg poster..... :lame:

  • Samsung forslag kommer og det vil virke



    større datatæthed, og når det skal bruges opvarmes de relevante dataer, på den måde bliver der plads til 200 terabytes i en hdd