SKoda=Audi / Audi=Skoda

  • Det mener jeg ;) de er vist nok begge af samme fabrikant mener jeg ;) der er vist bare forskel på materialet der bliver brugt og nok deri forskellen ligger ;) Altså Audi = Kvalitet, Skoda = Kvantitet

  • En Skode og en VW er ihvertfald i mange tilfælde stort set den samme bil mekanisk..... En del af tingene bliver også lavet på samme fabrik...


    Kan ikke lige huske hvordan det er med Audi, men idag er det efterhånden sådan at et mærke sjældent er 100% "rent"....

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af learner
    Har hørt mange sige at Audi og Skoda er den samme bil, og lavet af samme dele :baby: WW dele.


    Stemmer det?


    Tja... De hører under samme koncern, men de "låner" højst dele fra hinanden... Kvaliteten er jo stadig himmel til forskel mellem Audi og Skoda...
    Plastik-kvaliteten i en Skoda er fx laaaangt fra den du finder i en Audi A6... Du finder højst en knap eller 2 der er den samme... :)


    -Motorene deler de dog lidt mere mellem sig... VW-koncernens 1.8T-motor bliver ihvertfald brug af VW, Audi og Seat, og sådan kan man blive ved... Dieselmotorerne bliver også delt, da disse er meget dyre at fremstille selvstændigt...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cedde


    Tja... De hører under samme koncern, men de "låner" højst dele fra hinanden... Kvaliteten er jo stadig himmel til forskel mellem Audi og Skoda...
    Plastik-kvaliteten i en Skoda er fx laaaangt fra den du finder i en Audi A6... Du finder højst en knap eller 2 der er den samme... :)


    -Motorene deler de dog lidt mere mellem sig... VW-koncernens 1.8T-motor bliver ihvertfald brug af VW, Audi og Seat, og sådan kan man blive ved... Dieselmotorerne bliver også delt, da disse er meget dyre at fremstille selvstændigt...


    great :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cedde


    Det er der en helt naturlig forklaring til...


    Superb er nemlig en lettere forlænget VW Passat, der er bygget i Kina...
    De har så brugt nogle andre dele, for ligesom at lave lidt forskel på bilerne, men ellers er de ens...


    Ok, så blev jeg en smule klogere ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af learner
    Har hørt mange sige at Audi og Skoda er den samme bil, og lavet af samme dele :baby: WW dele.


    Stemmer det?


    Godt nok kommer det her lidt langvejs fra, men en af mine fars kollegaers søn arbejder for VW i Tyskland, og er afdelingschef i en af afdelingerne dernede...


    Han fortæller at 95% af de dele man finder i Audi har været i en Skoda!! Rystende!! Gangen er nemlig den at man laver noget nyt uden rigtig at skrive det på som specifikationer og smider det i Skoda'en, holder det i Skoda'en ryger det i Passat'en og holder det der kommer det i Audi'en...


    Ved ikke hvor lang tid der går mellem de forskellige trin, men man kunne nemt forestille sig at der ikk' gik mere end 3/4 år...


    Den pris man betaler for en ny Skoda i dag er faktisk ikke så meget fra en ny Audi... Fx. ligner den splinternye Skoda Superb rigtig meget den nye Audi A6, med den forskel at Audi fås med en lidt større motor og et lidt pænere interiør...


    En splinterny Skoda Superb Classic (den billige version) m. ALT tilbehør og 1,9TDI motor koster knap 500.000, mens en Elegance med en 1,9TDI motor koster 600.000+...
    Hvor stor er forskellen i pris så fra en Audi A4 eller A6, med samme motor??


  • Nej... Det gør den jo så ikke... :]


    AUDI:
    [Blocked Image: http://www.km.ru/images/auto/1702-Audi-A6-new-d.jpg]


    SKODA:
    [Blocked Image: http://www.autopress.be/Temporaires/SALON/Skoda%20Superb%201.9%20TDI%2018%20T.jpg]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Puggen
    En splinterny Skoda Superb Classic (den billige version) m. ALT tilbehør og 1,9TDI motor koster knap 500.000, mens en Elegance med en 1,9TDI motor koster 600.000+...
    Hvor stor er forskellen i pris så fra en Audi A4 eller A6, med samme motor??


    lol hvor har du de priser fra?
    Min far har en Superb Comfort (mellem klassen) og den koster 360-390K alt efter ekstra udstyr.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Soltani
    Tror ik det passer helt!


    Men det er VW prokukter som bliver brugt i skoda biler, næsten hele bilen er faktisk VW, men tror ikke Audi har noget med det at gøre.


    Passer så ikke helt - en Octavia er bygget over en A3 bund - produceret med at hav af audi dele af VW i tjekkiet....


    Men standarden er KLART tysk - Octavia - og især Superb er sgu nogle lækre biler. Octavia og Passat er jo stort set ens - bortset fra at Passat er 60.000 kr. dyrere..... :roller:



    EDIT: Og lad nu vær med at poste fotos - jeg har fysisk set begge biler - i samme farver osv. - og de er meget tæt på hinanden...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Falsk


    lol hvor har du de priser fra?
    Min far har en Superb Comfort (mellem klassen) og den koster 360-390K alt efter ekstra udstyr.


    Har lige siddet og kigget på SKoda's hjememside, og en comfort med en 1,9TDI motor med ALT tilbehør koster 578.370,- DKr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD


    Passer så ikke helt - en Octavia er bygget over en A3 bund - produceret med at hav af audi dele af VW i tjekkiet....


    Men standarden er KLART tysk - Octavia - og især Superb er sgu nogle lækre biler. Octavia og Passat er jo stort set ens - bortset fra at Passat er 60.000 kr. dyrere..... :roller:


    Helt enig Wizzard, Skoda er faktisk blevet nogle lækre biler :) Svigerfamilien har lige købt en Superb Elegance m. alt undtagen lædersæder, da de glemte det fra fabrikken...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Soltani
    Tror ik det passer helt!


    Men det er VW prokukter som bliver brugt i skoda biler, næsten hele bilen er faktisk VW, men tror ikke Audi har noget med det at gøre.


    Faktisk helt forkert Soltani ! :D Det er de præcis samme dele - der står VW/AUDI/Skoda på stort alle delene i min VW og mine venners Skodaer. Prøv at lukke op og kigge på motordelene. de er lavet af samme koncern det samme sted. Audi ejes af VAG=Volkswagen Audi Group som så også ejer Skodakoncernen og Seat. Så der står faktisk VW/Audi på alle delene i de fire biler når man kigger efter :)


    Jeg har lige set på en 130 hestes Superb i går med udstyr og TDI 6-gears, som min Bora og den stod til 318.000 med alt udstyr, minus læderkabine...

  • VW, SEAT, AUDI og SKODA deler platform. Og det er gælder både chassis, ophæng, drev og motor. Dog bruger AUDI aluminiumsbærearme, men de andre følger trop. Faktisk er godt 40% af chassis-delene genbrugt. Karosseriet er dog unikt for hver model, hvilket giver sig selv.


    Vi har før fået bærekugler til en Octavia, når vi havde en A4 på værkstedet.

  • Quote

    Faktisk helt forkert Soltani ! :D Det er de præcis samme dele - der står VW/AUDI/Skoda på stort alle delene i min VW og mine venners Skodaer. Prøv at lukke op og kigge på motordelene. de er lavet af samme koncern det samme sted. Audi ejes af VAG=Volkswagen Audi Group som så også ejer Skodakoncernen og Seat. Så der står faktisk VW/Audi på alle delene i de fire biler når man kigger efter :)


    Jeg har lige set på en 130 hestes Superb i går med udstyr og TDI 6-gears, som min Bora og den stod til 318.000 med alt udstyr, minus læderkabine...



    Superb er sgu for lækker - den gad jeg fandeme godt eje - men kunne da godt nøjes med en af de store Octavia'er....... :T - Jeg nægter dog at køre i andet end en benziner - ingen diesel hakker til mig - selv om man ikke lægger så meget mærke til det idag. Har en kammersjuk med en Octavia TDI 1.9 - den siger ikke meget - meeeeeeeeeeeen man kan nu godt høre det...