Nyt billigt digicam - er det noget værd?

  • Er lige blevet tilbudt dette kamera til 800 kr. af en ven der arbejder i en fotobutik..


    Det skal ikke kunne så meget, der skal bare tages lidt billeder i ny og næ.. Ikke det store og vilde!


    http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=83802


    Har læst lidt tests af det, og det ser da udemærket ud til 800kr. ikke?


    Købte oprindeligt et Canon Powershot A75, men der gik motoren til zoomen i stykker i løbet af 2 dage.. :(


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Nu har jeg ikke så meget forstand på digi-cams, men du sparer jo alligevel en del.


    Ellers tror jeg da det er et udemærket kamera. Man går jo heller aldrig galt i byen med et Nikon. Men det burde man jo heller ikke med et Canon :boxed:

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Nu har jeg ikke så meget forstand på digi-cams, men du sparer jo alligevel en del.


    Umiddelbart synes jeg også det ser OK ud, men hvad ved jeg om digi-cams ..


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Ellers tror jeg da det er et udemærket kamera. Man går jo heller aldrig galt i byen med et Nikon. Men det burde man jo heller ikke med et Canon :boxed:


    Gode varer kan jo også gå i stykker .. Desværre ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Ellers tror jeg da det er et udemærket kamera. Man går jo heller aldrig galt i byen med et Nikon. Men det burde man jo heller ikke med et Canon :boxed:


    Gode varer kan jo også gå i stykker .. Desværre ..[/quote]


    Jepper :)


    Oh, back to topic :P Før nogen laver vrøvl :)

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Jepper :)


    Oh, back to topic :P Før nogen laver vrøvl :)[/quote]

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Nu har jeg ikke så meget forstand på digi-cams, men du sparer jo alligevel en del.


    Ellers tror jeg da det er et udemærket kamera. Man går jo heller aldrig galt i byen med et Nikon. Men det burde man jo heller ikke med et Canon :boxed:


    Tror også jeg fik en mandagsmodel af A75'ern.. Virkede ellers om et ganske godt cam.! ;)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astrocity


    Tror også jeg fik en mandagsmodel af A75'ern.. Virkede ellers om et ganske godt cam.! ;)


    Jamen igen, Canon er jo nice nok :)

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Kan man ikke gøre skalere billederne ned, og så se dem i stort format hvis man lyster?? -tilegnet enhver moderator...



    Nu sidder jeg selv med et Nikon i samme serie, et 3200. Forskellen på dem, ud fra hvad jeg kan se, er bare antallet at pixels. Hvor 2200 har 2MegaPixel (hvis ikk' 2,2) og 3200 har 3,28MegaPixel.


    Jeg smider lige nogle billeder ind, så du kan se nogle eksempler.


    Makro-indstilling:
    [Blocked Image: http://www.openair2004.dk/Test001.jpg]
    Min fars Habanero-chili :T :boxed: :boxing:


    Museum-indstilling, uden blitz:
    [Blocked Image: http://www.openair2004.dk/Test002.jpg]
    Et gammelt ur, billedet er taget uden støtte...


    Fireworks-indstilling, lang lukketid => lysfølsom:
    [Blocked Image: http://www.openair2004.dk/Test003.jpg]
    Billedet er taget med støtte, pga. den lange lukketid...


    Backlight-indstilling, hurtig lukketid, mindre lysfølsom:
    [Blocked Image: http://www.openair2004.dk/Test004.jpg]
    2stk. halogenlamper, tændte :crazyeyes:

  • Til prisen er det et absolut ganske udemærket kamera til den der bare tager billeder og ikke vil sætte sig ind i fototeknik på højt niveau. Det man kan bide specielt mærke i er, at kameraet har rigtig mange forprogrammerede programmer til forskellige situationer, hvilket er vigtigt hvis man ikke ved noget om fototeknik, da kameraet selv stiller parametrene efter det valgte program. Den her model har hele 15 autprogrammer, hvilket er enormt mange og til en hver lejlighed må man sige.


    Citat:
    "
    Digital Simplicity: Like all other models in the COOLPIX series, the COOLPIX 2200 and the COOLPIX 3200 have been designed to make picture taking easy and fast. In line with this it features 15 handy Scene Modes range from sunsets to fireworks and the 4 new Scene Assistant function makes it easier for beginners to capture any moment at a turn of the dial."


    Et stort dybdegående review kan læses hér:


    http://www.dpreview.com/news/0…10801nikoncp3200_2200.asp


    Jeg anbefaler det til prisen :)

  • Nu hvor vi er ved digi-cams, skal jeg jo også bruge et SD-kort.. Ved der er forskelle i hastighed og kvalitet!


    Vil gerne investere i et med 256mb på, hvad er godt?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astrocity
    Nu hvor vi er ved digi-cams, skal jeg jo også bruge et SD-kort.. Ved der er forskelle i hastighed og kvalitet!


    Vil gerne investere i et med 256mb på, hvad er godt?


    Jeg har selv et SanDisk SD-kort med 256, og det fungere Top Noch!! Et godt råd er at finde ud af hvad der forhandles i en foto-forretning, og så ellers finde et kort magen til men billigere et andet sted... :-D

  • Markedet er stort, men køb for det første udfra hvad du skal med kameraet.... Dvs., du behøver ikke at købe et kamera med alle mulige smarte funktioner som du ikke skal bruge til noget alligevel...


    Ang. et godt sd kort eller hvad end kameraet nu bruger, så laver Scandisk gode kort, bare husk at køb de der elite, ultra eller andet.

  • Har lige fået den lille satan..


    Det er faktisk overraskende godt indtil videre syns jeg! Overskueligt menusystem, udemærket billedkvalitet osv. osv. faktisk et røverkøb hvis jeg selv skal sige det!


    Skal nok smide lidt pics. op når jeg får taget nogle ordentlige pics.! ;)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo