Opfordring til folk der sælger i køb og salg

  • Nu kan det snart være nok, er ved at være træt af opførslen i køb og salg foraet...


    Det jeg hentyder til er folk som vil sælge noget, som så holder lidt auktion og siger at auktionen slutter den x/x-xx osv., dagen hvorpå auktionen så skal slutte vælger sælger at være offline, og så vende tilbage til tråden engang om aftenen og sige det hele er solgt for så og så meget...


    Jeg finder det virkeligt irriterende, for hvad er ideen i en auktion, hvis man bare sidder og byder og ikke bliver informeret om hvad man konkurrerer med af andre bud, det er mildt sagt pisse irriterende hvis man sidder og tænker "øv det ville jeg sq egentlig godt have budt over"....


    Undskyld for mit sure opstød, men håber da at visse folk vil tage dette op til overvejelse næste gang de vil sælge....

  • Kan godt følge dig ...


    Og var jo også derfor bl.a. at denne her blev smækket sammen ... (som står ØVERST som VIGTIG i KØB & SALG)


    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=25064&sid=


    .... Men folk fatter åbenbart minus ... :] ... Vel det samme som dem der ikke lige så at der var kommet nye signatur-regler på et tidspunkt og skulle mindes om det 7-8 gange før det fæs ind ... :crazyeyes:


    ... Mit sidste dyr var mere lærenem og logisk tænkende end visse folk ... :boxed:

  • Sorry for OT, Grill har du fået dit x800xt??


    Edit: Er enig, syns os de er nogen hatte! Er lidt trist når man har det højeste bud og de så vender tilbage dagen efter og siger at en eller anden har budt over per mail...

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

    Rettet en gang, sidst af teko ().

  • Helt enig.
    En anden ting som som også er p... irriterende, er at afgive et bud og så glemmer sælger alt om tråden.
    Når man så sender en PM til *censureret af forfatteren*, for at minde ham om det, læser han heller ikke sine PMs. :roller:


    Så gider man ikke at handle mere. :roller:


    Den tåbeligste, som jeg lige har set, er med en regnemaskine, som jeg gav et bud på 450 kr for.
    Efter at have sendt en PM til sælger og gjort opmærksom på mit bud, vendte han tilbage til sin tråd og sagde, at 450 var for lidt og at han havde regnet med 500 kr, hvorefter han lukker tråden.
    HDK en *censureret*. :roller:

  • Synes også man skal være mere bevidst når man laver en auktion på køb/salg. Det er virkelig træls at sidde som byder og ikke vide en skid om hvad der foregår. Man skulle da tro, at sælger ville kunne tænker sig til dette. Men det er åbentbart ikke særlig tit tilfældet.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Kan kun give dig ret i at der er mange som burde tvangslæse den sticker der står øverst. Er også blevet rimelig knotten, når jeg gået ind i en tråd med noget rimelig spændende grej. For så at opdage i aller sidste indlæg at tingene er solgt. De s.. s.... ha' revet k........ af. ;)


    Noget der også er irriterende - måske lidt OT - det er, at nu har næsten allesammen fået ordnet deres signatur - og dælme, så er der stadig nogen af de mere etablerede, der skider på de regler.
    Men længe leve mig-selv-kulturen - jeg gør som det passer mig. X(
    "Jeg er ligeglad med størrelsen og også ligeglad med om jeg må ha' animationer - bare jeg selv synes det er godt nok"
    Hvorfor hel... er der så lavet regler, hvis de ikke gælder alle !!!!!!!
    Undskyld mit sure opstød. Har henvendt mig til "Bosserne" - men ka' se - også i denne tråd - at der stadig er folk, som ikke retter sig efter foreskrifterne.

  • Tja... Selvom der sker mange skumle ting med hovedsageligt newbies her inde, så syntes jeg selv det er belastende når folk flipper ud hvis man selv lige har noget andet at lave et par dage som er så vigtigt at man ikke har tid eller mulighed for at gå på nettet.


    Folk der er vant til at rende rundt her inde burde kunne tænke så langt når det drejer sig om andre "faste" brugere ... :boxed:


    Det er sådan nogle folk der ikke har en hjerne der kan tænke det at jeg skriver på min SHIT-liste.


    Til andre købere kan jeg så jo sige .... Læs nu for helvede hvad der står !! ... Det er jo lige så tit at køberen er fucked som sælgeren er det eftehånden.... Latterligt at spørge om noget som står der ikke tro at de "regler" som sælgeren har skrevet ikke gælder ... :crazyeyes:


    .... EDIT ... og SLAM der fik X-Man en flad af Bentzin.... :)) .... Med god grund ... ;)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af X-Man
    Tillykke med det :clap:


    Takker... :)) .... Fandt det på gaden, så det må være held siden du siger tillykke ?... :T .... Ej, joker bare....


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Synes også man skal være mere bevidst når man laver en auktion på køb/salg. Det er virkelig træls at sidde som byder og ikke vide en skid om hvad der foregår. Man skulle da tro, at sælger ville kunne tænker sig til dette. Men det er åbentbart ikke særlig tit tilfældet.


    Helt enig
    Det burde være sådan, at sælger skriver hvis vedkommende er offline i mere end 2 dage.
    Det vil gøre det hele meget nemmere.
    Og det ser jo underligt ud, når en sælgeren i en salgstråd ikke reagerer.
    Køber har jo også andre ting at se til, nøjagtig ligesom sælger har.

  • bare en lille ting jeg syntes er herre træls... nogle gange når man byder et lille fint bud skriver sælgeren bare: "HAHAHAHAH KÆFT DU ER SJOV!" eller noget i den stil... det er bare til folk der ikke fatter at andre kunne finde på at byde over så jeg kunne byde over igen osv

    så alt kritik af min lyrikker! alt det han sir, hun sir hva skal jeg med det pjat jeg får jo min brunsvir

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tunsnask
    bare en lille ting jeg syntes er herre træls... nogle gange når man byder et lille fint bud skriver sælgeren bare: "HAHAHAHAH KÆFT DU ER SJOV!" eller noget i den stil... det er bare til folk der ikke fatter at andre kunne finde på at byde over så jeg kunne byde over igen osv


    Hvad skal det til for?


    Især i de tilfælde hvor sælger skriver HBO 700 og der kommer en klovn og byder 600. Det er spild af plads på forummet.

  • Forslag:


    Man kunne lave en funktion på siden (tweak.dk), der indeholdte alle salg. Så skulle fx udfylde en formel, med alle nyttige informationer + kommentarer. Til sidst skulle man så udfylde sidste frist og brugere kan så byde løs ved at udfylde en formel. Altså max ebay/qxl agtigt.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Det er pisse irriterende... jeg har også budt på det lydkort i Dual AMD PC eller hvad tråden nu hed, og han sagde at auktionen slutter i dag... hvad gør han så? Opretter en ny tråd med den i dag for at få den til at køre videre...