køb hw i berlin?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    jeg skal til Berlin i næste uge, så er der nogen der kan anbefale nogen gode tyske billige hw bikser, altså told og skat skal ikke kunne stoppe mig


    Hvorfor skulle de det? Du henter jo fra et EU land. :]

  • Tag du bare den store pung med.


    Jeg hentede for 11 k hårde hvidevarer og for 14 k døre og vinduer i Flensborg. Sparede forskellen på tysk og dansk moms = 9 % ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk

    nej ikke så meget
    :O


    Når du handler indenfor EU skal du ikke betale told .. EU er en toldunion med en fælles ydre toldmur (Altså told på varer fra lande udenfor EU) Tidligere var Danmark en del af EFTA .. Det var et frihandelsområde .. Ved et frihandelsområde er der heller ikke told landene imellem, men den ydre toldmur er ikke den samme for hvert land .. Dette kunne bl.a. udnyttes ved at man sendte varer ind i området igennem det land med den laveste ydre told ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Tag du bare den store pung med.


    Jeg hentede for 11 k hårde hvidevarer og for 14 k døre og vinduer i Flensborg. Sparede forskellen på tysk og dansk moms = 9 % ;)



    så jeg kan spare omkring 9 procent på mit hw køb?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    så jeg kan spare omkring 9 procent på mit hw køb?


    Jep, men se dig godt for. Nogle af tingene der, er altså dyrere end her. ;)

  • Da jeg var i Berlin her i sommer konkluderede jeg hurtigt at priserne i butikkerne er de samme som danske inet priser, så den helt store forskel er der altså heller ikke hvis du køber skidtet i butikkerne...

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Jep, men se dig godt for. Nogle af tingene der, er altså dyrere end her. ;)


    takker hans ;)




    nu vi snakker om eu og handel osv.


    hvor meget tror i at en Mustang vil koste at hente hjem til DK


    altså registrerings agfgifter, flere afgifter og endnu flere


    hvor meget tror i det bliver?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grus
    Da jeg var i Berlin her i sommer konkluderede jeg hurtigt at priserne i butikkerne er de samme som danske inet priser, så den helt store forskel er der altså heller ikke hvis du køber skidtet i butikkerne...


    så det jo noget bæh, men jeg købete sidst 100 silvercircle cd-r for 100 kr ved grænse bikserne, nu de selvfølgelig også billige her ;)


  • Jeg kender ikke de nøjagtige tal og regler, men havde da selv kig på en Toyota Supra 3,0 I engang. Den kostede 30.000 kr. brugt, men så kom der afgifter osv. til. Prisen jeg så skulle betale, var 100.000 kr. Det havde jeg ikke lige lyst til. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Jeg kender ikke de nøjagtige tal og regler, men havde da selv kig på en Toyota Supra 3,0 I engang. Den kostede 30.000 kr. brugt, men så kom der afgifter osv. til. Prisen jeg så skulle betale, var 100.000 kr. Det havde jeg ikke lige lyst til. ;)



    wowsa, 70000 kr bare for at få den klar her.


    jeg køber da indenrigs når jeg engang køber (3 år endnu :( )

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    wowsa, 70000 kr bare for at få den klar her.


    jeg køber da indenrigs når jeg engang køber (3 år endnu :( )


    Men hvis man nu bor i Sverige, er det faktisk billigst at købe bil i DK .. Grundet den høje registreringsafgift i DK sælger fabrikkerne bilerne lidt billigere i DK, så man kan købe en ny bil i DK, og tage den med til Sverige for at indregistrere den .. Men så skal man naturligvis have bopæl på den side af sundet .. ;)

  • Al denne snak om toldgrænser i EU minder mig om min historie undervisning lige for tiden:


    [Blocked Image: http://www.gazette.de/Archiv/Gazette-Oktober2002/marshallplan.jpg]

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Men hvis man nu bor i Sverige, er det faktisk billigst at købe bil i DK .. Grundet den høje registreringsafgift i DK sælger fabrikkerne bilerne lidt billigere i DK, så man kan købe en ny bil i DK, og tage den med til Sverige for at indregistrere den .. Men så skal man naturligvis have bopæl på den side af sundet .. ;)



    hehe, og det gider vi bare ikke ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk
    Så er Dresden bedre der er mange HW shops så der er jo lidt mere konkurrence



    det er en 10. klasse tur så jeg må kun bevæge mig rundt i Berlin ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk


    så det jo noget bæh, men jeg købete sidst 100 silvercircle cd-r for 100 kr ved grænse bikserne, nu de selvfølgelig også billige her ;)


    Jeppah, men hvis du søger efter specielle HW butikker, ka det da godt være du støder på lavere priser end jeg gjorde, men nu er Berlin en ENORM by, så det er lettere håbløst med mindre du da kender de eksakte adresser. Og vil bruge en dag på at shoppe HW, men det synes jeg personligt er spild af sin ferie, for Berlin er en fed by!

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Mht. bilen.. Når du køber en bil i Danmark, er ca. en tredie del af det du betaler, for bilen. Resten er alle mulige tænkelige (og utænkelige) afgifter osv.