Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 5. september 2004, 12:17

Var der ikke en herinde der påstod man kan få ADSL uden at få fastnet tlf???
Der er jo mindst 2 stk ansat ved TDC herinde så de må da kunne svare på det.
Jeg har tjekket alle steder og der står man skal have fastnet tlf.
Og det skal være over tlf linien ikke Stofa eller andet.

The_Unforgiven

2

søndag, 5. september 2004, 12:19

Køre CyberCity ikke med adsl uden fastnet det gjorde de da for nogle år siden ?(

Board : FIC 865pe Max
Cpu : P4 2.8Ghz Northwood HTT
Ram : 1* 256Mb Geil pc3200. 1*256Mb Pqi pc2700
Grafik : Point of view G4 ti4200
Skærm : Aoc

3

søndag, 5. september 2004, 12:20

Citeret

Oprindeligt indlæg af cyruz
Køre CyberCity ikke med adsl uden fastnet det gjorde de da for nogle år siden ?(

Joh, CyberCity er jo ikke et teleselskab, men man skal stadig have et telefonnummer at oprette linien på ...

Hos CyberCity og andre ISP´ere som ikke er også er tele-leverandør skal man så bare have et telefonnummer som man kan oprette ADSL-linien på.

- Rettet -

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (05.09.2004, 12:26)

4

søndag, 5. september 2004, 12:25

Ork jo.. du kan sagtens have en anden teleudbyder end TDC når du har ADSL hos TDC :)

5

søndag, 5. september 2004, 12:26

Citeret

Oprindeligt indlæg af Falsk
Ork jo.. du kan sagtens have en anden teleudbyder end TDC når du har ADSL hos TDC :)

Hvornår har de lavet det om ??... 8o

6

søndag, 5. september 2004, 12:27

Skal lige være sikker på at vi snakker om det samme.. man kan godt have gensolgt telefoni og TDC adsl på samme tid.

Det tror jeg aldrig der har været problemer med.

7

søndag, 5. september 2004, 16:39

jeg har cybercity uden fastnet tlf.

CPU: Q6600 @ 3ghz - Bundkort: Asus P5K Premium/ WiFi-AP Black Pearl Edition
RAM: 4 GB Corsair XMS2 (4-4-4-12) HD: 2 x 320 WD (raid 1) GFX: 8800GTS 640
OS: Vista 64 bit - Skærm: Samsung 204B - Keyboard: Logitech Dinovo
Mus: Logitech MX1000 Laser - Højttalere: Altec Lansing

8

søndag, 5. september 2004, 17:21

Citeret

Skal lige være sikker på at vi snakker om det samme.. man kan godt have gensolgt telefoni og TDC adsl på samme tid.

Det tror jeg aldrig der har været problemer med.

Hmm... Man kan vist ikke oprette TDC ADSL uden at få dem som tele-leverandør ... Medmindre de har lavet det om .... Men mener nu at det var sådan engang ... :boxed:

9

søndag, 5. september 2004, 17:25

Så har de lavet det om, for der er ingen problemer i det nu.

10

søndag, 5. september 2004, 17:30

Citeret

Så har de lavet det om, for der er ingen problemer i det nu.

Cool... For det er jo egentlig også unfair at man skal have dem som tele-udbyder bare fordi man vil have deres ADSL ...

Men ja, kan huske at jeg engang også havde CyberCity uden at overhovedet have telefon ...

Nu har jeg så noget helt 3... Begge dele hos Cirque. Har kun fast-telefon hos dem fordi den er gratis. Ellers ved jeg sgu ikke hvad jeg skal med en fastnet-telefon. Mobil-telefonen er opfundet. Bruger aldrig fastnet.

11

søndag, 5. september 2004, 17:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af The_Unforgiven
Var der ikke en herinde der påstod man kan få ADSL uden at få fastnet tlf???
Der er jo mindst 2 stk ansat ved TDC herinde så de må da kunne svare på det.
Jeg har tjekket alle steder og der står man skal have fastnet tlf.
Og det skal være over tlf linien ikke Stofa eller andet.

The_Unforgiven

CC kan levere DSL uden fastnet men det kræver det er en af deres egne centraler og de dækker ca 40% af de mest befolkede områder. Tiscali kunne også men har valgt at lade være med at gøre det mere.
Det er ikke noget CC skriver på deres side men man skal ringe der ind for at finde ud af det.

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

12

søndag, 5. september 2004, 18:15

Citeret

Oprindeligt indlæg af dkwolf
CC kan levere DSL uden fastnet men det kræver det er en af deres egne centraler og de dækker ca 40% af de mest befolkede områder. Tiscali kunne også men har valgt at lade være med at gøre det mere.
Det er ikke noget CC skriver på deres side men man skal ringe der ind for at finde ud af det.

hvorfor laver TDC ikke noget tilsvarende.. ?(
jeg ville gerne skippe min fastnet telefon hvis det var muligt

13

søndag, 5. september 2004, 18:15

Citeret

Oprindeligt indlæg af ST:o(L1

Citeret

Oprindeligt indlæg af dkwolf

hvorfor laver TDC ikke noget tilsvarende.. ?(
jeg ville gerne skippe min fastnet telefon hvis det var muligt

$$

14

søndag, 5. september 2004, 18:20

Citeret

$$

ja det er nok det

15

søndag, 5. september 2004, 19:20

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Citeret

Oprindeligt indlæg af cyruz

Joh, CyberCity er jo ikke et teleselskab, men man skal stadig have et telefonnummer at oprette linien på ...

Hos CyberCity og andre ISP´ere som ikke er også er tele-leverandør skal man så bare have et telefonnummer som man kan oprette ADSL-linien på.

- Rettet -

Hmmmm - muligvis læser jeg din post forkert - men man behøver ikke have et fastnet tlf. nr. for at få adsl. Jeg har da i hvert fald oprettet adsl til en kammerat for ikke sålænge siden. Det gjorde jeg hos Tiscali - og han hverken har eller vil have fastnet tlf.

Sum summarum - det kan sagtens lade sig gøre at få ADSL UDEN at have fastnet telefoni...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "WizzarD" (05.09.2004, 19:21)

16

søndag, 5. september 2004, 19:23

Citeret

Oprindeligt indlæg af WizzarD
Hmmmm - muligvis læser jeg din post forkert - men man behøver ikke have et fastnet tlf. nr. for at få adsl. Jeg har da i hvert fald oprettet adsl til en kammerat for ikke sålænge siden. Det gjorde jeg hos Tiscali - og han hverken har eller vil have fastnet tlf.

Sum summarum - det kan sagtens lade sig gøre at få ADSL UDEN at have fastnet telefoni...

Normalt skal man have et telefonnummer for at oprette en ADSL-linie ... Førhen skulle det nummer så ligge hos TDC for at få deres ADSL hvis jeg ikke husker meget galt. At de så har lavet det om efter hvad visse skriver er jo så fint nok ....

... Det med ADSL uden TLF-nummer kan ikke SAGTENS lade sig gøre, men KAN lade sig gøre i visse situationer ...

... Har som sagt selv prøvet det uden telefon, men det er jo ikke det samme som at det SAGTENS kan lade sig gøre ... ;) ...

Se hvad wolfDK skriver ... ;)

17

søndag, 5. september 2004, 21:18

Citeret

Normalt skal man have et telefonnummer for at oprette en ADSL-linie ... Førhen skulle det nummer så ligge hos TDC for at få deres ADSL hvis jeg ikke husker meget galt. At de så har lavet det om efter hvad visse skriver er jo så fint nok ....

... Det med ADSL uden TLF-nummer kan ikke SAGTENS lade sig gøre, men KAN lade sig gøre i visse situationer ...

... Har som sagt selv prøvet det uden telefon, men det er jo ikke det samme som at det SAGTENS kan lade sig gøre ... ;) ...

Se hvad wolfDK skriver ... ;)

Ååååååååårrrrrrrrrrhhhh - din ord-kløver. Du sidder og udtaler det ene og andet om TDC - (som så ikke holder stik i dagens DK) - og nu skal du fandeme også gøre dig klog på om man kan få ADSL uden fastnet nr.

Forfatteren af tråden spørger om det KAN lade sig gøre at få ADSL uden fastnet telefon - Og det kan det - så er den ikke længere - Der er INGEN der har påstået at det altid og alle steder kan lade sig gøre - MEN det var sgu heller ikke det han spurgte om.....!!!!!!

EDIT: WolfDK skriver at Tiscali har kunnet - men ikke gør det mere - Nu er det jo altså kun 2 måneder siden min kammerat fik ADSL sååååååååååååå.. :roller:

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "WizzarD" (05.09.2004, 23:53)

18

søndag, 5. september 2004, 21:24

Det man skal have for at få ADSL er en bærelinie.. hvilket ikke har noget med et telefon abonnement at gøre.
CC leverer så en bærelinie fra deres central ud til kunden.
Det gør TDC også (og andre der lejer sig ind hos TDC). Men der skal også være et telefon abo. tilknyttet.

19

søndag, 5. september 2004, 21:29

Citeret

Det man skal have for at få ADSL er en bærelinie.. hvilket ikke har noget med et telefon abonnement at gøre.
CC leverer så en bærelinie fra deres central ud til kunden.
Det gør TDC også (og andre der lejer sig ind hos TDC). Men der skal også være et telefon abo. tilknyttet .

Ja det SKULLE der i hvert fald ikke hos Tiscali - da jeg oprettede til kammeraten... ;)

20

søndag, 5. september 2004, 21:31

Hehe, nu skrev jeg også "og andre der lejer sig ind hos TDC" :)
Ved ikke om Tiscali også gør dette.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.