Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

42

søndag, 5. september 2004, 22:01


Det er fanme en lækker dyt :T

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=12475&sid=[/IMG]

43

søndag, 5. september 2004, 22:02


se prisen ;)


44

søndag, 5. september 2004, 22:16


Citeret

Oprindeligt indlæg af købkøb

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Citeret

Oprindeligt indlæg af Torque
Er der en Supra med i 'Gone in 60 seconds' ? 8o


Mon ikke han tænker på den Ford Mustang Shelby GT der med ? :T .... Uhhh... 8)



Toyota go home ... :))


Hvor meget koster sådan en???

Jeg har sparet næsten 40.000 sammen og om 10 måneder skal jeg have kørekort+bil... De gamle gir så kørekort... Så regner med at have mellem 60 og 80.000...

Det er seriøst bare drømme bilen... Hvis i kender et sted man kan købe den ville jeg være ret taknemlig... Så længe den ikke koster 1 million...

Den eller nogen andre mustang... Helst 196X årgange... De er nemmerlig fedest ;o)

Edit: Kigger lige rundt på mustangklubben.dk...

De er MEGA lækre!!!! GOD DAMN!! Jeg skal have sådan... Det er helt 100%... 10 måneder så den hjemme... Puha...

har du tænkt på at den koster andet end det du gir?

der er ben(t)zin, forsikring, grøn afgift, reperationer og når du kun er 18 så vil sådan en bil der komme til at koste en million i forsikring i året :boxed:

jeg vil sindsygt gerne ha en toyota celica, men den er også hammer dyr i forsikring, og jeg venter da til jeg har råd til den, og forsikring er billig..

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

45

søndag, 5. september 2004, 22:17


Citeret

Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
SLÅ TIL NU

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayIS…2489023264&rd=1


hehe


9.000$??? Det er da ikke vildt meget ifht de andre jeg så...

Herinde feks. http://www.billsclassiccars.com/

Hvis den kun koster 9000$ er den så ikke i dårlig stand???

Ville det være billigere at købe sådan en i USA og få den herover??? Eller bare købe den her i sverige, danmark eller tyskland???


46

søndag, 5. september 2004, 22:20


hey købkøb

så skal du betale alle mulige registreings afgifer udgifter indgifter og skatter til alle mulige mennesker ;)

så får den danske plader

den bliver nok dyr at få med danske plader :(


47

søndag, 5. september 2004, 22:20


Citeret

9.000$??? Det er da ikke vildt meget ifht de andre jeg så...

Herinde feks. http://www.billsclassiccars.com/

Hvis den kun koster 9000$ er den så ikke i dårlig stand???

Ville det være billigere at købe sådan en i USA og få den herover??? Eller bare købe den her i sverige, danmark eller tyskland???


Husk nu den store pris som kommer overi når den kommer til DK - Prisen kommer jo slet ikke til at ligge på det beløb som den koster i fx. USA......

Og med din alder kommer forsikring også til at koste mere end de fleste har råd til, hvis du overhoved kan få den forsikret hos nogle firmaer....

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Henrik-" (05.09.2004, 22:21)


48

søndag, 5. september 2004, 22:21


sig mig

SKAL man have sin bil forsikret?


49

søndag, 5. september 2004, 22:23


Citeret

Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
sig mig

SKAL man have sin bil forsikret?

jeg tror faktisk det er et must.. men man er fandme da også godt DUM i hovedet hvis man ikke gør det..

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

50

søndag, 5. september 2004, 22:25


Citeret

Oprindeligt indlæg af Henrik-

Citeret

9.000$??? Det er da ikke vildt meget ifht de andre jeg så...

Herinde feks. http://www.billsclassiccars.com/

Hvis den kun koster 9000$ er den så ikke i dårlig stand???

Ville det være billigere at købe sådan en i USA og få den herover??? Eller bare købe den her i sverige, danmark eller tyskland???


Husk nu den store pris som kommer overi når den kommer til DK - Prisen kommer jo slet ikke til at ligge på det beløb som den koster i fx. USA......

Og med din alder kommer forsikring også til at koste mere end de fleste har råd til, hvis du overhoved kan få den forsikret hos nogle firmaer....


Hvor meget ville det da koste???

Og forsikrings firmaer bedømmer da også ud fra personen??? Dvs hvis man er nørdet eller man virker som en syg rod der kører 260 på motorvejen...


51

søndag, 5. september 2004, 22:26


Citeret

Oprindeligt indlæg af købkøb

Citeret

Oprindeligt indlæg af Henrik-

Citeret

9.000$??? Det er da ikke vildt meget ifht de andre jeg så...

Herinde feks. http://www.billsclassiccars.com/

Hvis den kun koster 9000$ er den så ikke i dårlig stand???

Ville det være billigere at købe sådan en i USA og få den herover??? Eller bare købe den her i sverige, danmark eller tyskland???


Husk nu den store pris som kommer overi når den kommer til DK - Prisen kommer jo slet ikke til at ligge på det beløb som den koster i fx. USA......

Og med din alder kommer forsikring også til at koste mere end de fleste har råd til, hvis du overhoved kan få den forsikret hos nogle firmaer....


Hvor meget ville det da koste???

Og forsikrings firmaer bedømmer da også ud fra personen??? Dvs hvis man er nørdet eller man virker som en syg rod der kører 260 på motorvejen...


LOL en syg rod :clap:


52

søndag, 5. september 2004, 22:31


Citeret

Hvor meget ville det da koste???

Og forsikrings firmaer bedømmer da også ud fra personen??? Dvs hvis man er nørdet eller man virker som en syg rod der kører 260 på motorvejen ...


Jeg har lige haft snakket med nogle forsikrings selvskaber om at forsikre en Polo G40 og nogle af dem ville slet ikke se på mig, ved forstå "bud" pga min alder... Andre krævede jeg var 27 og havde kørt skadefrit i 5 år.... Og her snakker vi en bil med omkring 116 hk... altså lidt i samme klasse som en GTI....

Så det med at møde op i fint jakke sæt og virke som klassen dingse, vil kun hjælpe dig et begrænset stykke vej, men snak med en del forsikrings selvskaber - Deres prisen svinger MEGET:...

Og det med afgiften skal du tage og snakke med told og skat om for at få en mere præcis pris...

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Henrik-" (05.09.2004, 22:34)


53

søndag, 5. september 2004, 22:40


Citeret

Oprindeligt indlæg af Henrik-

Citeret

Hvor meget ville det da koste???

Og forsikrings firmaer bedømmer da også ud fra personen??? Dvs hvis man er nørdet eller man virker som en syg rod der kører 260 på motorvejen ...


Jeg har lige haft snakket med nogle forsikrings selvskaber om at forsikre en Polo G40 og nogle af dem ville slet ikke se på mig, ved forstå "bud" pga min alder... Andre krævede jeg var 27 og havde kørt skadefrit i 5 år.... Og her snakker vi en bil med omkring 116 hk... altså lidt i samme klasse som en GTI....

Så det med at møde op i fint jakke sæt og virke som klassen dingse, vil kun hjælpe dig et begrænset stykke vej, men snak med en del forsikrings selvskaber - Deres prisen svinger MEGET:...

Og det med afgiften skal du tage og snakke med told og skat om for at få en mere præcis pris...


Jeg troede da at mange af dem gerne ville forsikre men dog kun til dyre penge...

Ja jeg må hellere se på det...

Men har gået og drømt om det i 3-4 år... Og så er der 1 år til... Så vil jeg fandme have det jeg har sparet op til... Hehe...

Ellers må jeg købe den i de gamles navn...

De har kørt i LANG tid :P uden skader osv..


54

søndag, 5. september 2004, 22:45


Citeret

Jeg troede da at mange af dem gerne ville forsikre men dog kun til dyre penge...


Det vil de også ofte, men mange har bare dette generelle billed, eftersom 18 årige knægte ikke ligefrem har det bedste rygte og den letteste fod ;)

Men de prisen som de ligger med er for langt de fleste så høj at men simpelthen ikke har råd til at have den i ens eget navn...... Men tag og hør en del firmaer om det, der kan være mange penge og spare....

Noget helt andet er så at sådan en tung klods med en kæmpe V8 motor ikke ligefrem kører specielt langt på literen.... ihvertfald langt fra de fleste...

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm


55

søndag, 5. september 2004, 22:48


Citeret

Oprindeligt indlæg af Henrik-

Citeret

Jeg troede da at mange af dem gerne ville forsikre men dog kun til dyre penge...


Det vil de også ofte, men mange har bare dette generelle billed, eftersom 18 årige knægte ikke ligefrem har det bedste rygte og den letteste fod ;)

Men de prisen som de ligger med er for langt de fleste så høj at men simpelthen ikke har råd til at have den i ens eget navn...... Men tag og hør en del firmaer om det, der kan være mange penge og spare....

Noget helt andet er så at sådan en tung klods med en kæmpe V8 motor ikke ligefrem kører specielt langt på literen.... ihvertfald langt fra de fleste...


Ja det ved jeg...

Men hvis jeg køber den igennem et firma eller mine forældre som er snart 50... Burde det så ikke være ret meget billigere???

Og hvor meget bruger man i benzin med sådan en bil???

Bare med sådan almindelig kørsel til hverdag... Frem og tilbage fra arbejdet og så lidt hist og her...

Bare sådan ca???


56

søndag, 5. september 2004, 22:58


Citeret

Men hvis jeg køber den igennem et firma eller mine forældre som er snart 50... Burde det så ikke være ret meget billigere???


Hvis du forsikre den i dine forældres navn er der en hel del penge og spare, men så optjener du heller ikke de år som det kræver at blive elite bilist selv......

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=853

Da han var i Vmax skrev han under økonomi :
"Kører ikke særligt langt på literen. Vel knapt 5 kilometer per liter benzen"

Mener også han næsten intet gav i forsikring, men vil da lige prøve og se om jeg ikke kan finde det...

Aner ikke selv hvad de ca. kører, men det burde ikke tage så lang tid at finde af ved en hurtig søgning....

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Henrik-" (05.09.2004, 22:59)


57

søndag, 5. september 2004, 23:04


Citeret

Oprindeligt indlæg af Henrik-

Citeret

Men hvis jeg køber den igennem et firma eller mine forældre som er snart 50... Burde det så ikke være ret meget billigere???


Hvis du forsikre den i dine forældres navn er der en hel del penge og spare, men så optjener du heller ikke de år som det kræver at blive elite bilist selv......

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=853

Da han var i Vmax skrev han under økonomi :
"Kører ikke særligt langt på literen. Vel knapt 5 kilometer per liter benzen"

Mener også han næsten intet gav i forsikring, men vil da lige prøve og se om jeg ikke kan finde det...

Aner ikke selv hvad de ca. kører, men det burde ikke tage så lang tid at finde af ved en hurtig søgning....


Ja... Det blir jo nok den største omkostning...

Men jeg tjener vel en 11.000,-/måned før skat gennem skolen...

Har 500,- udgifter/måned...

Et weekendjob burde kunne betale det meste af benzinen??? Eller måske arbejde lidt i de gamles butikker...

Vi har en cykelsmed og et "hotel"....


58

søndag, 5. september 2004, 23:12


Citeret

Oprindeligt indlæg af Torque

Citeret

Oprindeligt indlæg af DanielAndrewLowe

Citeret

Oprindeligt indlæg af shahid_2dk

Citeret

Oprindeligt indlæg af engel

Citeret

Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
Hvad er den orange for noget?

er Mustang virkelig dårlig? ---- daniel?, jeg mener mht. acceleration osv.?


Er det helt seriøst? .. :))



ja, jeg mener selvfølgelig, hvad er det for en model


Ja taget kræfterne til har til rådighed så er accelerationen temlig elendig. Sammenlignede man tilsvarende bhp / Nwm så ville en riskoger eller lign være en del hurtigere med samme kraftmængde.

Du mener seriøst at du ikke kender den ?
Det er en Toyota Supra :roller:


Hvordan hænger det sammen?

Tænker du her på vægten, eller? En Supra eks. 2000 vejer da lige så meget som de fleste amerikanske musclecars.

...og hvis de to biler har samme effekt og drejningsmoment, vil accelerationen være ens - det er jo op til gearkassen. Selvom momentkurverne er vidt forskellige (stor slagvolumen vs. lille slagvolumen+tryklader) vil accelerationen være den samme. Det mustangen leverer i mellemaccelerationerne, vil riskogeren vinde ind senere henne i omdrejningsregisteret - og vice versa.

Eneste forskel vil være vægt og gearing.

---

Hvad angår de amerikanske biler og deres køreegenskaber. En mustang er heller ikke lavet til blive pisket rundt på Nürburg-ring - men drag. Måske er det 'lame' i nogles øjne, men det kommer jo an på hvad man skal bruge den til. Jeg er nærmest bedøvende ligeglad med køreegenskaberne. Hvad skal man med dem på offentlig vej? Eneste sted den famøse Escort Cosworth ville komme til sin ret, var på eks. Jyllands-ringen - men på offentlige veje er værdien nada. Skal offentlige veje endelig være sjove, findes der da gode små veje rundt omkring - men problemet er som sædvanlig modkørende trafik, da svingene ikke altid kan overskues, i modsætning til racerbanen.

De amerikanske musclecars kommer til deres ret i drag - eller ved stille cruising imo. Litereffekten er lav, det kan vi hurtigt blive enige om - men det er imo den dovne V8's gangkultur og enorme moment der trækker folk til. Dem der vil have en V-TEC (der absolut intet kan under 6000rpm. og ja, taler af erfaring) skrigende under hjelmen skal være velkomne. Det er et spørgsmål om temperament.


Jovist er dens størreste begrænsninger transmission og vægt opsætning. Men udover det har du differentialen som er en vigtig del. Selvom en motor kan udvikle 500bhp, men ikke har til gavn at videreføre den kraft til hjulene ikke meget bevendt. Fordelen ved 4x4 er logisk nok dens traction. Af samme årsag til at accelerations tiden fra ståede start klart domineres af 4x4 biler. Dog er ulempen ved 4x4 at man ikke kan sparke klampen ibund fra stående start. Man skal have bilen til at rulle først, ellers vil koblingen stå af og hoppe ud af gear.

Personligt har jeg aldrig kunne lide amerikanske bilen. Hverken design eller andet. Jeg bryder mig ikke om lyden fra en V8 (Lige bortset fra Ferrari F40´s V8´er).
Mellem accelerationer siger mig intet, når den kraft ikke kan bruges så snart vejen drejer. Og det er faktum for strørreste delen af amerikanske muscle biler. Der mere til livet end 1/4mile strækninger. Personligt ville jeg til ENHVER tid tage 4x4 trykladet bil over hvilken som helst amerikansk bil. Uanset om det er en Viper / Ford GT40 eller nogen som helst anden.
Mit drømmeprojekt hvis jeg havde kontanterne til det, ville være at finde en optimal 4x4 bil eks en Nissan Sunny GTI-R eller en ældre EVO 5-6 og begynde at skrue på den. Simpelthen bygge den fra bunden og optimere den til det perfekte.
Jeg har set at Ronnie´s Ecsort Cosworth er til salg til 320k. Hvis jeg havde pengene til den var jeg klart hoppet på.
Men som studerende kommer man til at vente noget længere ;)


59

mandag, 6. september 2004, 16:13


Citeret

Oprindeligt indlæg af DanielAndrewLowe

Citeret

Oprindeligt indlæg af Torque

Citeret

Oprindeligt indlæg af DanielAndrewLowe

Citeret

Oprindeligt indlæg af shahid_2dk

Citeret

Oprindeligt indlæg af engel

Citeret

Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
Hvad er den orange for noget?

er Mustang virkelig dårlig? ---- daniel?, jeg mener mht. acceleration osv.?


Er det helt seriøst? .. :))



ja, jeg mener selvfølgelig, hvad er det for en model


Ja taget kræfterne til har til rådighed så er accelerationen temlig elendig. Sammenlignede man tilsvarende bhp / Nwm så ville en riskoger eller lign være en del hurtigere med samme kraftmængde.

Du mener seriøst at du ikke kender den ?
Det er en Toyota Supra :roller:


Hvordan hænger det sammen?

Tænker du her på vægten, eller? En Supra eks. 2000 vejer da lige så meget som de fleste amerikanske musclecars.

...og hvis de to biler har samme effekt og drejningsmoment, vil accelerationen være ens - det er jo op til gearkassen. Selvom momentkurverne er vidt forskellige (stor slagvolumen vs. lille slagvolumen+tryklader) vil accelerationen være den samme. Det mustangen leverer i mellemaccelerationerne, vil riskogeren vinde ind senere henne i omdrejningsregisteret - og vice versa.

Eneste forskel vil være vægt og gearing.

---

Hvad angår de amerikanske biler og deres køreegenskaber. En mustang er heller ikke lavet til blive pisket rundt på Nürburg-ring - men drag. Måske er det 'lame' i nogles øjne, men det kommer jo an på hvad man skal bruge den til. Jeg er nærmest bedøvende ligeglad med køreegenskaberne. Hvad skal man med dem på offentlig vej? Eneste sted den famøse Escort Cosworth ville komme til sin ret, var på eks. Jyllands-ringen - men på offentlige veje er værdien nada. Skal offentlige veje endelig være sjove, findes der da gode små veje rundt omkring - men problemet er som sædvanlig modkørende trafik, da svingene ikke altid kan overskues, i modsætning til racerbanen.

De amerikanske musclecars kommer til deres ret i drag - eller ved stille cruising imo. Litereffekten er lav, det kan vi hurtigt blive enige om - men det er imo den dovne V8's gangkultur og enorme moment der trækker folk til. Dem der vil have en V-TEC (der absolut intet kan under 6000rpm. og ja, taler af erfaring) skrigende under hjelmen skal være velkomne. Det er et spørgsmål om temperament.


Jovist er dens størreste begrænsninger transmission og vægt opsætning. Men udover det har du differentialen som er en vigtig del. Selvom en motor kan udvikle 500bhp, men ikke har til gavn at videreføre den kraft til hjulene ikke meget bevendt. Fordelen ved 4x4 er logisk nok dens traction. Af samme årsag til at accelerations tiden fra ståede start klart domineres af 4x4 biler. Dog er ulempen ved 4x4 at man ikke kan sparke klampen ibund fra stående start. Man skal have bilen til at rulle først, ellers vil koblingen stå af og hoppe ud af gear.

Personligt har jeg aldrig kunne lide amerikanske bilen. Hverken design eller andet. Jeg bryder mig ikke om lyden fra en V8 (Lige bortset fra Ferrari F40´s V8´er).
Mellem accelerationer siger mig intet, når den kraft ikke kan bruges så snart vejen drejer. Og det er faktum for strørreste delen af amerikanske muscle biler. Der mere til livet end 1/4mile strækninger. Personligt ville jeg til ENHVER tid tage 4x4 trykladet bil over hvilken som helst amerikansk bil. Uanset om det er en Viper / Ford GT40 eller nogen som helst anden.
Mit drømmeprojekt hvis jeg havde kontanterne til det, ville være at finde en optimal 4x4 bil eks en Nissan Sunny GTI-R eller en ældre EVO 5-6 og begynde at skrue på den. Simpelthen bygge den fra bunden og optimere den til det perfekte.
Jeg har set at Ronnie´s Ecsort Cosworth er til salg til 320k. Hvis jeg havde pengene til den var jeg klart hoppet på.
Men som studerende kommer man til at vente noget længere ;)


Ronnie's bil skulle være solgt nu, og kører vist endda rundt i Århus nu.....


P.O.L.I.T.I = Prostituerede Overvægtige Lorte Impotente Tudegrimme Idioter

60

mandag, 6. september 2004, 16:50


Citeret

Oprindeligt indlæg af DanielAndrewLowe

Citeret

Oprindeligt indlæg af Torque

Citeret

Oprindeligt indlæg af DanielAndrewLowe

Citeret

Oprindeligt indlæg af shahid_2dk

Citeret

Oprindeligt indlæg af engel

Citeret

Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
Hvad er den orange for noget?

er Mustang virkelig dårlig? ---- daniel?, jeg mener mht. acceleration osv.?


Er det helt seriøst? .. :))



ja, jeg mener selvfølgelig, hvad er det for en model


Ja taget kræfterne til har til rådighed så er accelerationen temlig elendig. Sammenlignede man tilsvarende bhp / Nwm så ville en riskoger eller lign være en del hurtigere med samme kraftmængde.

Du mener seriøst at du ikke kender den ?
Det er en Toyota Supra :roller:


Hvordan hænger det sammen?

Tænker du her på vægten, eller? En Supra eks. 2000 vejer da lige så meget som de fleste amerikanske musclecars.

...og hvis de to biler har samme effekt og drejningsmoment, vil accelerationen være ens - det er jo op til gearkassen. Selvom momentkurverne er vidt forskellige (stor slagvolumen vs. lille slagvolumen+tryklader) vil accelerationen være den samme. Det mustangen leverer i mellemaccelerationerne, vil riskogeren vinde ind senere henne i omdrejningsregisteret - og vice versa.

Eneste forskel vil være vægt og gearing.

---

Hvad angår de amerikanske biler og deres køreegenskaber. En mustang er heller ikke lavet til blive pisket rundt på Nürburg-ring - men drag. Måske er det 'lame' i nogles øjne, men det kommer jo an på hvad man skal bruge den til. Jeg er nærmest bedøvende ligeglad med køreegenskaberne. Hvad skal man med dem på offentlig vej? Eneste sted den famøse Escort Cosworth ville komme til sin ret, var på eks. Jyllands-ringen - men på offentlige veje er værdien nada. Skal offentlige veje endelig være sjove, findes der da gode små veje rundt omkring - men problemet er som sædvanlig modkørende trafik, da svingene ikke altid kan overskues, i modsætning til racerbanen.

De amerikanske musclecars kommer til deres ret i drag - eller ved stille cruising imo. Litereffekten er lav, det kan vi hurtigt blive enige om - men det er imo den dovne V8's gangkultur og enorme moment der trækker folk til. Dem der vil have en V-TEC (der absolut intet kan under 6000rpm. og ja, taler af erfaring) skrigende under hjelmen skal være velkomne. Det er et spørgsmål om temperament.


Jovist er dens størreste begrænsninger transmission og vægt opsætning. Men udover det har du differentialen som er en vigtig del. Selvom en motor kan udvikle 500bhp, men ikke har til gavn at videreføre den kraft til hjulene ikke meget bevendt. Fordelen ved 4x4 er logisk nok dens traction. Af samme årsag til at accelerations tiden fra ståede start klart domineres af 4x4 biler. Dog er ulempen ved 4x4 at man ikke kan sparke klampen ibund fra stående start. Man skal have bilen til at rulle først, ellers vil koblingen stå af og hoppe ud af gear.

Personligt har jeg aldrig kunne lide amerikanske bilen. Hverken design eller andet. Jeg bryder mig ikke om lyden fra en V8 (Lige bortset fra Ferrari F40´s V8´er).
Mellem accelerationer siger mig intet, når den kraft ikke kan bruges så snart vejen drejer. Og det er faktum for strørreste delen af amerikanske muscle biler. Der mere til livet end 1/4mile strækninger. Personligt ville jeg til ENHVER tid tage 4x4 trykladet bil over hvilken som helst amerikansk bil. Uanset om det er en Viper / Ford GT40 eller nogen som helst anden.
Mit drømmeprojekt hvis jeg havde kontanterne til det, ville være at finde en optimal 4x4 bil eks en Nissan Sunny GTI-R eller en ældre EVO 5-6 og begynde at skrue på den. Simpelthen bygge den fra bunden og optimere den til det perfekte.
Jeg har set at Ronnie´s Ecsort Cosworth er til salg til 320k. Hvis jeg havde pengene til den var jeg klart hoppet på.
Men som studerende kommer man til at vente noget længere ;)


Diff'en er ligegyldig. Alle dragstere kører med 100% spær på bagakslen. Så længe man kun skal køre ligeud (som dragstere gør), er det ligemeget. Men det funker ikke rigtig i den virkelige verden, eftersom bilerne ville få svært ved at dreje med 100% spær. Dog bruger mange rallyfolk spær, men der overstyres jo somregel alligevel, så det betyder ingenting.

Jo, selvfølgelig kan biler med stort drejningsmoment udnyttes når vejen drejer. Det er jo noget sludder. Du mener altså at alle de gamle rallybiler med større slagvolumen og dobbelte karburatorer (som var max torque setup dengang, og til folkerace idag) er ubrugelige i rally og på banen, fordi de ikke nødvendigvis skal tage omdrejninger som en motorcykel for ude de små 250HK de fleste af dem har? Kommer an på hvor i omdrejningsregisteret du befinder dig. Det handler jo altid om at holde motoren i ilden - om det så er fra 2500>5500omdr/min eller 5500>8000omdr/min i er jo ligegyldigt. Det er op til køreren. Men jo, 4x4 tæsker RWD på banen, så længe der kan differentieres mellem de to aksler. En 50/50 fordeling vil derimod på skidtet til at understyre som en næsetung skolebus. Men de fleste nye 4x4 biler har også variabelt træk på transfer-gearkassen. Eller dermed sagt, Audi (viscose olie kobling), Mitsubishi og Nissan Skyline.


Men igen, så er det temmelig ubrugeligt uden for banen.


Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.