Vurdering af en bærbar computer!

  • Hej alle...


    Ville lige høre vurdering af denne bærbar:


    Acer Aspire model 1681WLMi.
    Intel Centrino platform men Intel Pentium M 1,5 GHz.
    512 MB DDR RAM.
    40 GB Harddisk.
    15,4" WXGA TFT-skærm.
    DVD+/-RW og CD-RW (combo).
    Indbygget trådløst netværk 802.11 b/g.
    64 MB dedikeret ATI Radeon 9700 grafikkort.
    3 i 1 kortlæser.
    56k modem.
    10/100 Mbit LAN (til netværk og ADSL)
    3 * USB 2.0.
    Firewire
    Incl. Windows XP Home, Norton Antivirus og PowerDVD.


    Prisen er: 9999.-


    På forhånd tak...

  • Tænkte nu mere på det med grafikkortet...aner ikke hvad et dedikeret grafikkort er...


    p.s. er ny på dette sted så ved ikke hvordan man flytter sine tråde...

  • Tålmodighed er en dyd for satan da :D


    Du har ikke sagt hvad den skal bruges til, så derfor kan vi ikke vudere den. Hvis du skal spille ville jeg i hvert fald ikke købe den der pga grafikkortet.


    Vil næsten tro at dedikeret er det samme som shared ram, eller også har den rammene for sig selv, men jeg ved det ikke.


    Ang. det med at være ny, du kan jo stadig læse, så prøv at tage det forum med mest relevans næste gang ;)


  • Vi kan sagtens vurdere den, intet problem. Vi har to faktorer - pris og hardware.


    Pris kontra ydelse er helt fin, du vil få noget med god ydelse.
    Men jeg ville meget hellere give lidt extra og købe en Znote: http://prc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=473


    Fx har grafikkortet i den 128MB kontra de 64MB i den i beskriver.


  • Ok det med forum...


    Nogle siger at dedikeret er det samme som delt og andre siger at det er et almindeligt (dvs. ikke-delt)


    Skal bruges på efterskole til word-dokumentskrivnig, dvd-afspilning, lyd-afspilning, lidt regneark, internet-surfing og så en smule til managerspil ( er ikke beregnet som spille-pc)


  • Det vil jo desværre medføre - dvd-brænder og operativsystem...(operativsystem gør dog ikke det helt store)...er det nødvendigt med et 128 MB grafikkort når den ikke skal bruges til andre spil end manager-spil


  • Man vil sagtens kunne spille på den. Fx kan min Znote 4200 sagtens trække CS @ 100 FPS og Warcraft 3 uden at hakke det mindste.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Man vil sagtens kunne spille på den. Fx kan min Znote 4200 sagtens trække CS @ 100 FPS og Warcraft 3 uden at hakke det mindste.


    Sidste: mest bergenet til Happy (håber han læser det)
    Vil den kunne bruges til de ting jeg har beskrevet?
    Ønsker ikke et delt grafikkort, er det det?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GatZe


    Sidste: mest bergenet til Happy (håber han læser det)
    Vil den kunne bruges til de ting jeg har beskrevet?
    Ønsker ikke et delt grafikkort, er det det?


    Jeg er sikker på at andre kan besvare det spørgsmål mindst lige så godt som mig, hvis ikke bedre ;)


    Men altså, hvis du kun skal bruge den til det, så er den faktisk mere kraftig end hvad du behøver. Du kunne sagtens nøjes med et ATI 9000.


    Men har du de 10k, så er den, efter min mening, klart at foretrække.


  • Når den skal bruges til det der, så er der fin :D Tror faktisk at du som Happy^ siger kunne gå lidt ned i pris hvis det var. Det jeg mente med spille var hvis du fx regnede med at kunne spille Doom3 på den ;)

  • Ved godt at jeg kunne komme ned i pris hvis jeg valgte et dårligere grafikkort men regner med at købe den da den skal være nogenlunde med i dette skoleår + tre år på gym. hvor spil og bærbar teknologien jo bliver udbygget...sååå...