Returnering af defekt vare.

  • Ja - jeg skal jo returnere datterens defekte mobil - og i den forbindelse "kræver" de at hun også afleverer manualen. Det er jo så også iorden - lige indtil "fjolset" fortæller mig at den har hun da smidt ud - "Jeg skulle jo ikke bruge den alligevel".


    De vil ikke give hende pengene retur - uden at mobil - lader OG manual er der.


    Så er det jeg gerne vil vide - KAN de kræve at hun afleverer manualen - eller hvordan.


    Nogen der ved noget om det... :O


  • Det vil jeg mene de kan kræve.
    Skal returneres i væsentligt samme stand. Det er den jo ikke uden manual.
    Der er sikkert en her, der har en liggende.
    Hvad var det lige for en tlf ?

  • Hvad var det for en telefon? For så kan jeg da godt lige høre mig af rundt omkring, om nogen ligger inde med en sådan manual, så kan jeg da evt. sende den med posten hvis jeg finder en. :)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Det vil jeg mene de kan kræve.
    Skal returneres i væsentligt samme stand. Det er den jo ikke uden manual.
    Der er sikkert en her, der har en liggende.
    Hvad var det lige for en tlf ?



    Det er en Nokia 3410 - Hvis der virkelig skulle være nogen (som jo så ER ude over garanti perioden - altså 2 år) - som havde en liggende - så ville det sgu være lækkert..... :O

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD
    Det er en Nokia 3410 - Hvis der virkelig skulle være nogen (som jo så ER ude over garanti perioden - altså 2 år) - som havde en liggende - så ville det sgu være lækkert..... :O


    Jeg prøver lige at forhøre mig i løbet af i morgen, så vender jeg tilbage igen. :)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Jeg købte en 3410 af min veninde for 200 kr. for et par måneder siden. Måske hun har manualen liggende ?
    Prøver lige at spørge hende her i weekenden. ;)

  • Hans - Engel - Burger - i kommer sgu med i min aftenbøn - hmmmmmm det burde jo være i datterens aftenbøn........ ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Sidder her med en fin brugervejledning til Nokia 3410 .. WizzarD den er din hvis du vil ha den ..



    :O :O :O :O :O :O - Jeg håber ikke at du har knoklet alt for meget med at finde den - for jeg behøver den ikke alligevel. Skulle alligevel ned i forretningen i dag - og så kunne jeg jo lige så godt prøve om det gik uden manual - og det gjorde det sgu - selv og de sidste gang var meeeeeeget stædige omkring den skide bog.


    Tak alligevel - både til dig - Hans og Engel.... :clap: :cheers:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LecTer
    men bare lige for at svare på dit spørgsmål. Ja det kan de sagtens kræve ;)



    Selv om problemet nu løste sig selv - Så kunne jeg da enoooooooooooooooormt godt tænke mig at du dokumenterede din påstand - bla. fordi datterens veninde's bror (daaaamn lang beskrivelse) - anyway - han jobber i Merlin - og han siger at det kan de ikke kræve - og ham der sad i deres service afd. (som iøvrigt var den samme som den dag sagde at den SKULLE være med) han tog da idag bare imod den uden så meget som at blinke med øjnene. Han ringede endda den tele-ansvarlige op - fordi han ikke kunne se at jeg havde en aftale om at kunne returnere den defekte - og han fortalte "chefen" hvad jeg havde med retur - og stadig ingen probs. Det er jo så ikke garanti for at de ikke KAN kræve det - men igen - dokumenter din påstand.... ;)

  • Hvis noget skal ombyttes/returneres KAN butikken kræve at AL original emballage og evt. tilbehør (også manual) er med.


    Men hvis butikken ombytter til samme produkt, er det ikke nødvendigt da man så bare kan beholde f.eks. manualen og emballage fra det nye produkt. Altså at du kun får det ombyttet som du selv er kommet med.


    Ofte kræver butikkerne at man har det hele med hvis der skal ombyttes til et andet produkt, da produktet bliver sendt til producenten, og modtager derefter et nyt produkt, dog i den gamle emballage. Jo mindre butikken sender til producenten, jo mere bliver butikken opkrævet for at producenten skal sende nyt tilbehør/emballage.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PulsedriverDK
    Ofte kræver butikkerne at man har det hele med hvis der skal ombyttes til et andet produkt, da produktet bliver sendt til producenten, og modtager derefter et nyt produkt, dog i den gamle emballage. Jo mindre butikken sender til producenten, jo mere bliver butikken opkrævet for at producenten skal sende nyt tilbehør/emballage.


    Bemærk at jeg modtog et mishandlet/brugt/repareret bundkort, i min sag mod Midt Data.
    Det var faktisk dette der startede sagen.


    Det bundkort jeg modtog, var blevet repareret hos Abit.
    Det bekræftede Abit i en e-mail.
    Abit havde, manuelt, skiftet et SMD komponent ved en ram sokkel.
    Og den fejl gik igen på mange KT7-Raid kort.
    (Det stod også i den mail jeg modtog)
    Midt Data var så frække nok, til at trække det op fra skraldespanden, og smide det i hovedet på mig. X(


    Heldigvis, viser afgørelsen, at man ikke skal finde sig i at få "smadret" hardware retur.
    Ihvertfald ikke, når man indleverer et faktsik ubeskadiget kort.


  • Det er jo også forkert af dem, da produktet skal ombyttes hos producenten.
    Jeg snakker jo kun om emballage+evt. tilbehør, og ikke selve produket.


  • Nej det var ikke så slemt .. Gik bare ned i kælderen, låste mit kælderrum op, og åbnede kassen til min 3410 .. *GG*

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PulsedriverDK


    Det er jo også forkert af dem, da produktet skal ombyttes hos producenten.
    Jeg snakker jo kun om emballage+evt. tilbehør, og ikke selve produket.


    Netop, jeg ved også godt at du taler om emballage + diverse.


    Men, det var også lige for at give et eksempel.


    Og Midt Data, er ikke de eneste der bruger/har brugt den praksis.

  • Quote


    Bare for at være ordkløver - så er det jo ikke automatisk lovligt - bare fordi diverse forretninger bruger de metoder - Og det er jo det der er essensen i det hele - Der endnu ikke nogen der har fremlagt dokumentation på at det er lovligt i forhold til vores rettigheder som forbrugere..... ;) - Men what the hell - jeg fik lortet returneret - kunne bare være meget rart at vide til en anden gang.... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD


    Bare for at være ordkløver - så er det jo ikke automatisk lovligt - bare fordi diverse forretninger bruger de metoder - Og det er jo det der er essensen i det hele - Der endnu ikke nogen der har fremlagt dokumentation på at det er lovligt i forhold til vores rettigheder som forbrugere..... ;) - Men what the hell - jeg fik lortet returneret - kunne bare være meget rart at vide til en anden gang.... ;)


    Korrekt, det tyder forbrugerklagenævnets afgørelse, i min sag, også på.


    Som udgangspunkt, skal man have et nøjagtigt tilsvarende produkt tilbage.


    Dvs. at man i princippet skal have et 4 mdr. gammelt bundkort retur, hvis man indleverer et 4 mdr. gammelt bundkort.
    Det må ihvertfald aldrig være dårligere, eller ældre.
    I praksis er det jo umuligt, at finde en vare nøjagtig magen til.
    Derfor vil en ombytning til nyt, være det bedste, og nemmeste.