• ja, når der ligger en computer ude i gården eller i elektronik skralden så ka jeg ikke dy mig for ikke at tage den med mig :]



    så her er hvad jeg har gjort af fund


    et supersejt sis630 baseret bundkort til socket 7 som både supporter at og atx 8o - fundet for lang tid siden



    Ibm Aptiva et eller andet med v66 bundkort (?) p3 500 mhz 512 mb ram og asus's deluxe version af et tnt 2 pro vivo



    og nu idag en desktop compaq.



    den er bare for gal, skrueløst kabinet megafed psu onboard ati rage proog et sejt cd drev der godt kunne minde MEGET om dem fra de bærbare.


    jeg ved godt at det er flovt at gøre sådan noget men det tiltrækker mig på en måde (IKKE SENTIMENTALT)



    så hva, går i også rundt og laver sådan noget dumt som mig ? :))

  • ok fund må man da sige 8o


    men det er faktisk forbudt at slæbe "skrot" med hjem fra lossepladser, af den simple grund at når folk smider f.eks. deres computer væk så ved de at ingen går ind og tjekker deres data på harddisken, hvilket vej også er fair nok...


    men selv ser jeg ikke noget galt i lige at nappe kabinettet på skrot pladsen og så gå hjem og skrive format c: ;)


    For lige at snakke fund, min far var på besøg ved itbutikken da han alligevel var i området, og han havde så hørt de holdt noget udsalg af en art, han gik derfra med encomputer med en AMD 800 mhz, og en med en P2 350 mhz, egentlig også ok fund vil jeg mene :)

  • det eneste jeg har fundet på en losseplads var like 10 fingerskruver på et gammelt kabinet.. men det kan man da sagtens bruge :D

  • Har ikke rigtig fundet noget.. men har fået en del fede ting foræret..


    Compaq 600Mhz K7'er computer, med kabinet


    3 x 500mhz K6-2'er


    Aopen mobo, m-atx, model Pro II understøtter alle K6'ere


    Servertower/kabinetter


    Strømforsyninger


    og meget mere.. :) Fandt forresten en alu kuffert i helt ny stand på lossern'.. så der kommer Aopen kortet i med en 500mhz k6

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    WHAAAT?
    hvem snakker om lossepladser, jeg snakker om nede i min går når man går en tur eller et eller andet ;)


    Ja det sker bestemt ikke her i Haderslev 8o


    Hvem pokker smider ting ud i gården??

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grus


    Ja det sker bestemt ikke her i Haderslev 8o


    Hvem pokker smider ting ud i gården??


    vi har et lille hus/hjørne til alt elektronik stor skrald.


    jeg fandt også et aopen high tower engang ;)



    der ligger så mange kompressorer og køleskab derude, man begynder næsten at tude over at man ikke bare kan montere den på cpu'en ;)

  • Jeg kenner chefen for vores losse plads så jeg må gerne få.. Det bedste jeg har fundet er en 1700+ et eller ander chaintec bundkort og 512 mb sd ram det syntes jeg selv var ret godt :T

  • på losseren har jeg fårt nogle forskællige ting
    et par gamle computer, jeg skulle bruge de 80 mm blæser som er i psuén til at køle mine hd.en 21" appel monitor fra '98 men den virket ikke jeg købte et stik så den passet i min comp. men så var der røger en transister så jeg havde kun den nederste halvdel af billet den kostet mig 400 kr for at få den til at køre. men vi har lige fået så man kan ligge de ting at andre måske kan bruge ind i en kontaner og der kan man også bare hente. min sidste tur på losseren kom jeg hjem med en vinkelsliber og en liggestol til haven. men jeg har ellers fået en del og en del til nesten ingen penge. et markede jeg var på fylte jeg bilen med computer,flere kasser tastertur, printer bla. læserprinter osv. for 30 kr det siste markede fik jeg en akvarie punpe den virker perfekt og jeg regner med at skal bruge den til mit prosjekt vankøling