Piratgruppen.org og mp3search.ru

  • Det skal nok skabe lidt opmærksomhed med den overskrift. Jeg har nu ikke tænkt mig at linke til nogen form for warez, men synes lige I skulle se det her. Piratgruppen.org - en side som i dag er blevet omtalt i Politiken. De skriver i en af deres nyheder om siden http://www.mp3search.ru og jeg kan forstå på dem, at de selv er i tvivl om, hvorvidt det er lovligt at downloade fra den side. Man betaler $0.70 for et album. http://www.mp3search.ru/album.html?id=15785 <- f.eks.


    Måske man skulle prøve de juridiske nyhedsgrupper?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    $0.05 per musiknummer ?! Det er godt nok billigt !


    Om det så lige holder er noget andet jo.. Jeg kunne jo også starte en side med MP3 filer og sælge løs.
    Men vil nok mene at 0.05d er dyrt for ingenting, alligevel x_X


    Men nej, tror ikke det er lovligt,.. Kommer selvfølgelig an på hvilken slags musik det er.. De skulle da mindst betale mig 1d per album før jeg gad downloade techno musik.. Eller rap.. Spøg til side, tilbage OT, ville ikke bruge den side..
    men er det kendt musik, eller noget garageband gejl? It all depends..

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Really? Damn Happy...


    Du kunne selvf. prøve at være lidt mere sur, og samtidig sætte dig ind i min situation.. Jeg køber MEGET sjældent musik, for jeg hører bare netradio - det nyeste musik gratis og man skal ikke selv skifte nummer.


    TDC mener jeg tager 7 kr. per nummer, så det er da klart at jeg synes det andet er billigt.


    Men fair nok hvis du skal være sur ... :lame:


  • Sur? Er da ikke sur? Jeg fandt bare din skarpe indsigt så berigende at jeg blev nød til at kommentere det.


  • TDC Mener du tager 7 kr pr. nummer du lytter til eller..? :S
    Du sælger simpelthen radioen videre? :P

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hayes


    TDC Mener du tager 7 kr pr. nummer du lytter til eller..? :S
    Du sælger simpelthen radioen videre? :P


    Happy^ sælger vist ik nogen radio videre .. Kan i hvert fald ikke se hvordan du kan konkludere det ud fra hans indlæg .. TDC sælger online musik til ca. 7 kr. pr. nummer .. Det har heller intet med radioen at gøre ..

  • Det sidste nye jeg har hørt, er at de vil til at udleje musikken, således at man køber et nummer og derved rettigheden til det i x antal dage, derefter holder nummeret bare helt op med at virke...!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Happy^ sælger vist ik nogen radio videre .. Kan i hvert fald ikke se hvordan du kan konkludere det ud fra hans indlæg .. TDC sælger online musik til ca. 7 kr. pr. nummer .. Det har heller intet med radioen at gøre ..


    prøvede lige at læse det igennem igen, bare fordi jeg læste det med forkert tryk på det der med TDC. Læste det som om TDC mente at han tog 7 kr pr nummer.. Egentlig også det han skrev, men kan se hvad du mener :)

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hayes
    prøvede lige at læse det igennem igen, bare fordi jeg læste det med forkert tryk på det der med TDC. Læste det som om TDC mente at han tog 7 kr pr nummer.. Egentlig også det han skrev, men kan se hvad du mener :)


    Der mangler i hvert fald ik komma i det Happy^ skrev, som nemt kan give den mening du fik ud af det .. *G* Jeg sætter vist bare automatisk selv kommaer .. :))

  • Lytter sjældent, nogle gange dog, til Net-Radioer. Lytter til dem igennem WMP eller iTunes :P

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2