F****** hackere!

  • Sidder tit (som nu) ved mine forældres pc.. 3-4 gange på en dag, kommer deres firewall (Norton I-net Security 04) op med en "NetBus eller SubSeven Trojan has been blocked".. Det er jo fint nok at firewallen blokerer det, men fanden sker i hovedet på de folk der gør det? Hvad er det sjove ved det?


    Det er den samme IP der hele tiden gør det, og har sporet ham til Frankfurt.. Han gemmer sig sikkert bag en proxy der står i Syd-Afrika! :crazyeyes:


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Ja, det er sgu irriterende...
    Har heldigvis ikke så meget bøvl med det her...
    Også selvom jeg har fast ip...


    Men når du nu siger det er samme ip det kommer fra..
    Så kan du jo bare bllocke den ip totalt..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Ja, det er sgu irriterende...
    Har heldigvis ikke så meget bøvl med det her...
    Også selvom jeg har fast ip...


    Men når du nu siger det er samme ip det kommer fra..
    Så kan du jo bare bllocke den ip totalt..


    Det er faktisk ikke den samme.. Men vedkommende prøver konstant med en NetBus eller en SubSeven! Ved at der ikke sker noget ved det, men det er PISSE irriterende!


    Kan de ikke prøve med MS eller noget i den stil, i stedet for? :D


    EDIT: Det er den samme.. Hvordan blocker jeg den totalt?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Tarantula ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ST:o(L1
    netbus og sub7 scanner bare om der skulle ligge en trojansk hest
    som kan udnyttes til at indtrænge med, hvis det ikke er tilfældet scanner den bare næste maskine i rækken..


    Ahh ok.. Så er der jo ikke noget at være bange for!
    Tak! ;)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • En ting som skaberne af den slags sataner kunne bruge er jo fx nøglefilen (eller hvad den hedder, den der nøgle) til netbank - så kan de jo få sig nogle nemme moneter.


    Andre ting kunne være hvis der var en der havde en firma løsning der hjemme, så han kunne arbejde hjemmefra. Hvis det var en med en chef-stilling eller lign ved et stor firma, så kunne hackeren/programmamøren også lave nogle "sjove" ting ud af det. Næsten køre et firma i sænk... tror jeg ;)


    Men hvad der foregår i hovedet af dem ved jeg ikk..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zlinky
    En ting som skaberne af den slags sataner kunne bruge er jo fx nøglefilen (eller hvad den hedder, den der nøgle) til netbank - så kan de jo få sig nogle nemme moneter.


    Andre ting kunne være hvis der var en der havde en firma løsning der hjemme, så han kunne arbejde hjemmefra. Hvis det var en med en chef-stilling eller lign ved et stor firma, så kunne hackeren/programmamøren også lave nogle "sjove" ting ud af det. Næsten køre et firma i sænk... tror jeg ;)
    Men hvad der foregår i hovedet af dem ved jeg ikk..


    Nu er det sådan at de fleste større firmaer kører via VPN... så evt. hacking af en firma-pc skulle foregå gennem firmaets firewalls. Ikke gennem medarbejderens. Lidt forskel... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PulsedriverDK


    Nu er det sådan at de fleste større firmaer kører via VPN... så evt. hacking af en firma-pc skulle foregå gennem firmaets firewalls. Ikke gennem medarbejderens. Lidt forskel... ;)


    Sikkert, skrev også "tror jeg" :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astrocity
    Sidder tit (som nu) ved mine forældres pc.. 3-4 gange på en dag, kommer deres firewall (Norton I-net Security 04) op med en "NetBus eller SubSeven Trojan has been blocked".. Det er jo fint nok at firewallen blokerer det, men fanden sker i hovedet på de folk der gør det? Hvad er det sjove ved det?


    Det er den samme IP der hele tiden gør det, og har sporet ham til Frankfurt.. Han gemmer sig sikkert bag en proxy der står i Syd-Afrika! :crazyeyes:


    Det samme som får unge til at drikke selvom de ikke må - ruset ved at gøre noget ulovligt (enten efter dansk retslov, eller forældrenes lov).

  • "Sjovt" at der lige bliver lavet en tråd om det - der har nemlig lige idag været en dokumentar-film i tv om hackere.
    Det handlede om 2 hackere - den ene Dansker, den anden tysker, og de havde hacket i henholdsvis 12 og 22 år...


    Tyskeren som var den der havde hacket i 22 år, mente at hackere er mennesker der er født nysgerrige og samtidig afskyr forbud. Med nysgerrig menes at de er interesserede i hvordan det hele hænger sammen mht. datateknologi og sådan...
    Og så hænger det desuden nok også sammen med, som Happy siger, at de får en rus-fornemmelse ved at gøre noget forbudt, for som sagt er de ikke glade for forbud...


    Dem jeg snakker om her, det er de RIGTIGE hackere! og ikke dem som sidder og cracker lidt eller brugere programmer til at hacke med...det er jo bare noob's ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ganda
    hvad hed dokumentar- filmen ?


    Hmmm...godt spørgsmål egentlig - kunne ha' svoret på det var på enten dr1 eller dr2, men kan ik finde den I tv guiden, og kan ik huske hvornår det var

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astrocity
    Sidder tit (som nu) ved mine forældres pc.. 3-4 gange på en dag, kommer deres firewall (Norton I-net Security 04) op med en "NetBus eller SubSeven Trojan has been blocked".. Det er jo fint nok at firewallen blokerer det, men fanden sker i hovedet på de folk der gør det? Hvad er det sjove ved det?


    Det er den samme IP der hele tiden gør det, og har sporet ham til Frankfurt.. Han gemmer sig sikkert bag en proxy der står i Syd-Afrika! :crazyeyes:


    Man kunne jo gøre det for sjov...
    Og man kender jo ikke vedkommende, så man kan jo være ligeglad hvor irriteret han er. Og han kan jo også bare beskytte sig...

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Er det ikke åbenlyst hvad grunden er? En følelse af magt eller noget i den stil... det at kunne trænge ind i en andens private ejendom uden at vedkommende kan gøre noget.


    Det ved du jo tilsyneladende ikke noget om, så hvordan kan du sige det er åbenlyst? :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Hmmm...godt spørgsmål egentlig - kunne ha' svoret på det var på enten dr1 eller dr2, men kan ik finde den I tv guiden, og kan ik huske hvornår det var


    Update: Fandt den nu - den blev kald "Frihedsmaskinen" og blev sendt kl 14:05 - 14:30 på DR1...
    Der er hackere, crackers og scriptkiddies.
    Hackere er højteknologiske terrorister og subkulturelle anarkister - eller hvad? Frihedsmaskinen tegner et dobbeltportræt af to erklærede hackere, som nuancerer vores opfattelse af, hvad hacking handler om. Frihedsmaskinen er den første danske dokumentar af sin slags.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    "Sjovt" at der lige bliver lavet en tråd om det - der har nemlig lige idag været en dokumentar-film i tv om hackere.
    Det handlede om 2 hackere - den ene Dansker, den anden tysker, og de havde hacket i henholdsvis 12 og 22 år...


    Tyskeren som var den der havde hacket i 22 år, mente at hackere er mennesker der er født nysgerrige og samtidig afskyr forbud. Med nysgerrig menes at de er interesserede i hvordan det hele hænger sammen mht. datateknologi og sådan...
    Og så hænger det desuden nok også sammen med, som Happy siger, at de får en rus-fornemmelse ved at gøre noget forbudt, for som sagt er de ikke glade for forbud...


    Dem jeg snakker om her, det er de RIGTIGE hackere! og ikke dem som sidder og cracker lidt eller brugere programmer til at hacke med...det er jo bare noob's ;)


    Jeps det er lige det de er. De sidder og hacker i programmer for at finde svagheder. Men så når / hvis de finder nogen rapporterer de dem til skaberen / skaberne af programmet, eller retter det selv, og dermed gør fejlen kendt for offentligheden. Hvor dem på den modsatte side , crackere, udnytter de huller til at skaffe sig adgang til servere eller privatecomputere, og dermed gør noget ulovligt. At det så er en generelt offentlig misforståelse at hackere har ondsinde hensigter er en helt anden sag.