Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 27. august 2004, 06:48

Har efter læst review næsten besluttet mig for at anskaffe mig denne telefon. Problemet er bare at jeg er ret diskret af væsen og har det med at glemme ting nogengange. Men så hørte jeg at nogle af Nokias nye modeller har et trace system indbygget så man kan spore dem ligemeget hvilket SIM-kort der sidder i. Nogen der ved om det også gælder for denne telefon. For så må jeg helt klart eje en. Og ellers bliver jeg nok nødt til at købe en Nokia :/

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Gom" (27.08.2004, 06:54)

2

fredag, 27. august 2004, 06:58

Alle telefoner der bruger GSM kan spores - men det er kun politiet der må gøre det, og det er kun i nødstilfælde.

Sporingen er ikke videre nøjagtig. Det eneste de gør, er at se hvilken mast du pt. er koblet op til, og hvilket celle du bruger. På den måde, kan de få en nogenlunde nøjagtig pejlig på hvor du er.

3

fredag, 27. august 2004, 10:44

Nej nej. Tænkte på hvis den nu blev stjålet. Har hørt at nogle Nokia telefoner har en funktion så man kan spore den telefon specifikt, uafhængigt af hvilket SIM-kort det sidder i. Ville høre om denne her telefon har samme funktioner

4

fredag, 27. august 2004, 10:52

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gom
Nej nej. Tænkte på hvis den nu blev stjålet. Har hørt at nogle Nokia telefoner har en funktion så man kan spore den telefon specifikt, uafhængigt af hvilket SIM-kort det sidder i. Ville høre om denne her telefon har samme funktioner

Kan du nævne hvilken Nokia model der kan det? For jeg har aldrig hørt om det. Servicen må være netværksafhængig, og jeg tvivler stærkt på at TDC eller Sonofon tilbyder den service.

5

fredag, 27. august 2004, 10:57

Nope. Kan jeg ikke. Har bare hørt at de skulle have det. Så man kan spore en specifik telefon uafhængigt af hvilket SIM-kort der sidder i den. Altså tager du SIM-kortet ud og sætter et andet i finder du den samme telefon hvis du søger efter chippen. Altså så hver telefon har et unikt "nummer" som man så kan søge efter så man altså søger efter selve telefonen. Altså uafhængigt af om du skifter SIM-kortet ud med et andet. Så sendes der en forespørgsel ud på hvilken telefon der har det nummer (ikke telefonnr, unikt serienummer), og den telefon der har det svarer så tilbage og så kan man spore den

6

fredag, 27. august 2004, 11:03

Lidt uden for emnet, men den telefon er overdrevet fed. Satte en op her forleden og bare den måde menuen er på, var nok til at jeg gerne ville have den. :D

7

fredag, 27. august 2004, 11:42

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gom
Nope. Kan jeg ikke. Har bare hørt at de skulle have det. Så man kan spore en specifik telefon uafhængigt af hvilket SIM-kort der sidder i den. Altså tager du SIM-kortet ud og sætter et andet i finder du den samme telefon hvis du søger efter chippen. Altså så hver telefon har et unikt "nummer" som man så kan søge efter så man altså søger efter selve telefonen. Altså uafhængigt af om du skifter SIM-kortet ud med et andet. Så sendes der en forespørgsel ud på hvilken telefon der har det nummer (ikke telefonnr, unikt serienummer), og den telefon der har det svarer så tilbage og så kan man spore den

Alle telefoner (uanset mærke) har et IMEI nummer. Det er ligesom stelnummeret på en bil, helt unikt for den enkelte telefon. Hvis det er IMEI-nummeret udbyderen kan søge på (for det er udbyderen der skal køre servicen, ikke telefonen, eftersom IMEI altid bliver oplyst når man foretager et opkald) er det netværksafhængigt, og dermed muligt med ALLE telefoner.

8

fredag, 27. august 2004, 11:43

Citeret

Oprindeligt indlæg af Tismund
Lidt uden for emnet, men den telefon er overdrevet fed. Satte en op her forleden og bare den måde menuen er på, var nok til at jeg gerne ville have den. :D

Ja, den er ganske nice ;)

9

fredag, 27. august 2004, 12:45

Ok. Hvorfor gør folk så ikke bare det når/hvis deres telefoner bliver stjålet? :S giver da ikke så meget mening så... for ellers har jeg da lige en T610 jeg skal have efterlyst på den måde

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Gom" (27.08.2004, 12:49)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.