Køb af fjernsyn - gode råd søges.

  • Hejsa.


    Familien skal investere i et eller to nye fjernsyn, men det er noget af et markede, når man ikke følger det dagligt. Hvis man skal investere i et LCD fjernsyn, som jeg antager har samme betydning på fjernsyn som det har på computerskærme nemlig, at det er en fladskærm, og ikke bare, at billedrøret er fladt, korrekt?


    Hvis man skal have et LCD fjernsyn til under 7.000-8.000 kr., hvad er så en realistisk top-3?


    Og det samme gælder egentligt for "normale" 32" fjernsyn, som enten vil ende i stuen eller på mit værelse. Ender det på mit værelse, så skal lyden også være derefter. Ikke at jeg er hifi-ekspert, men jeg kan trods alt høre forskel på de standard 20W højtalere der er i fjernsyn og et ordenligt surrond-sound. Så hvad vil I anbefale mig af løsning?


    På forhånd tak.

  • At det er ret urealistisk at du vil have et TV i LCD til den pris. Du kan måske finde et plasmaskærms TV til den pris men helt sikkert ikke et LCD, da de er ret meget dyrere, end plasma. Jeg vil anbefale dig at shoppe det i Metro (http://www.metro.dk) da priserne der er en del billigere end resten af DK :)


    Læs om forskellene hér:


    http://www.lcd-tv-reviews.com/…opsfaq/index.php?cat_id=2



    Et 30 tommers LCD for 19750 kr. http://www.metro.dk/metroposter.asp?kid=39&pg=15&vg=12


    Der er desværre ikke priser på de små de har, men jeg ved priserne på disse er fordelagtige i Metro :)


    Se her kan du få et 42 tommers plasma for 18.000 :)
    http://www.metro.dk/metroposter.asp?kid=39&pg=1&vg=

  • Hvis du skal ud og handle et almindeligt fjernsyn i det prisleje så villle jeg kigge efter mærket Thomson det er nogle enormt gode fjernsyn til pengene og de slår sony og de andre af banen med flere længder har desværre ikke et selv men ville sgu gerne.


    Hvis vi snakker LCD/plasma fladskærms tv i prisen omkring 7-8k så for du ikke meget over 19" hvis bare det skal ligne lidt af kval.


    Ved fladskærms tv er det enormt vigtigt at kontrasten er stor samt at den er MEGET lysstærk da det ellers bliver svært at se noget på skærmen selv en dag hvor det er aften og tordner.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Man får ikke meget LCD/Plasma for de penge.
    EDIT: Glemte også at LCD/Plasma tv slet ikke er gode nok i forhold til den høje pris.


    Men man kan derimod få et rigtigt godt 32" WS tv.


    Jeg købte for nogle uger siden et Philips 9308 til 8.000 kr. i El-Giganten.
    Jeg må sige at det har været et fremragende køb.


    Det koster dog ikke 8.000 lige nu i El-Giganten mener jeg ikke, men her i den lokale Kvickly Xtra har de haft det til 7.995 i snart 30 dage.
    (Bemærk jeg ved ikke om de også har det i andre Kvickly Xtra)


    Billedet er ganske enkelt fremragende, når tv'et er indstillet rigtigt.
    Og når man ser dvd kommer det virkeligt til sin ret, det hele står krystalklart.
    Skriv lige hvis du vil vide lidt mere.


    Lyddelen er, som på mange tv ikke det helt vilde.
    Men det er fordi det næsten forventes, at man har surround anlæg, når man køber et tv i den klasse.
    (Det lyder dog bedre end de tidligere tv jeg har haft)
    Desuden vil prisen stige markant hvis lyden skulle forbedres nævneværdigt.

  • Okay. Jeg kan godt se, at det ikke bliver en LCD/plasma. Det var mere min mor, som var tændt på en flad skærm til stuen. Angående Metro, så skal man have Metrokort osv. for at handle der? Ikke noget problem, men skal bare være sikker. Og hvordan er det med priserne i kataloget? Er det den pris, som står med småt eller den, som står fremhævet man betaler? Har ikke helt styr på deres ikke moms, og moms system.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Bliver ikke i dag. Har allerede spadseret rundt i 2 timer i Fields i dag.


    Danmarks kedeligste center.. :]


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Ja, det er noget så kedeligt, men det er de sq allesammen. Amager Centeret, Fisketorvet, Fields osv. osv. Så hellere en tur ned ad strøget... der er bare ikke så mange IT-forretninger. Ikke at jeg vil kalde El-Giganten det, men de har ikke så mange fjernsyn i Deres.


    Tror heller ikke vi slipper 10k for en LCD. Jeg håber vi kan komme en tur i Metro en af dagene. Det jeg er lidt bange for er bare hvordan en evt. RMA-sag vil forløbe igennem Metro.

  • Det kan godt være at din mor/i, helst vil have et LCD/Plasma.
    Men det kan altså ikke bliver særligt godt til kun 8.000-10.000. Hvis det skal være godt så skal man højere op.
    og det kan stadig ikke måle sig med et godt CRT tv.


    Eneste fidus ved LCD/Plasma er at de ikke fylder. ;)


    Her i Rds. har de forresten mange fjernsyn i el giganten.
    Både CRT, bagprojektions og nogle LCD/Plasma(som jeg ikke har været imponeret over)
    Desuden kan jeg da lige sige at de tilbyder 30 dages fuld returret, så kan de da få skidtet i nakken igen hvis man ikke er tilfreds.

  • Har lige investeret i nyt fjernsyn, jeg havde 13.000 at gøre godt med! Så jeg købte Philips 32PW9509 med Pixel Plus 2! Det er et rigtig nice fjernsyn! Jeg arbejder selv i Elgiganten så jeg fik selvfølgelig noget rabat! Fik fjernsynet til 9500, det er en DAMN good price, tc bordet kostede 2500 og det fik jeg til 1200! Men nok om det, jeg kan kun anbefale det fjernsyn, fordi skal du have samme billedkvalitet i et LCD/Plasma så koster vores Philips 42" plasma med Pixel Plus 2 47.499,- Og det er de færeste der har råd til det!!

  • Køb et Sony 32" FQ75 det er bare totalt lækkert. Har selv et, og det har totalt god lyd. og det flotteste bilelder jeg nogensinde har set, og jeg ahr set mange fjernsyn i mit arbejde i fredgaard ca. 15.000.-

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet 2 gange, sidst af Meinder ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af meinder
    Keb et Sony 32" FQ75 det er bare totalt lækkert. Har selv et, og det er totalt god lyd.


    I morgen tager jeg i Metro og ser på deres udvalg, og hører hvordan deres RMA sager foregår osv.