Er myggene efter dig?

  • Ja en lidt underlig tråd, men nu sidder jeg igen her og er ved at blive idiot over mine myggestik .. Som altid er myggene helt vilde med mig ..


    I år er de dog noget større end de plejer .. Har et mega et på den ene arm, der både klør, gør ondt og er varmt ..


    Har fået at vide, det skyldes myggene er mere giftige i år end de plejer fordi de grundet alt det regn vi har haft, er kommet noget senere ..


    Er jeg den eneste der er plaget af de trælse små bæster?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Er jeg den eneste der er plaget af de trælse små bæster?


    Jep ... Ej, er du nok ikke, men mig rører de somregl aldrig. Hvis jeg er uheldig, så bliver jeg stukket én eller højest to gange om året. Er vel noget jeg har fået fra min fars gener. Ham rørte de aldrig. Må være lugten af mandfolk.... *G* ... FNIS ... Ej, har undret mig over hvorfor nogle bliver stukket mere end andre ... Vi lugter jo egentlig alle rimelig ens (Fra samme område at verden) hvis vi lige går ud fra at vi alle går i bad (Forhåbenligt) og ikke bruger deo .... Må være visse folks deo som myggene kan li ? *G*... :)) ... Feeed teori ... Bare giv mig nobel prisen tak... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Jep ... Ej, er du nok ikke, men mig rører de somregl aldrig. Hvis jeg er uheldig, så bliver jeg stukket én eller højest to gange om året. Er vel noget jeg har fået fra min fars gener. Ham rørte de aldrig. Må være lugten af mandfolk.... *G* ... FNIS ... Ej, har undret mig over hvorfor nogle bliver stukket mere end andre ... Vi lugter jo egentlig alle rimelig ens (Fra samme område at verden) hvis vi lige går ud fra at vi alle går i bad (Forhåbenligt) og ikke bruger deo .... Må være visse folks deo som myggene kan li ? *G*... :)) ... Feeed teori ... Bare giv mig nobel prisen tak... :))


    Det siges at være pga blodet .. Men hvad ved jeg .. Jeg har altid døjet meget med dem .. Men OK .. som barn tilbragte jeg også hver sommer i en skov .. *G*

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Det siges at være pga blodet .. Men hvad ved jeg .. Jeg har altid døjet meget med dem .. Men OK .. som barn tilbragte jeg også hver sommer i en skov .. *G*


    din lille skovtrold.... :) ej jeg plejer sku ik at blive stukket af mig men har sku fået 2 her i nat en på foden og en på hånden og de klør a helved til.... :rolleyes:
    men er aldrig blevet stukket af bier og sådan noget.. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Det siges at være pga blodet .. Men hvad ved jeg .. Jeg har altid døjet meget med dem .. Men OK .. som barn tilbragte jeg også hver sommer i en skov .. *G*


    Hm... Mit er rødt ?... :)) .... O-Positiv .... Er kedelig normal bloddoner på det område. *G* :))


    btw... Hvis en myg kan lugte mit blod inde under huden, så har den fandme en god lugtesans ... Men den har jo også en ordenlig snabel ... :)) *G*

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Hm... Mit er rødt ?... :)) .... O-Positiv .... Er kedelig normal bloddoner på det område. *G* :))


    btw... Hvis en myg kan lugte mit blod inde under huden, så har den fandme en god lugtesans ... Men den har jo også en ordenlig snabel ... :)) *G*


    Du er simpelthen for meget .. *GG*


    Quote

    oprindeligt indlæg på Helse.dk
    Især når luften er mest stille og fugtig, dvs. om morgenen eller omkring solnedgang, søger myggene efter dyr eller mennesker. Dagtimerne tilbringer myggene typisk i tæt, lav vegetation. Det er CO2 (kultveilte) i vores udåndingsluft, der gør myggene opmærksomme på, at vi er i nærheden. Således aktiverede af CO2 tiltrækkes myggene så af bestemte duftstoffer, som vi afgiver fra huden, bl.a. smørsyre, ketoner og alkoholer.


    En hollandsk forskergruppe viste for et par år siden, at en bestemt slags ost også var god til at pirre myg. Osten virkede næsten lige så tiltrækkende på myggene som en sok, der havde været båret af en person i tre dage. Hudens temperatur og fugtighed synes også at spille en rolle for, hvor godt man tiltrækker myg.

  • De har ikke stukket mig såå meget i år men desværre er jeg blevet stukket at et andet insekt. Lige over højre øje mit øjnbryn blev helt hævet og min hovede bund fik røde pletter og av av det gjorde ondt! :( og så var det midt i sommer ferien! :(

  • Jeg bliver faktisk aldrig stukket af myg...
    Ved ikke om det er fordi jeg stinker for meget til de gidder ha' mit blod...
    Eller hvad det er..


    Min kæreste derimod.. Hun bliver overfaldet af myg så snart de ser hende...
    Synes det er mega underligt..

  • Det er lidt underligt. Hvert år har der altid været tusinde vis af myg inde på mit værelse hver aften inden jeg skulle i seng. Næsten ligefør jeg blev nødt til at afregne 1 time før jeg skulle i seng, bare pga af at jeg skulle på myggejagt hehe. Men her i år har der kun været 1 eller højst 2 myg inde på mit værelse, og jeg ved simpelthen ikke hvad det skyldes. Jeg har malt mit værelse hvidt fra mørkeblåt, men tror ikke det har den store betydning :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af learner
    Jeg har blevet stukket to gange i år, så vidt jeg ved. Plejer ik at blive stukket faktisk, gør min far heller ik, tror det har noget med vores blod at gøre :boxed:


    Dog bliver min mor altid stukket.


    de kan på en eller anden ,åde lugte hvilken blod type vi har og så ka de så li det eller ej :P ..
    er SLET ikke blivet stukket i år..

  • De sidste par år har myggene mistet deres interesse for mig. Bliver stort set aldrig stukket, forrige år blev jeg ikke stukket overhovedet. I år har jeg fået 1 stik, så jeg vil bestemt ikke klage!

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra