En af den slags dage..

  • Jeg tror at jeg har en af de der underlige dage i dag.. nu er jeg kommet hjem fra arbejde og ved ikke rigtig om jeg tør gå uden for.. Hvorfor?? tænker du måske.. jo.. i morges da jeg havde afleveret min datter i skolen og var på vej hen for at tage bussen på arbejde, så sket der noget lidt småunderligt..
    Jeg var på vej over en af de mere stejle gader i Århus C. (Grønnegade).. og så så jeg en bil komme kørende lige så stille.. uden lys eller noget.. jeg trippede over vejen.. for det kunne jeg sagtens nå.. Da den så var et par meter fra mig kiggede jeg ind i bilen.. ved ikke hvorfor.. måske lige for at se hvad det var for en tåbe der kørte vildt langsomt (5-10 km/t) og uden lys (det kunne jo være en lækker blondine ;) ), så sad der sgu ikke nogen i den.. !!!


    På det tidspunkt var der mange børn på vejene, da det var tæt på skolestart.. så jeg gjorde det enhver helt (læs: tåbe) ville gøre.. jeg gik ud foran bilen for at "gribe den".. strålende ide Kim B.. jeg tog af med hænderne.. de første 2-3 meter baglæs gik det fint med fodfæstet... men så kom den regnvåde asfalt.. så de næste 2-3 meter skred mine sko hen over asfalten i bedste "Supermand der stopper en bus"-stil.
    Nå.. jeg fik den da stoppet.. og da den var stoppet fandt jeg mig selv stående med en cacaomælk i den ene hånd og en bil i den anden.. ja for en cacaomælk smider man jo ikke bare sådan fra sig.. den kunne jo blive kørt over..
    Så kom ejeren af bilen rendene og trak håndbremsen.. og sagde som det første.. "Jeg havde jo sat den i gear!!".. ja, Fætter BR.. men neutral tæller lissom ikke som et gear.. og det bedste af det hele var.. ingen tak eller noget.. great.. HVIS det skulle ske igen, tror jeg sgu bare jeg træder et skridt til siden og råber "Se hvor hurtigt den ruller!!" ;)

  • Haha dagens helt i skysovs....
    Jeg kender godt stedet, og der skal ikke meget til før det hurtigt kan gå galt.


    Men det er da kanon at du fik den stoppet.. Giv dig selv et skulderklap fra mig, for jeg kører ikke til Aarhus V i regnvejr for at gøre det ;)

  • He He ja ok, jeg havde nok taget en ekstra tår af morgen kaffen, hvis jeg så en bil uden fører, men at du ikke engang fik et "tak for hjælpen du" er da for latterligt, enten var personen utrolig morgen træt, eller også er det en af de der selvoptagene egoistiske snoppede møg svin, som sådan set bare skulle have haft lov til at bruge sin fine mobil for at ringe efter falck, som så kunne hive den ud af en eller anden bygning eller bil den var skrumlet ind i...


    :)

    Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT

  • well lige meget hvor utaknemmelig han var, var det fandme det eneste rigtige at gøre. Tænk hvis der var kommet et barn ud foran den? Selvom den kører langsomt kan den sagtens køre et barn over, du havde jo selv problemer med at stoppe den. Derudover ville det da også være syndt for ejeren af den bygning, bil, whatever den var kørt ind i.


    Så THUMBS UP herfra! :cheers:

  • Fed historie - Ville gerne have set hvordan det så ud med, tror det ville være et syn man ikke ser hver dag...


    Ellers godt gået :clap:

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Falsk
    Jeg tror at jeg har en af de der underlige dage i dag.. nu er jeg kommet hjem fra arbejde og ved ikke rigtig om jeg tør gå uden for.. Hvorfor?? tænker du måske.. jo.. i morges da jeg havde afleveret min datter i skolen og var på vej hen for at tage bussen på arbejde, så sket der noget lidt småunderligt..
    Jeg var på vej over en af de mere stejle gader i Århus C. (Grønnegade).. og så så jeg en bil komme kørende lige så stille.. uden lys eller noget.. jeg trippede over vejen.. for det kunne jeg sagtens nå.. Da den så var et par meter fra mig kiggede jeg ind i bilen.. ved ikke hvorfor.. måske lige for at se hvad det var for en tåbe der kørte vildt langsomt (5-10 km/t) og uden lys (det kunne jo være en lækker blondine ;) ), så sad der sgu ikke nogen i den.. !!!


    På det tidspunkt var der mange børn på vejene, da det var tæt på skolestart.. så jeg gjorde det enhver helt (læs: tåbe) ville gøre.. jeg gik ud foran bilen for at "gribe den".. strålende ide Kim B.. jeg tog af med hænderne.. de første 2-3 meter baglæs gik det fint med fodfæstet... men så kom den regnvåde asfalt.. så de næste 2-3 meter skred mine sko hen over asfalten i bedste "Supermand der stopper en bus"-stil.
    Nå.. jeg fik den da stoppet.. og da den var stoppet fandt jeg mig selv stående med en cacaomælk i den ene hånd og en bil i den anden.. ja for en cacaomælk smider man jo ikke bare sådan fra sig.. den kunne jo blive kørt over..
    Så kom ejeren af bilen rendene og trak håndbremsen.. og sagde som det første.. "Jeg havde jo sat den i gear!!".. ja, Fætter BR.. men neutral tæller lissom ikke som et gear.. og det bedste af det hele var.. ingen tak eller noget.. great.. HVIS det skulle ske igen, tror jeg sgu bare jeg træder et skridt til siden og råber "Se hvor hurtigt den ruller!!" ;)


    Haha grinede fanme af det sidste :D :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Falsk
    Jeg tror at jeg har en af de der underlige dage i dag.. nu er jeg kommet hjem fra arbejde og ved ikke rigtig om jeg tør gå uden for.. Hvorfor?? tænker du måske.. jo.. i morges da jeg havde afleveret min datter i skolen og var på vej hen for at tage bussen på arbejde, så sket der noget lidt småunderligt..
    Jeg var på vej over en af de mere stejle gader i Århus C. (Grønnegade).. og så så jeg en bil komme kørende lige så stille.. uden lys eller noget.. jeg trippede over vejen.. for det kunne jeg sagtens nå.. Da den så var et par meter fra mig kiggede jeg ind i bilen.. ved ikke hvorfor.. måske lige for at se hvad det var for en tåbe der kørte vildt langsomt (5-10 km/t) og uden lys (det kunne jo være en lækker blondine ;) ), så sad der sgu ikke nogen i den.. !!!


    På det tidspunkt var der mange børn på vejene, da det var tæt på skolestart.. så jeg gjorde det enhver helt (læs: tåbe) ville gøre.. jeg gik ud foran bilen for at "gribe den".. strålende ide Kim B.. jeg tog af med hænderne.. de første 2-3 meter baglæs gik det fint med fodfæstet... men så kom den regnvåde asfalt.. så de næste 2-3 meter skred mine sko hen over asfalten i bedste "Supermand der stopper en bus"-stil.
    Nå.. jeg fik den da stoppet.. og da den var stoppet fandt jeg mig selv stående med en cacaomælk i den ene hånd og en bil i den anden.. ja for en cacaomælk smider man jo ikke bare sådan fra sig.. den kunne jo blive kørt over..
    Så kom ejeren af bilen rendene og trak håndbremsen.. og sagde som det første.. "Jeg havde jo sat den i gear!!".. ja, Fætter BR.. men neutral tæller lissom ikke som et gear.. og det bedste af det hele var.. ingen tak eller noget.. great.. HVIS det skulle ske igen, tror jeg sgu bare jeg træder et skridt til siden og råber "Se hvor hurtigt den ruller!!" ;)


    Vild historie der!!! :))


    Men uanset hvad "takken" var, så gjorde du jo det eneste rigtige... Nemlig at passe på din cacao, samtidig med du stoppede bilen!! :)) Det kunne jo have endt meget galt, med både person- og materiel skade...


    Nice job!!! Og vær stolt af dig selv... Du skulle jo ikke have gjort det anderledes!

  • Ham med bilen, skulle have taget sit kørekort.
    HDK en idiot. :roller:


    Du skulle have en medalje.


    I mine øjne er du en helt. :D
    Man ved ikke hvor den bil var endt henne og hvem den havde ramt inden, den endte.

  • Hehehe... jeg havde sq for alt i verden heller ikke smidt den kakao mælk, se nu, hvis der var kommet en lille dreng (piger existerer (nsæten ikke i min verden går jo på htx)), og havde set den halv drukne kakaomælk, og sagt "nøøøj, en kakaomælk, den vil jeg drikke", så var han hoppet ud på vejen, og havde samlet den op. så ville der uden tvivl kommet en trucker fra polen som havde kørt den lille dreng over (børn i dk ligner åbenbart små får som de bare kører over i polen), og så havde du været offer for uagsomtmanddrab.!! ... og så ville du sq være i knibe.


    og essensen af historien er, godt du både holdt på kakaoen OG bilen, der kunne jo være sket noget forfærdeligt ;)



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Ulrik
    Vi skal have Martin (Mr.Tweak) til at ændre dit navn fra Falsk til Superman :dance:


    hvorfor ikke bare den falske supermand ? *G**GG*G*G*G*


  • Hmmm...et godt råd: Hold liiiiige lidt igen med de der røde tabletter :]

  • Mange tak for de rare ord :)


    Om jeg havde gjort det samme på en mørk aften hvor der var menneskretomt udenfor ved jeg sgu ikke.. ved bare at hvis der var kommet et barn til skade uden at man havde gjort noget, så tror jeg ikke det havde været særlig rart for ens samvittighed.


    Som jeg skrev til Daniel tidligere, så tror jeg at jeg har forstrakt min muskel (ja ental) ;)


    Og som Mikkel skrev, så tror jeg også at manden var flov over hvad der var sket.. ikke den bedste måde at starte dagen på.

  • :clap: :clap: - Godt gået - Men hold da kæft jeg ville godt have set det - var nok flækket af grin over ham den "skøjtende tosse"...... ;)


    Btw: Klart det rigtige at gøre - ja undtagen lige hvis det var Mikkel i barnevogn (hæ hæ... ;) ) der kom på tværs..


    Du får lige en :cheers: med dug på - istedet for den der halve cacao mælk..