• Jeg vil nu være offline i en del dage... min comp blev ristet af lyn -> 540Gb hdd - Asetek Waterchill + mere er dødt.....
    Så forvent ikke så meget af mig de næste par dage/uger. Skal til at have fat i forsikringen senere i aften.
    Håber lidt at min nye TFT ikke er ristet :( - det tester jeg her om kort tid

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DanielAndrewLowe
    Åhh nej dog.. Slog dit relæ ikke fra i tide ?
    Synes da det er meget sjældent man hører om skader forvoldet af Lyn mere..


    En skam at høre..


    relæet nåede det ikke helt - var ved at slukke min komp men tjaa nåede det vist ikke helt.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Se det på den lyse side ... Hvis din forsikring dækker, så er det nyt hardware ... :cheers:


    Så kan man jo altid finde en masse gamle fakturaer frem på ting man ikke har mere og sende ind til forsikringen så man får dækket "svie & smeter" ... Ej, sagde jeg ikke ... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Se det på den lyse side ... Hvis din forsikring dækker, så er det nyt hardware ... :cheers:


    Så kan man jo altid finde en masse gamle fakturaer frem på ting man ikke har mere og sende ind til forsikringen så man får dækket "svie & smeter" ... Ej, sagde jeg ikke ... :))


    jo du gjorde --- mit tower stinker dog også lidt af gnu så det kommer nok også lige en tur på.... 3 ristede diske er ikke noget der lugter godt

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Se det på den lyse side ... Hvis din forsikring dækker, så er det nyt hardware ... :cheers:


    Så kan man jo altid finde en masse gamle fakturaer frem på ting man ikke har mere og sende ind til forsikringen så man får dækket "svie & smeter" ... Ej, sagde jeg ikke ... :))


    Tja det er nu true nok.. Men jeg ville sq være temlig muggen over tabt data.. Screw the rest ;)


    Det andet bliver alligevel dækket af indbo, men der er sq ikke meget at hente ved tabt data / billeder etc.. Det er jo uerstatteligt.. Ihvertfald i mit tilfælde.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    Jeg vil nu være offline i en del dage... min comp blev ristet af lyn -> 540Gb hdd - Asetek Waterchill + mere er dødt.....
    Så forvent ikke så meget af mig de næste par dage/uger. Skal til at have fat i forsikringen senere i aften.
    Håber lidt at min nye TFT ikke er ristet :( - det tester jeg her om kort tid


    har jeg også været ude for, hvor mit gfx røg sig en tur :roller: føler med dig :( ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DanielAndrewLowe
    Tja det er nu true nok.. Men jeg ville sq være temlig muggen over tabt data.. Screw the rest ;)


    Det andet bliver alligevel dækket af indbo, men der er sq ikke meget at hente ved tabt data / billeder etc.. Det er jo uerstatteligt.. Ihvertfald i mit tilfælde.


    True True ... Var nu heller ikke så glad da min 200 GB Externe gik død her for et par uger siden eller hvad det nu er, men man kan vel lige så godt være optimistisk... .... Eller noget ...

  • Altså, jeg er typen der trækker stikket ud når det lyner og tordner.. Men du hørte det ikke eller hvad?


    Træls nok for dig, men så kan du vel lære at trække lortet fra.. hehe


    Ej, gasser bare, det er fanme træls, har selv mistet en com. på det engang.. min første computer, en IBM endda.. :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Muffe
    Altså, jeg er typen der trækker stikket ud når det lyner og tordner.. Men du hørte det ikke eller hvad?


    Træls nok for dig, men så kan du vel lære at trække lortet fra.. hehe


    Ej, gasser bare, det er fanme træls, har selv mistet en com. på det engang.. min første computer, en IBM endda.. :boxed:


    det kom meget meget hurtigt - var dog ved at lukke den ned men vejret syntes at det ikke kunne gå hurtigt nok.


    Det røg lige hardware for en små 18.000 - dog har min TFT overlevet det hele ser det ud til. Den virekr fint og har ikke pixel fejl

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Wimp... :))


    Er du så også en af dem der ikke tør snakker i telefon når det lyner ? ... *LOL* :crazyeyes:


    Jeg tør SLET IKKE snakke i mobiltelefon når det lyner. Er bange for at lynet følger radiobølgerne, og slår ned i krydderen på mig :boxed: :crazyeyes: :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque


    Jeg tør SLET IKKE snakke i mobiltelefon når det lyner. Er bange for at lynet følger radiobølgerne, og slår ned i krydderen på mig :boxed: :crazyeyes: :))


    Ja eller spille gameboy :))


    (Var bare et eksempel ;) :P )

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque


    Jeg tør SLET IKKE snakke i mobiltelefon når det lyner. Er bange for at lynet følger radiobølgerne, og slår ned i krydderen på mig :boxed: :crazyeyes: :))


    Nu mente jeg godt nok FASTNET-telefon (Stod jo ikke MOBIL-telefon) .... Men fair nok ... :))

  • Hvis jeg ikke bruger min computer når det lyner, så trækker jeg mine hdd'er fra. Alt andet kan forsikringen få lov til at dække!

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • så blev det hele gjort op, det blev brœndt af for 21.030,50 kr....... nu må man se hvad forsikringen siger. Det eneste der lever er min nye TFT skærm.


    men nu godt at kunne vœre online via min PDA, dog suger 9600baud max!!

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2