Pas På Regninger Fra Nettet

  • Advarsel mod ondsindede mails

    Britisk politi advarer om mails, der indeholder links til ondsindede websites


    Af Suzette Wagner, Virus112 - 10:12 - 16. aug. 2004


    IT-sikkerhedsnyhederne
    er lavet i samarbejde med


    Politiet i England advarer i øjeblikket mod mails, der ligner fakturaer. I mailen står der en falsk ordre for webhosting eller computergrej, som skal betales via kreditkort. Man kan få lov at se ordren i detaljer ved at klikke på et link, men dette link fører en til et ondsindet website.


    På dette site downloades der et program til brugerens pc, som kan bruges til at stjæle fortrolig information såsom passwords og brugernavne. Brugeren ser derimod et site, som ser ud til at være under ombygning.


    Bagmændene udnytter en fejl i Internet Explorer til at placere det ondsindede program på brugeres computere. Fuldt opdaterede systemer er således ikke sårbare over for dette angreb. Hvis din pc ikke er opdateret, anbefaler Virus112, at du opdaterer den med det samme via Windows Update.


    Det ondsindede program giver desuden bagmændene adgang til at kontrollere den inficerede computer.


    Det engelske politi har sporet de ondsindede websites til USA og Kina.


    Artiklen er hentet på Extra Bladets Hjemmeside 16.08.04 Link til artikel

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Og hvor mange folk med bare lidt omløb i hovedet har ikke styr på hvad de bestiller over nettet?


    Kan da kun være fjolser der hopper på den .. "Nøj .. en regning for et domæne .. Den må jeg hellere betale selvom jeg ikke har et .." <-- Så er man sq da for dum .. *G*


    Du skal tænkte på de er sikkert kun tilkænkt og sende til amerika og vi skal jo huske de har deres ejen sol så hvorfor ikke betale for et domæne de ikke har:))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kimsdipchips


    Du skal tænkte på de er sikkert kun tilkænkt og sende til amerika og vi skal jo huske de har deres ejen sol så hvorfor ikke betale for et domæne de ikke har:))


    Tja .. Eftersom det er det engelske politi der advarer, må man da næsten tro, de har haft nogle tilfælde ..


    Men jow .. Flere amerikanere er sikkert dumme nok til at gøre det .. Som der sikkert også findes danskere .. Der er en del flere mennesker i USA, og dermed vil en naturlig følge også være flere dumme mennesker kontra hvad der nu er i Danmark .. Jo flere dumme mennesker, jo flere til at udstille dumheden, og vi kan sikkert godt følge med en del af vejen, selvom USA formår at være ekstrem på sin helt egen måde ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kimsdipchips


    Du skal tænkte på de er sikkert kun tilkænkt og sende til amerika og vi skal jo huske de har deres ejen sol så hvorfor ikke betale for et domæne de ikke har:))


    Ja hvor dum må man være.... rejser fra usa til norge for at se "midnat´s solen" for derefter at klage til rejse buroet over det er den samme sol de kunne se hjemme i usa :boxed:

  • folk er dumme.. bare se hende der proppede sin hund i sin mikroovn for at tørre den, fordi der stod jo ikke at man ikke måtte tørre dyr i den :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Og hvor mange folk med bare lidt omløb i hovedet har ikke styr på hvad de bestiller over nettet?


    Kan da kun være fjolser der hopper på den .. "Nøj .. en regning for et domæne .. Den må jeg hellere betale selvom jeg ikke har et .." <-- Så er man sq da for dum .. *G*


    Hehe du er godt nok den klogeste af os alle :D :D :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Og hvor mange folk med bare lidt omløb i hovedet har ikke styr på hvad de bestiller over nettet?


    Kan da kun være fjolser der hopper på den .. "Nøj .. en regning for et domæne .. Den må jeg hellere betale selvom jeg ikke har et .." <-- Så er man sq da for dum .. *G*



    Det kan vist ikke siges meget tydeligere..... ;)