Nåh, nu skal jeg så i retten!

  • Ja, nogle af jer kan måske huske min tråd der hed: "Vil aften i byen", hvor jeg fortalte om min oplevelse med næsten at være blevet påkørt af en syg stodder.


    Nu er der så blev en retsag ud af det, og jeg er blevet indkaldt til retten. Skal vidne om en uge. Suk...og så midt i en historie time :( Med min yndlingslærer. Skod!!

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Ja, nogle af jer kan måske huske min tråd der hed: "Vil aften i byen", hvor jeg fortalte om min oplevelse med næsten at være blevet påkørt af en syg stodder.


    Nu er der så blev en retsag ud af det, og jeg er blevet indkaldt til retten. Skal vidne om en uge. Suk...og så midt i en historie time :( Med min yndlingslærer. Skod!!


    Det er skam ik så slemt igen... sidst jeg var i retten fik jeg 6k ;) en overfaldssag :T

  • Altid fedt med en retsag ... Eller ikke ... :boxed:


    Sidst jeg var i retten hvor jeg var på "vinder-siden" fik jeg tilkendt ~16K .... På papiret som aldrig blev til mere end det.... Gaaab....


    Forrige gang jeg var i retten hvor jeg var på "taber-siden" fik jeg en regning på ~16 K .... Har dog aldrig betalt dem .... Poetisk retfærdighed må det vel være. *G* :))


    Bliver ting man er dømt til at enten betale eller som andre bliver dømt til at betale til en egentlig forældet som så meget andet ???...

  • Har også været vidne i en sag engang med en der blev overfaldet med en kniv.


    Jeg var bare vidne så fik ikke andet end de der små penge for at møde op.


    Han blev dog dømt og fik 6 måneder bag trammer.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Har også været vidne i en sag engang med en der blev overfaldet med en kniv.


    Jeg var bare vidne så fik ikke andet end de der små penge for at møde op.


    Han blev dog dømt og fik 6 måneder bag trammer.


    Så ka han lære det!!

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Jamen 6 måneder er jo ingenting for overfald med en kniv IMO ..
    Generalt synes jeg det danske retssystem er for svagt. Fx dømmes bedrageri hårdere end voldtægt - skulle være direkte omvendt efter min mening.


    Kommer KLART an på omstændighederne ... og hvad der ellers er sket ... Men ellers giver jeg dig helt ret ... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Jamen 6 måneder er jo ingenting for overfald med en kniv IMO ..
    Generalt synes jeg det danske retssystem er for svagt. Fx dømmes bedrageri hårdere end voldtægt - skulle være direkte omvendt efter min mening.


    det beviser vel enelig også bare hvor penge fikseret vores samfund er.... :dots:


    Asus A8N SLI Premium - AMD 64 San Diego 4000+ - 2x Geforce 7800GT
    2x 1GB Gskill Extreme PC4000 - 2x 74GB Raptor - 300GB Maxtor DM10
    Nikon D70 / D200 - Nikon 50 f/1,4 - nikon 18-70DX - Nikon AF-S 300mm 1:2,8 DII


  • Hvad gik det ud på?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vandahl
    Hvad gik det ud på?


    "Vinder-Siden" var da jeg fik en erstatning fordi jeg fik smadret min milt ... De penge jeg aldrig har fået af gutten. Det var i 97/98 så vidt jeg husker.


    "Taber-Siden" var da jeg kørte galt på min daværende scooter og smarede en bil jeg ramte ... De penge har jeg så aldrig betalt ... Var i 98/99 så vidt jeg umiddelbart husker.


    Så er der nogle andre ting og sager, men dem har jeg så enten fået penge for eller måtte slippe slanterne. *G* :))


    EDIT ... Så jeg kom til at bytte om på de to ting i min forrige post .... Den ene sag var før den anden og den rækkefølge der står her er den rigtige... Men gør jo ik den store forskel...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten



    Bliver ting man er dømt til at enten betale eller som andre bliver dømt til at betale til en egentlig forældet som så meget andet ???...


    NEJ , aldrig.
    Og hvis de gør , hvilket jeg ikke kan forestille mig , er det efter 20 år , så det de gør er at sende dig en reminder efter 19 år og 363 dage..


    Det med du vandt 16 k , og du ikke har fået dem , mener der er en kasse for voldsofre der udbetaler den slags.



    The_Unforgiven

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The_Unforgiven
    NEJ , aldrig.
    Og hvis de gør , hvilket jeg ikke kan forestille mig , er det efter 20 år , så det de gør er at sende dig en reminder efter 19 år og 363 dage..


    Det med du vandt 16 k , og du ikke har fået dem , mener der er en kasse for voldsofre der udbetaler den slags.


    The_Unforgiven


    Hm okey. Så kunne det jo være jeg skulle se om der vare nogle muligheder for at indkræve de penge uden at skulle i kontakt med den psykopat. *G*


    Hm næ ... Tror jeg ikke. Er jo HAM der blev dømt til at betale dem, men kunne være der var et lille advokat-firma der har lyst til at indkrasse de penge og så tage deres betaling ud af de penge som de indkrasser så jeg ikke skal smide penge på bordet først... Hmm...


    Nogen der nogensinde har prøvet noget ligende og kender et passende advokat-firma ?

  • Jeg har en kammerat der engang var udsat for vold , han fik fra en kasse beragnet til noget sådan , men kan sgi ikke huske om voldsmanden var kendt eller ej , altså om han blev taget , kan være der forskellen er.
    Men det kan man da tjekke om du kan få fra.



    The_Unforgiven

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Skal du jo nok komme til en dag ... *G* ...


    lol.. Ja, han skal bare fortsætte med at være som han er, så skal han nok ende som ofret i en voldssag en dag ;)


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520