Smarte Merlin...

  • I min kedelige frokostpause som kassedame i Kvickly, gik jeg en tur hen i Merlin for at få mig et billigt grin. Jeg stod og kiggede på computerne og virkede interesseret da der kom en ekspedient hen og spurgte om han måtte hjælpe. Jo, han kunne da lige forklare mig hva det smarte ved 64Bit CPUere er. jeg fik så at vide det var at CPUen på en eller anden måde arbejde udenom Ram'en når den skulle arbejde med harddisken og at den derved blev ca. 4-5 gange hurtigere end en normal 32bit cpu... Fint tænkte jeg, og fniste lidt :D


    Så kom jeg til grafikkortene og spurgte ham så om nogen af hans computere kunne spille det nye Doom3 i max detalje niveau flydende. han viste mig så 2 maskiner hvor der sad et kæææmpe smart grafikkort i med hele 256mb på!! det ene var et radeon 9200SE og det andet Geforce FX5500. førstnævnte kunne køre spillet nogenlunde, mens sidstnævnte simpelthen kunne alt hva Doom3 forlangte. Han forklarede også at man skulle gå efter Geforce, da det var bedst. ligemeget hvilken model. jeg spurgte ham hvordan det kunne være? Radeon måtte da også ha nogle kraftigere der kunne bare lidt mere end nogle af geforce kortene, men nej, GeForce _ER_ bedst :T
    Desuden var det også bare 2 forskellige sorteringer af grafikkort, da Geforce og Radeon bliver lavet samme sted... jeg forhørte mig lige om det også var tilfældet med AMD/Intel, og ja, det hele var bare en stor konspiration. "det er det samme med de fjernsyn vi sælger, de hedder også alle sammen noget forskelligt, men det er det samme der sidder i dem." - sådan næsten ordret gengivet :crazyeyes:


    Nu var min pause så desværre slut, men hold da kæft jeg havde noget at more mig over et par timer frem :))

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

  • lol så må mit 9600se være et mega godt hige end kort :))

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • LOL - Sejt gjort! ;) :clap:


    :] Gad vide hvor f*nden de får alle de åndsvage ideer fra?! Sq da egentlig foruroligende at de kan finder på at prakke sådan nogle løgne på deres kunder... 8o
    Jeg tror nemlig ikke det var helt specielt for denne forretning, tror lige så godt det kunne have været en hvilken som helst anden radio/tv-kæde-butik i DK, som ville kunne finde på at stikke sådan en plade til kunderne... :rolleyes:

  • Det er ligesom folk der køber højttalerkabler belagt med enten kobber, sølv, bronze, eller gul, fordi så spiller de jo bedre. Istedet for at tage ind til den nærmeste kvickly eller hvad end det nu måtte være for en butik, og købe et kabel til 40 kr for måske 20 meter eller endda mere. Nej folk går selvfølgelig ind i den smarte HI-FI forretning og køber et kabel for 500 kr eller sågar helt op til 3000 kr pr meter, fordi så spiller de jo sikkert bedre.. Det hele er fup og til grin.. vi har selv testet det og nej, DER ER INGEN FORSKEL! :)

  • lol

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vipvop
    Det er ligesom folk der køber højttalerkabler belagt med enten kobber, sølv, bronze, eller gul, fordi så spiller de jo bedre. Istedet for at tage ind til den nærmeste kvickly eller hvad end det nu måtte være for en butik, og købe et kabel til 40 kr for måske 20 meter eller endda mere. Nej folk går selvfølgelig ind i den smarte HI-FI forretning og køber et kabel for 500 kr eller sågar helt op til 3000 kr pr meter, fordi så spiller de jo sikkert bedre.. Det hele er fup og til grin.. vi har selv testet det og nej, DER ER INGEN FORSKEL! :)


    Og hvordan testede i det ? Med jeres ører ? ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Og hvordan testede i det ? Med jeres ører ? ;)


    er det ikke ørene man skal bruge for at høre lyd ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK


    er det ikke ørene man skal bruge for at høre lyd ?


    Det er det jo nok :crazyeyes:, men ved at bruge et lydrum og proudstyr, kan man nok måle en forskel, men det kan jo næsten være lige meget, da man ikke kan høre den forskel :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasmusvn


    Det er det jo nok :crazyeyes:, men ved at bruge et lydrum og proudstyr, kan man nok måle en forskel, men det kan jo næsten være lige meget, da man ikke kan høre den forskel :crazyeyes:


    tror også man skal have temmelig gode øre og meget dyr udstyr for at kunne høre forskeld :)

  • Jeg kan ikke huske hvad det var vi gjorde, for det var egentlig ikke mig der havde så meget forstand på det. Men personen der har meget kendskab til sådan noget målte "et eller andet" og fandt ud af at mennesker ikke kan høre forskel.... Med mindre du er superman eller en hund..

  • ROFL :D Det bliver jeg simpelthen nødt til at prøve en dag :crazyeyes:

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vipvop
    Det er ligesom folk der køber højttalerkabler belagt med enten kobber, sølv, bronze, eller gul, fordi så spiller de jo bedre. Istedet for at tage ind til den nærmeste kvickly eller hvad end det nu måtte være for en butik, og købe et kabel til 40 kr for måske 20 meter eller endda mere. Nej folk går selvfølgelig ind i den smarte HI-FI forretning og køber et kabel for 500 kr eller sågar helt op til 3000 kr pr meter, fordi så spiller de jo sikkert bedre.. Det hele er fup og til grin.. vi har selv testet det og nej, DER ER INGEN FORSKEL! :)


    Shit, jeg er blevet snydt, mit 450pr/m HT kabel er lige til at smide i toilettet... :roller:


    "Vi har selv testet det" ??


    1: Hvordan


    2: Hvad for noget udstyr blev kablerne spillet på


    3: Var kablerne blevet spillet til inden dommen blev afsagt


    :)

    Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT

  • Jaeh, jeg vil jo så også mene at der er forskel på f.eks medfølgende phono kabler og nogle af bedre kvalitet, eller 220V ledning og et godt tara labs kabel.


    Det er et faktum at der er forskel på forskellig metallers lednings evne ved forskellige frekvenser, og tykkelse..

  • Ikke for at være på tværs, men jeg kan altså godt høre forskel, hvis jeg skifter mine højttalerkabler ud fra 2 x 0,75 mm2 til 4 x 2,5 mm2 monsterkabler. Diskanten og bas bliver en anelse bedre.