Nyt Hifi kram

  • Well, som sagt har min nuværende tidligere forstærker samt højttalere+10M kabel været til salg, dog ikk solgt!
    Dette er jo fordi jeg har bestilt nyt, og vil jeg da lige vise/fortælle jer om så i evt har erfaring hvis i nu selv skulle ud og købe noget en dag..


    Købte som sagt en forstærker samt et sæt højttalrer + kabler:


    1 x NAD C320BBE = 2999,- |Detaljer|
    2 x Cerwin Vega V12 = 1299,- stykket |Detaljer|
    2 x 5M Tara Labs Omni kabel = 44,- meteren |Detaljer|


    Billeder:
    Forstærkeren
    Enkelt Højttaler
    Højttaler Sættet


    Installationen:
    Alle dele kom i en meget sikker og fin indpakning, hvilket jeg føler er tilfredsstillende i høj grad! Pakkede alle kasserne ud og gjorde kalr til installationen. Jeg startede med at sætte forstærkeren og højttalerne ind hvor jeg ville have dem, hvorefter jeg satte kabler til forstærker/cd-afspiller og pc! Derefter kom afisoleringen af kablerne, hvilket er nemt når man er vandt til at gøre det med UTP kabler og lignende. Så blev højttalerne koblet til og det så jo fint ud. Så slog jeg sikringen til på forstærkeren, og så prøvede jeg ellers med en omgang Metallica og lidt andet!


    Konklusion:
    Lyden er festlig, 98% skarp (i forhold til en Denon forstærker som er 100% præcis og skarp!) og højttalerne leverede en fremragende lyd! Jeg kunne knalde forstærkeren halvt op, så kom min nabo over fordi han ikke kunne høre hans eget fjernsyn.


    Karakter:
    9/10
    Velspillende, højt og lavt, og med forstærkeren er det et drømme set for en mindre hifi-freak!



    Håber da det er noget i evt kunne bruge til noget derude... ..

  • Hvad satan.. det kommer jeg lige over og tester med noget ordentlig musik en dag. :P

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Du kan da ikke kalde det musik med Cerwin Vega højttalere..


    Og så skulle du ha' givet 1000 ekstra og ha købt en NAD C352..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Tarantula ().

  • Tillykke med det nye setup..


    Jeg forstår simpelthen bare ikke hvordan man kan holde ud at høre musik på sådan et setup.
    Cerwin Vega har aldrig og vil højest sandsynligt aldrig kunne lave en detalje rig højtaler.
    Det er fint til Diskotek´s brug etc, men du ser ihvertfald aldrig et sæt CV i mit hjem.


    Jeg er mere en Linn / Dynaudio mand.
    Jeg ligger MEGET mere vægt på lydkvalitet frem for lydkvantitet.. Men sådan er vi jo alle forskellige.


    Det seneste setup jeg havde da jeg stadig brugte tid på Hifi var en Thule IA 350B og et sæt Linn AV5140 med Nordost Blue Heaven kabler.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wraper


    Og du hentyder til hvad?
    og hvor kalder jeg det musik? nævner lyd!


    Cerwin Vega højttalere er nærmest discotekshøjttalere.. De kan ikke andet end at spille højt... Ville jeg ikke kunne holde ud og høre på..


    Du bruger dem vel ikke kun til fest?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo


  • Lige præcis! ;)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wraper


    Hvis jeg ville have et godt lydset, vill jeg købe mig en Denon forstærker med Dali højttalere, HVIS man da skulle holde sig indenfor en vis prisklasse
    Elelrs er det da bare at tage et holfi anlæg med B&W højttalere..!
    Eller et B&O anlæg!


    B&O anlæg spiller da heller ikke godt IMO...


    Har selv Denon/Dali.. Har ikke været særlig dyrt, syns det spiller kanon! :P


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astrocity


    Cerwin Vega højttalere er nærmest discotekshøjttalere.. De kan ikke andet end at spille højt... Ville jeg ikke kunne holde ud og høre på..


    Du bruger dem vel ikke kun til fest?


    CW kan faktisk godt levere god musik! Det kommer an på hvilke højtalere man har købt. Det er rigtigt at de store kun kan bruges til at levere et godt lydtryk - som de også klarer rigtig godt :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wraper


    Nu vil jeg så kommentere det her og lade alle andre blive opmærksom på det:


    Der er en kæmpe forskel på CW / Dali højttalere og NAD/Denon forstærkere! Det er blot et eksempel, men jeg kan så sige 100% sikekrt, at den forskel du oplever, vil være nær umulig at høre medmindre du har erfaring i stor stil, 5+ år eks, og så i den her prisklasse er der SLET ingen forskel..


    Der er ENORME forskelle blandt højttalere og amps... Hvis alle lød ens, hvordan ville det så være?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo


  • ..Hvis jeg siger at B&O bruger dele fra Phillips til deres fjernsyn osv., hvad siger du så?!


    Selvom de har den nyeste teknologi, behøver de nødvendigvis ikke lyde bedst? Det er jo igen smag og behag!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Dvs. at du ikke kan høre forskel på om det er Dali eller B&W-speakers?!


    Tror vidst du skal en tur til ørelægen..*G*..


    Hvis du syns at B&O er så godt, hvorfor har du så ikke lånt nogle penge til et "ordentligt" B&o anlæg?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo