21

fredag, 6. august 2004, 21:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af The Hans
Er der nogle der har prøvet det ?

Der står krediteret og afsluttet på min RMA track & trace på Midt datas side.

Jeg forstår det sådan, at jeg får pengene tilbage for den defekte vare. Er dette korrekt ?

Hvis det er, har jeg et stort problem, er jeg bange for. :rolleyes:

Kan slet ikke se problemet..

Hvis du tænker på om soltani ville snyde dig, så er du helt gal på den ;) Skriv da en PM til ham og snak med ham om han har fået nogen extra penge på sin konto - længere er den ikke ;)

22

fredag, 6. august 2004, 21:35

Citeret

Oprindeligt indlæg af Happy^

Hvis du tænker på om soltani ville snyde dig, så er du helt gal på den ;) Skriv da en PM til ham og snak med ham om han har fået nogen extra penge på sin konto - længere er den ikke ;)

Øf Øf ... :)) .... Tror det var shoppen han gryntede lidt over. Gør vi jo alle til tider...

Citeret

Oprindeligt indlæg af The Hans
Sagen ordnet.

Soltani har overført pengene til mig.

Det er nice at der findes ærlige mennesker.
:clap: og tak til Soltani her fra. :D

-->Grill...Helt ok. Spørg du bare løs. ;)

23

fredag, 6. august 2004, 22:30

Citeret

Oprindeligt indlæg af Happy^

Tanken at Soltani ville snyde mig, faldt mig overhovedet ikke ind.
Det var Midt Data jeg ikke stolede på for en 5 øre.
Jeg undrede mig over deres "krediteret og afsluttet" og hvis du ellers gad at læse tråden, inden du kommenterer den, ville du kunne se, at sagen er i orden. ;)

Problemet bestod i, at jeg ikke fattede en meter af deres "krediteret og afsluttet" da jeg aldrig har set det før. Sidst jeg kiggede på deres RMA track & trace stod der "venter på rep/ombytning". Jeg gjorde udtrykkeligt opmærksom på, at jeg havde købt det GFX, da jeg oprettede RMA, så jeg synes de har kludret gevaldigt i det.
Jeg oprettede tråden for at høre om andre har oplevet tilsvarende og bestemt ikke for at hænge nogen som helst ud, hvis det er det du antyder. :]

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "The Hans" (06.08.2004, 22:39)

24

fredag, 6. august 2004, 23:47

Citeret

så er det jo en SKANDALE at blive spist af med den originale købspris hvis den samme vare koster mere nu end dengang man købte den vare.

Så må det jo så også være en skandale at du får det betalte beløb retur når varen en faldet i pris - eller så gælder princippet måske ikke.

SELVFØLGELIG får du da nøjagtig det betalte beløb retur - Alt andet ville sgu da være det rene galimatias....!!

25

fredag, 6. august 2004, 23:53

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Citeret

Oprindeligt indlæg af MJO
Der var en diskussion ang. denne problemstilling herinde for nyligt.
Jeg kan ikke lige huske hvem det var jeg svarede?
Det var en der havde noget knas med en forhandler?

Men som udgangspunkt skal nyprisen betales tilbage til kunden, kunde og forhandler skal nemlig stilles som om at handlen aldrig har fundet sted.

Hvis de andre teorier skulle holde, kunne man jo også "risikere" at få mere tilbage, hvis varen er steget i mellemtiden.

Det var nemlig også hvad jeg mente ... Og i det tilfælde, så er det jo en SKANDALE at blive spist af med den originale købspris hvis den samme vare koster mere nu end dengang man købte den vare.

Det var så én side af spørgsmålne hvis min formodning som du også deler holder stik. Håber jeg kan finde svar på de rasterende spørgsmål.

Fik lige øje på dit tidligere spørgsmål.
B og D vil være korrekte.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "MJO" (06.08.2004, 23:54)

26

lørdag, 7. august 2004, 02:47

Til Grilgrottens indlæg af 10/7 (... Man får jo en ny reklamationsret hvis man får ombyttet et stykke HW i en RMA-sag.... Men får man 14 dages retturret ?... Nej vel ? ... Ville jo ellers være fedt nok for de ville jo give nogle lidt specielle rettigheder... ...)
Købeloven giver ikke en køber ret til ny reklamationsperiode blot fordi man har fået en anden vare som erstatning. Kun hvor du får en ny vare eller del, som du betaler for, vil du få en ny "ubrugt" reklamationsperiode.
Og også til Grilgrottens bemærkning om at det vil være en skandale, hvis man kun får refunderet den oprindelige pris, hvis en vare i mellemtiden er steget: Det er ikke en skandale. Sådan er købeloven - det er derimod TRÆLS, men sådan er der jo så meget...

27

lørdag, 7. august 2004, 08:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af WizzarD
Så må det jo så også være en skandale at du får det betalte beløb retur når varen en faldet i pris - eller så gælder princippet måske ikke.

SELVFØLGELIG får du da nøjagtig det betalte beløb retur - Alt andet ville sgu da være det rene galimatias....!!

HeHe okey ... Men så er det jo en fordel at have en GAMMEL vare som kostede en formue på købstidspunktet, men som er har mistet meget af sin værdi nu ? ... Medmindre shoppen har RET til at spise en af med en vare der minder om den man har til RMA, eller en bedre vare ... ?

Jeg troede det som der var en der skrev ... At køber skulle stilles som om at handlen aldrig havde fundet sted.... Men skal køber altid have den originale købspris, så vil den jo i langt de fleste tilfælde være højere end den nuværende købspris ...

Citeret

Oprindeligt indlæg af MJO
Fik lige øje på dit tidligere spørgsmål.
B og D vil være korrekte.

Hm okey ... "D" er jeg så heller ikke helt med på for hvis shoppen ikke kan levere den vare som man har sendt til RMA, så kan de jo spise en af med en bedre vare ? ... Men er det KUN hvis køberen går med til det eller har de ret til det ?...

Citeret

Oprindeligt indlæg af FLAF
Til Grilgrottens indlæg af 10/7 (... Man får jo en ny reklamationsret hvis man får ombyttet et stykke HW i en RMA-sag.... Men får man 14 dages retturret ?... Nej vel ? ... Ville jo ellers være fedt nok for de ville jo give nogle lidt specielle rettigheder... ...)
Købeloven giver ikke en køber ret til ny reklamationsperiode blot fordi man har fået en anden vare som erstatning. Kun hvor du får en ny vare eller del, som du betaler for, vil du få en ny "ubrugt" reklamationsperiode.
Og også til Grilgrottens bemærkning om at det vil være en skandale, hvis man kun får refunderet den oprindelige pris, hvis en vare i mellemtiden er steget: Det er ikke en skandale. Sådan er købeloven - det er derimod TRÆLS, men sådan er der jo så meget...

Well... Så vidt jeg ved, så følger reklamationen varen ... Så ny vare, ny reklamation... Sådan har det været i de tilfælde jeg har fået en ny vare via RMA...

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.