Hvad sidder i på

  • Det er da muligt at det hører mere til i offtopic, men jeg går og overvejer køb af nyt "hardware" ;) (kontorstol) og ville høre om der var noget i kunne anbefale. Super-kvali Super-billig :P Pris ikke det store problem, men vil helst ikke af med meget mere end 3-4 kilo

  • Hejsa


    ha har lige købt to i Netto til 249 kr pr. stk. med vippe ryglæn de er sku fede at side i men ok de har dem ikke mere så du må finde noget andet :dots:


    sorry kunne ikke lade være :ban: :boxed:

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • En kontorstol må ikke være for billig, da det kan skade din ryg alvorligt. At sidde forkert/dårligt er et problem for mange mennesker - både i hjemmet og på arbejdspladsen.
    Det er derfor vigtigt, at give lidt ekstra for en god stol



    Jeg har sådan en her ...

  • den jeg sidder i nu er en billig stol fra bilka :chain: skummet i sædet er helt trykket flad og den er ikke mere end 2 år gl :ban:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af NetPet
    Det er da muligt at det hører mere til i offtopic, men jeg går og overvejer køb af nyt "hardware" ;) (kontorstol) og ville høre om der var noget i kunne anbefale. Super-kvali Super-billig :P Pris ikke det store problem, men vil helst ikke af med meget mere end 3-4 kilo


    3-4 kilo er det ikke lidt voldsomt for en stol?

  • Sidder i en stol med justerbart ryglæn og justerbar højde osv. Ikke noget fancy, men den er skam fin nok. Næste gang skal jeg dog have en direktør ting stol der så man kan halvvejs ligge ned. Og på den jeg har nu er der kun støtte i den nederste del af ryggen, er lidt trættende i længden.

  • Quote

    3-4 kilo er det ikke lidt voldsomt for en stol?


    For de fleste vil jeg også mene det er mange penge - Men nogle folk har jo brug for en "speciel" stol, og værdien af ens ryg syntes jeg ikke man kan sætte pris på...


    Sidder selv på en ældre alm. kontor stol som dog meget gerne snart skulle skiftes ud.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm


  • Du har ret .. En dårlig ryg er ik specielt sjovt .. Men nu efterspørger han super-kvalitet super-billigt, så undrede mig bare meget over de 3-4 kg .. Det kan jo nemt gøres billigere og man så har en rigtig fed stol ..


    Det nemmeste er nok at tage ud til en møbelforretning med et stort udvalg og så prøve sig frem .. En stol kan jo være god til nogen, og elendig til andre ..

  • Quote

    Du har ret .. En dårlig ryg er ik specielt sjovt .. Men nu efterspørger han super-kvalitet super-billigt, så undrede mig bare meget over de 3-4 kg .. Det kan jo nemt gøres billigere og man så har en rigtig fed stol ..


    Ja, det er som om at super-billig og så 3-4000 kr for en stol ikke helt hører sammen.


    Men tag i nogle forskellige større forretninger og prøv dig frem -

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Sidder på en stol til 1200 - 1300, den faldt af et lad i et kryds hvor jeg ventede på bussen, så fik jeg en gratis stol :))

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ulrik
    En kontorstol må ikke være for billig, da det kan skade din ryg alvorligt. At sidde forkert/dårligt er et problem for mange mennesker - både i hjemmet og på arbejdspladsen.
    Det er derfor vigtigt, at give lidt ekstra for en god stol



    Jeg har sådan en her ...


    Så har du sgu da fået ny siden jeg var hos dig :D Er den de 1200kr. værd ??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ulrik
    En kontorstol må ikke være for billig, da det kan skade din ryg alvorligt. At sidde forkert/dårligt er et problem for mange mennesker - både i hjemmet og på arbejdspladsen.
    Det er derfor vigtigt, at give lidt ekstra for en god stol



    Jeg har sådan en her ...


    Hvorfor handler du så i IKEA hvis du er besat af ordenlige ting ? :)) *G*

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ultima
    Sider på en en super chefstol i læder fra mega møbler til 600kr den kan jeg sq godt anbefale.



    Mener Du ikke Mekka? ellers så smid lige et link, please!

  • Jeg sidder i en dejlig blød læderkontorstol :)) gav 500.- for den på et lagersalg i Ishøj :T


    BTW: der er opstået et mindre problem med de dimmere som mine arme hviler på (på stolen) de er blevet "ramt" mange gange af noget spidst metal og er derfor lidt ubehageligt at ha armene liggende på så ville lige høre om de spidse dimmere kan "skæres" væk ikke armafslapperne men den overflade som er blevet "oprevet"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Garfield
    Jeg sidder i en dejlig blød læderkontorstol :)) gav 500.- for den på et lagersalg i Ishøj :T


    BTW: der er opstået et mindre problem med de dimmere som mine arme hviler på (på stolen) de er blevet "ramt" mange gange af noget spidst metal og er derfor lidt ubehageligt at ha armene liggende på så ville lige høre om de spidse dimmere kan "skæres" væk ikke armafslapperne men den overflade som er blevet "oprevet"


    kan du ikke tage et billede af dem .. Jeg har et sæt liggende, og kan du bruge dem, kan du få dem, da jeg ikke kommer til at bruge dem ..


    Ellers burde det være muligt at beklæde dem du har med et eller andet blødt måske ..