Er du bange for døden ?

  • sad lige og stenede på et site og faldt over den afstemning der hed er du bange for døden, og der var der nogle forskellige muligheder som "ja, nej, måske, tænker ikke over det" ...


    Jeg svarede selv nej, for hvorfor være bange for døden?... endten bliver det hele bare sort, og man er væk, eller os så kommer man et andet sted hen, hvor der er bedre I dont Know... Men jeg er mere bange for at efterlade, efterlade venner og famillie, og det er der virkelig aldrig nogen der tænker på. Syns sq det er lidt underligt i grunden, for venner og famillie er normalt det man sætter aller højest hvis man skulle vælge imellem en hel masse ting, men alligevel tænker folk aldrig på dem når man tænker på døden. (ihvertfald efterhvad man kan se ud fra afstemninger osv :P)


    Vil egentlig godt høre, hvad jeres holdning til døden er, om i er bange for hvad der sker med jer og om i frygter at dø eller om i er ligeglade, alle meninger er relevante i den her sammenhæng.


    syns det ku være spændende at vide hvad folk egentlig mener.


    /Out



    PS. Der tages forbehold for stavebøffer og underlige tråde. ;)

  • tja.. sådan set er jeg ikke.. jeg ryger selv, så det ville da være dumt og sige jeg er bange for døden. Vi skal jo alle sammen dø, vi bestemmer bare ikke selv hvordan (jo nogen gør, skide selvmordsidioter).

  • Normalt går jeg ikke og spekulerer over døden, det er simpelthen for deprimerende .. Jeg er utrolig glad for livet, også selvom det måske ikke altid er lige sjovt .. Det der gør mest ondt er når man mister en man holder af, og selvom jeg vil hade den dag jeg mister min farmor (Mit store forbillede, runder snart de 93 år) så tænker jeg meget mere på alle de gode ting vi har oplevet sammen, nøjagtig som jeg gør med min mormor, som ville have haft fødselsdag i dag ..


    Jeg synes det er vigtigt at huske på de gode minder .. Ikke at sorg er en dårlig ting, men at hænge fast i den er ikke sundt .. Ja, jeg savner dem jeg har mistet, men det er ikke på nogen dårlig måde, og kan sagtens overkomme livet alligevel ..


    Vi skal jo allesammen herfra på et eller andet tidspunkt, og jeg har det ganske fint med ikke at vide hvornår .. Selvfølgelig er det altid hårdt for familien, men sådan vil det altid være, og det kan man ikke lave om på - slet ikke hvis man er død ..


    Jeg går ind for en naturlig død .. Fatter ikke dem der mener livet ikke er noget værd, og dermed vælger at begå selvmord .. Det er i mine øjne totalt respektløs for både familie og dem det evt. går udover .. (Bl.a. dem der springer ud foran et tog)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    FlexQ the Master of weird threads strikes again.... :))


    hehe lol!


    ---------------------------------------------------------------------------


    er ligeglad.. sker det sker det.. men ligesom bruger tænker ikke på det.. er os MEGA glad for livet så hvorfor tænke på det... :D

  • Well.. Jeg vil sige det sådan at jeg ikke selv er bange for at dø..


    Jeg har haft døden meget tæt på... Som 15 årig midstede jeg min mor, og som 18 årig fik min far et hjertestop... Han overlevede dog, og lever fint nu efter noget vægttab og ændring af mad- og rygevaner...


    Det ved min egen død jeg nok er mest bange for, er mine nærmeste... Hvordan vil de tage det hvis jeg skulle gå hen og dø...


    Jeg var selv totalt nede i ca 1½ år efter min mors død, og det tog mig lang tid at acceptere det.


    Det er hårdt at skulle indse at sin mor ikke kommer tilbage, når man kun er 15 år.


    Min far tog det også meget hårdt, selvfølgelig.. De havde været gift i 28 år. Han har først her for nyligt fundet sig en veninde, men har selv sagt til mig at han aldrig finder en som min mor igen..


    Men alt dette har fået mig til at indse at vores liv er meget skrøblige, og at vi kun er her på jorden på lånt tid... Derfor har jeg valgt at jeg ikke vil leve mit liv i sorv og nedtrykkelse..
    Jeg vil sgu leve livet mens jeg har det..


    Peace.... !

  • Når man er død, så er man død, end of story. Det hele slutter og der er absolut ingenting. Det vil ik' bekymre dig for du vil ik' vide det, du vil ik' eksistere længere, så i teorien kunne døden jo være bedøvende ligemeget, det handler om at holde sig i live så længe så muligt.


    Min teori.


    Og nej, er ik' bange for døden, er bange for at dø.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bobcat
    Når man er død, så er man død, end of story. Det hele slutter og der er absolut ingenting. Det vil ik' bekymre dig for du vil ik' vide det, du vil ik' eksistere længere, så i teorien kunne døden jo være bedøvende ligemeget, det handler om at holde sig i live så længe så muligt.


    Min teori.


    Og nej, er ik' bange for døden, er bange for at dø.


    det er ligesom når man bliver født, kan man heller ikke huske hvor man var før man blev født .. :S.. man kom bare

  • Det siges at når hjertet er holdt op med at slå så er hjernen stadig aktiv et stykke tid efter, i den tid kan man tænke hvad som helst eller ha en drøm/mareridt.


    Så egentlig burde det være muligt at leve et helt liv i en drøm på 10 min efter hjertet stoppede med at slå.


    Jeg håber jeg får en god drøm, når den dag kommer.

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

  • Har jeg aldrig været, og kommer nok aldrig til det.


    Men er nu bange for at miste folk jeg har kær!

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Bange for døden ?... Næ tværdigmod ... Det har ikke været en god dag hvis man ikke har mærket adrenalinen fordi man gør noget som man kan dø af ... Love it ... :)) ...


    At der så findes en masse tumpede unge mennesker der skal sætte ANDRES liv i fare for at få det sus er HJERNELAMT .... De skulle fx. bare have et arbejde som mit hvis de kan li adrenalin... :)) .... Eller begynde at basejumpe... ;)

  • jeg tror nu et eller andet sted at når først man ligger der med det ene ben i dødsriget kan det nok ikk helt undgåes en lidt nervøs stemning inside the head :)

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Jeg frygter ikke døden, jeg ser frem til den. Ikke at jeg har det dårligt, jeg ser bare frem til den alligevel :)


    Ja, det bliver jo nok det største trip man kan opleve... *G* :))


    Bliver sgu skuffet hvis jeg ikke får lov til at "flyve" ... X( *G*

  • Jeg vil ikke sige at jeg direkte er bange for selve dødan eller det at være død, men jeg kan da godt ende i en situation hvor jeg ikke lige har lyst til at dø og så måske bliver lidt bange.


    Vil gerne prøve at blive gammel og gråhåret..!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mazie
    Jeg vil ikke sige at jeg direkte er bange for selve dødan eller det at være død, men jeg kan da godt ende i en situation hvor jeg ikke lige har lyst til at dø og så måske bliver lidt bange.


    Vil gerne prøve at blive gammel og gråhåret..!


    Lige netop! Jeg vil sku ikke gå glip af alt det gode :P


    Det er den eneste grund til at jeg ikke vil dø. Tænk på alt det jeg mangler at blive opleve! Okay....Jeg er så også kun 15 :roller: ;)