• Ja nu kan jeg vel ligeså godt overstå det først som sidst ;)...


    Hvorfor er kærlighed så vigtigt?


    Jeg selv syntes at blive elsket eller elske en for den sags skyld er en god ting, men hvis man som jeg gør nu bare vader rundt i den samme trummerum uden nogen form for kontakt med nogen somhelst af modsat køn, så går man og bliver deprimeret og nedtrykt hvorfor?? det er irriterende...
    Jeg har for længst indset at jeg er forud bestemt at leve alene... der er sq ingen piger/tøzer der syntes at vise interrese for mig og selvom at jeg er åh så forelsket i en så hjælper det sq ikke noget hvis personen ikke elsker mig ;) så jeg er en enspænder...
    Jeg føler mig indespærret i mine daglige vaner og gør aldrig noget udover det :( Jeg hader sq indimellem at kærlighed er så vigtigt men alligevel så når man endelig møder en pige som kan gengælde ens egne følelser så føler man en varme og en vis lykkelighed som overvælder en og man ønsker at det aldrig vil forsvinde...


    Kærlighed er en mærkelig størrelse... :T


    (det var så min måde at bryde min egne vaner på ;) )


    Alle former for kommentarer er relevante i denne tråd
    For som einsteins relativitets teori lyder så er ALT rellativt så :)) skriv løs ;) i dont give a f*** hehe

  • Den trummerum som mange tilsynladende går rundt i, både voksne og unge, er noget personen selv skaber.


    Man bestemmer selv hvordan ens liv udformer sig, med alle de små og store valg.


    Man kan begrave sig foran computerne, tage ud at rejse, drikke hjernen ud hver weekend, osv. mulighederne er nok.


    Forandring fryder


    :cheers:

  • Jeg havde det lige som dig for noget tid siden.. samme "kedelige" hverdag, dag ud og dag ind.
    Stå op klokken 12, sidde og rode med computeren nogle timer, sove en middagslur klokken 16-18, lave noget kedeligt mad, se lidt TV, sidde foran computeren til klokken 4-5-6 stykker.. og så ligge sig til at sove.
    Jeg så stort set aldrig nogen andre den dem der kom på besøg.
    Men så tog jeg mig sammen (ja det kan godt lade sig gøre ;) ) og fik mig et job hvor der er mange andre unge mennesker (jaja.. ingen dårlige kommentarer.. jeg er stadig ung..)
    Og bare det med at komme ud blandt andre folk har ændret mig meget.. er igen begyndt at gå op i hvilket tøj jeg har på, hvordan jeg opfører mig, holder nogle forholdsvis gode dagsrytmer (lad nu være med at kigge på klokken). Jeg føler mig fysisk træt om aftenen i stedet for psykisk træt. Jeg er gladere end jeg var før. Hele mit livssyn er ændret.. og det påvirker også andre og andre kan mærke det.. man får mere selvtillid.. og dermed også opmærksomhed fra det andet køn..
    Jeg mener ikke at man behøver at have en kæreste eller kone/mand.. så længe man har et godt socialt netværk (venner/familie osv) som man kan snakke med om vigtige ting og smalltalk, så har man et godt fundament. Og så må resten komme hvis det kommer.


    Ps.. hvad bliver det "lyserøde sky" forum af? ;)

  • Hmmmm...ja Usædvanlig tråd - men ganske interessant :)


    Det at være afhængig af andre mennesker er noget ALLE mennesker mere eller mindre er skabt med hvad enten vi vil det eller ej - Det er kort sagt: en del af os. Man kan prøve at undgå det, og finde tilsvarende "tilfredsstillelse" - men det vil simpelthen aldrig blive det samme.
    En af det 20. århundredets (i Vesten) mest kendte psykologer hed Abraham Maslow (1908-1970) . Han skelnede mellem 5 forskellige medfødte behov hos os mennesker, og lavede i den forbindelse den kendte "Behovspyramide":


    [Blocked Image: http://www.mettelise.dk/graf/pyramide.gif]


    Her ser vi de 5 forskellige livsbehov han mente var gældende hos mennesker. Nederst ligger det allermest nødvendige behov hvor det, jo længere man gå op, bevæger sig hen imod et mere psykisk præg, men samtidig også det "mindre" vigtige...
    Nederst er: Det Fysiologiske Behov, hvilket inkluderer ting som; Mad, drikke, søvn, ilt, mm.
    Går vi et skridt længere op kommer: "Behov For Tryghed Og Sikkerhed" også blot kaldet "Sikkerhedsbehovet", som omhandler det at vi mennesker kræver tryghed, hvilket også er grunden til at vi i dagens samfund har etableret ting som: forsikringer, A-kasser, fængsler, bistand, banker, bilalarmer - ja kort sagt: alle de ting kan bibringe til at vi kan føle os trygge. Samtidig berører tryghedsbehovet også ting som behov for et trygt hjem med trygge forældre og omgivelser.


    Og så kommer det så - det Sociale Behov.
    ("Behov for at tilhøre en gruppe, modtage og give kærlighed, påskønnelse og anerkendelse, venner" )


    Det sociale behov er, om man vil, Moder Natur's metode til at få mennesker til at mødes og kommunikere og finde en partner -helst af modsatte køn- at bo sammen med og til sidst "formere sig". Hvis ingen mennesker og dyr ikke var skabt med dette instinkt ville vi jo ikke kunne føle glæde af kærlighed eller nærvær og så ville vi jo ikke se nogen ide i at "finde sammen" som jeg nævnte før - på den måde vil vi ikke formere os, og racen vil simpelthen ikke komme nogen vegne - dermed uddø. ;)
    Også venskaber er vigtige, og som Falsk siger: Et godt socialt netværk.


    Og jaja, nu ved jeg godt at emnet slet ikke var ment til at skulle gå så vidt - men jeg synes nu alligevel jeg ville bringe det her på bane for det er IMO meget interessant - så kan I jo læse det eller lade vær :)


    Men "Garfield" - Hvis du føler at dit liv går i samme takt dag ud og dag ind, så synes jeg at du skulle se at gøre noget ved det selv, for der er ikke andre der kan styre det for dig - det er et valg og initiativ du helt selv må tage ;) - også selv om det i mange tilfælde kan være svært. :)


    Edit: I øvrigt et fantastisk indlæg Falsk har lavet synes jeg :D - Det er nemlig det det handler om - at tage et valg, og det er ikke sværere end, som han siger, skaffe sig et arbejde eller få sig en ny hobby, evt. dyrke noget sport.
    Må lige gentage det: Læs Falsk' indlæg - Han har IMO fuldkommen ret og giver et godt eksempel/god historie ;)

  • Kærlighed er vel et instinkt?


    Dets formål er at få os mennesker til at formere os.. igen og igen.. Fordi det føles godt


    :lame:

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Må man spørge hvad formålet lige er med denne tråd ?


    Jeg har svært ved at se en pointe i det hele taget ?


    Ja, det er måske ikke helt soleklart, men hvad jeg har på fornemmelsen er at Garfield gerne vil have et tip eller to til hvordan han udvider sin sociale horisont og får givet sit liv et frisk pust ;)

  • Ud af døren, Garfield. Der kommer ingen potentiel partner ind til dig, og fejer benene væk under dig.


    Du er den eneste der kan og bør tage inititativet. Men tag og se Falsk's eksempel. Den sociale 'baseline' danner jo også rammerne for at finde en partner. Jeg tror mange mennesker har haft det sådan som Falsk havde det, i større eller mindre grad, i en vis periode. Især hvis man står uden arbejde (har selv gået ledig 3 måneder engang), kommer man hurtigt ind i en rytme, hvor nat bliver til dag - men den sociale del kan man stadig helt selv styre. For selvfølgelig er kærlighed og de sociale bånd utrolig vigtigt! Det er nærmest vores eksistensgrundlag, og ikke hardware og OC. Selvfølgelig har man også en omgangskreds på nettet gennem IRC, tweak.dk og hvad ved jeg - men sig hvad du vil, det er ikke det samme.


    Så få fingeren ud. Du er den eneste der kan brydes hverdagen ;)


    EDT: Og Falsk - rigtig godt indlæg. der nok ikke kunne forklare (og løse?) Garfield's problemstilling meget bedre :)

  • Tror først jeg ville tage mere kontakt til mine venner/veninder, hvis man ikke allerede har det.. Det er dem der betyder mest for mig. selvfølgelig også kæreste/familie osv.! Man kunne tage til flere fester, møde nogle flere mennesker, tage oftere i biografen, og hvad ved jeg!?


    Kunne være man kunne tage en tur i byen, og muligvis møde en sød pige - selvom computeren lokker meget! ;)


    Det gælder som Falsk også skriver at komme væk fra den kedelige hverdag - selvom det lyder svært, er det det rigtige at gøre! Ikke sidde foran computeren hele dagen, og til sidst ligne en grøntsag! :))


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af OriGiN
    nej bare man har sine dvder og penge til pizza ik griller ;)


    Tæt på... Hvis du havde smidt sætningen "slanke, sexede blondiner" inde i den sætning, så ville svaret være ja ... ;)


    Kærlighed og sex er jo vidt forskellige ting .. og behøver ikke have noget med hinanden at gøre. Sex er en basalt nødvendighed man skal have for at fungere som et "normalt" menneske ... Ligesom mad og drikke .... Det er kærlighed ikke. Det er et af livets små "luksus´er" ...


    Så er der jo også den fordel at uden kærlighed, så kan ens sexliv være meget mere spændende og vekslende end med kærlighed ... For der holder man sig jo til én ... Sætter jo visse begrænsninger somregl...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial
    ha ha - havde lidt regnet med den kommentar fra dig ;) :D


    Overrasker mig heller ikke ... ;)


  • vise ord.. jeg har det bare omvendt.. synes sex er en luksus.. synes ikke der er noget bedre end og vide man har en som elsker en..


  • Jeg har tourette ;) nej den hæmmer mig psykisk den fysiske del går den til tider fint nok ;) jeg har lært at indelukke min "sygdom" men jeg får hovedpine af at gøre det så det er kun i korte perioder hvor jeg ka se at det er nødvendigt at jeg ikke gør noget som "adskiller mig fra flokken"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af OriGiN
    vise ord.. jeg har det bare omvendt.. synes sex er en luksus.. synes ikke der er noget bedre end og vide man har en som elsker en..


    Tja. Går ud fra du snakker om en kæreste eller ligende på det område ...


    Men ja, det er jo en nice ting ... Det bedste er dog ikke at vide at hun elsker en syntes jeg, men at vide at hun ikke elsker andre og man åbenbart er bedre end dem ... ;) ... Det er det som jeg godt kan li ... Men mangler ikke selvtillid, så klarer mig nu rimeligt udemærkede med "kun" sex-delen på nuværende tidspunkt. Tror også det er sundt for en af være single hist og her i sit liv så man kan bruge sin energi på fx. 3kanter med lækre tøser og andre spændende fornøjelser man ellers ikke "normalt" ville når man er i et fast forhold...


    Da jeg mødte min forhenværende kæreste syntes hun det var fedt og spændende at jeg elskede at springe basejump samt faldskærm, men da vi endte som et par var der andre boller på suppen ... Så blev hun lidt "skeløjet" når jeg fortalte hende at jeg havde været ude på en tur en weekend hvor vi legede "chicken" med udløseren imens hun var nede og besøge veninderne ...


    Hader at få indskrænket min frihed som man altid har på den ene måde eller den anden i et forhold. Derfor er det rart med lidt pusterum her og der. Selvom en nice kæreste er jo dejligt at have på trods af visse forpligtigelser.


  • ja det med at hun ikke elsker andre er en god ting hehe..


    der er ikke noget værer hvis de ikke gir en nok frihed, eller hvis de begynder og prøve og lave om på en.. det er pi... irriterende..

  • Som Falsk også nævnte, og andre også, så er det med at komme ud, få aktiveret sig selv med et eller andet. Om det så bare er at gå en tur ned i byen for at handle lidt ind for sin mor, eller sig selv, så kan det også sagtens tilfredsstille nogens behov. Men et arbejde slår godtnok alt! Før jeg gik ud af 9., og fik sommerferie, har jeg bare været mega doven og ikke orket en skid. Men så tog jeg mig sammen og fandt et arbejde så min dagsrytme i ferien ikke skulle blive noget ala den som Falsk beskriver han havde. Og vupti, nu arbejder (eller er faktisk holdt i dag da jeg vil have lidt ferie :P) jeg fra 9 - 17 / 17.30, et hårdt fysisk arbejde. Istarten var jeg virkelig smadret efter sån en dag, men efterhånden er det næsten ligefør at jeg er mere frisk når jeg kommer hjem fra arbejde, end når jeg tager afsted :)) Fordi før jeg havde arbejde var jeg kronisk træt, det var u-fedt, man bliver sq fysisk og psykisk træt af at lave ingenting! Hm ved ikke om du kan bruge det der til noget. Anyways, havde bare lyst til at give mit bidrag :)
    Og ja, der er ikke ret meget der føles bedre end når man ved at der er en person som tænker på en, holder af en og er glad for at se dig :)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Zigiro


    " Det sociale behov er, om man vil, Moder Natur's metode til at få mennesker til at mødes og kommunikere og finde en partner -helst af samme køn- at bo sammen med og til sidst "formere sig".


    En af samme køn til at formere sig med?! :)) ;)