Parkeringsbøder

  • Hej, jeg vil lige fortælle en - for mig - tragisk historie.


    I dag kørte en kammerat og jeg ind til byen, da jeg skulle på posthuset. Vi beslutter os for at parkere i et parkeringshus i midtbyen. Vi gør, hvad vi skal gøre og er tilbage inden, der er gået en time.


    Da vi kommer tilbage, ser vi, at der sidder en bøde på bilen. Vi kigger på den og opdager, at vi har fået bøden for at holde ulovligt - bøden lyder på 510kr. Vi kigger derfor nærmere på bestemmelserne for det pågældende parkeringshus og opdager, at man skal indstille p-skiven og tillige, at man højst må holde der i 2 timer.


    På bøden står der, at parkeringsvagten har udstedt bøden kl 16.55 efter at have holdt øje med bilen i 10 minutter. Vi kan huske, at vi har parkeret bilen lige efter kl 16.30.


    Eftersom vi ikke har holdt ulovligt parkeret, men bare har glemt at stille p-skiven, ville jeg lige høre, om der ikke også er andre, der mener, at det er lige lovlig mange penge at komme af med, bare fordi man har glemt at stille skiven?

  • Ja kan ikke sige andet end surt. Jeg har snuppet de første 8 her i løbet af 2004 :(


    Den værste var ved Flæsketorvet i Kbh, hvor min lillebror skulle stille skiven. Den lamer kan så åbentbart ikke finde ud af at uret sidder spejlvendt når man er inde i dytten, så den kostede også lige 510,-

  • Sq en tragisk historie Edga.
    Jo det er et fuldstændig uhørt højt beløb at skulle slippe med...
    Parkeringsbøder har jeg dog aldrig fået, tilgængæld har jeg betalt mange penge i fartbøder.
    Men parkeringsbøder er da klart de mest sure..
    510,-kr.... :roller:

  • Forresten skal det jo lige nævnes at det er dem der skal bevise at du har parkeret der. Før i tiden kunne man altid nægte det og enkelte gange være heldig.


    Min kammerat prøvede dog den metode og fandt så ud af at de er begyndt at have digitalkameraer med når de går rundt :(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial
    Forresten skal det jo lige nævnes at det er dem der skal bevise at du har parkeret der. Før i tiden kunne man altid nægte det og enkelte gange være heldig.


    Min kammerat prøvede dog den metode og fandt så ud af at de er begyndt at have digitalkameraer med når de går rundt :(


    Der har været en episode her i Herning med en taxavognmand der fik en parkeringsbøde tilsendt fra en af de der private parkeringsselskaber .. Han fik efter lang tids brok fra firmaet medhold i, at han ikke skulle betale, da de ikke kunne bevise hvem der havde parkeret vognen der, og vognmanden skulle åbenbart ikke vide det ..

  • Hvis det er dem, som skal bevise, at vi har holdt der for længe, så tror jeg det bliver til en tur omkring retten. Gider ikke det pis med dem! Jeg tror faktisk, at jeg engang så noget i fjernsynet omkring parkeringsselskabet, som udskrev bøden - EuroPark.


    Men vi har jo ikke holdt der for længe, så hvis han ikke har taget et billede af p-skiven, kan de vel ikke gøre noget?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Der har været en episode her i Herning med en taxavognmand der fik en parkeringsbøde tilsendt fra en af de der private parkeringsselskaber .. Han fik efter lang tids brok fra firmaet medhold i, at han ikke skulle betale, da de ikke kunne bevise hvem der havde parkeret vognen der, og vognmanden skulle åbenbart ikke vide det ..


    tror også det skal være de private som europark,carpark,parkzone osv man skal gå på klingen hvis man satser på medhold ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af EdgarBaba


    Hvis det er dem, som skal bevise, at vi har holdt der for længe, så tror jeg det bliver til en tur omkring retten. Gider ikke det pis med dem! Jeg tror faktisk, at jeg engang så noget i fjernsynet omkring parkeringsselskabet, som udskrev bøden - EuroPark.


    Men vi har jo ikke holdt der for længe, så hvis han ikke har taget et billede af p-skiven, kan de vel ikke gøre noget?


    he he det var kontant ;)


    Tja ved sg* ikke hvordan de gør helt præcist med billederne, men har de ingen billeder skal du bare give den gas ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial


    tror også det skal være de private som europark,carpark,parkzone osv man skal gå på klingen hvis man satser på medhold ;)


    Ja min søster har prøvet med politiet .. Den holder ik .. *G* Hendes argumenter var ellers voldsomt gode ..


    "Der er ikke nok parkeringspladser ved min arbejdsplads, og har ikke tid til at flytte min bil hver 2. time" ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Ja min søster har prøvet med politiet .. Den holder ik .. *G* Hendes argumenter var ellers voldsomt gode ..


    "Der er ikke nok parkeringspladser ved min arbejdsplads, og har ikke tid til at flytte min bil hver 2. time" ..


    ha ha - så skal man nok se ualmindelig godt ud før sådan en går rent hjem ;) :))

  • Ringer til dem i morgen, og hvis vi ikke finder frem til noget tilfredsstillende, kan de sende et brev til mig, om at jeg skal i retten.


    Men det er jo sådan set også lige meget, hvad jeg synes, for jeg har alligevel ikke penge til at betale bøden.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tanner
    Betal lortet, og brok dig bagefter. Ellers kommer de bare efter dig med rykker osv.!!


    Der står på bøden, at jeg har 10 dage til at betale den i, så indtil videre ser de ingen penge!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    "Der er ikke nok parkeringspladser ved min arbejdsplads, og har ikke tid til at flytte min bil hver 2. time" ..


    lmao :))

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Well, det er helt naturligt at blive nuppet for at glemme skiven. Og det er også retfærdigt nok, eftersom det er det eneste der beviser hvor lang tid du har holdt der. At det så koster 510kr at holde et sted for længe (hvilket du i princippet har gjort, eftersom din skive nok har vist et tidspunkt der er helt ude i hegnet) er en helt anden sag. Men ligefrem at slæbe den i retten, er nok til den gode side, da det er helt almindeligt og din situation på ingen måde bærer undtagelser der gør at din bøde kan blive annulleret. Sad but true.