linus server

  • hej nu heg jeg prøvet linux i ca 3-4 uger og det er oki men jeg vil lige høre jer og i har en iden til hvilken version af linux jeg skal bruge til en webserver jeg vil have sat op her hjemme jeg bruger selv fedora Core 2 som system på workstations men jeg kan ikke lige hitte ud af den server version der er i den og vilde godt hvis der var en af jeg der vidste hvor jeg kunde finde nogle manualer eller books på hvordan jeg kommer i gang med en server til web sider og poste server med sql og access filer.


    1 Hvilket system skla jeg vælge


    2 er det nemt og sætte op


    3 jeg bruger scsi 29160 i alle maskiner så den skal den også kunde bruge


    håber på en lille smule hjælp fra jer


    med venlig hilsen FoxMice.dk :drink: :dots:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ST:o(L1
    kan du ikke bare installere en apache webserver på dit eksisterende system ?


    Ja ville også være mit forslag ;)


    Og hvis du har mod på det, er Freebsd en fed server-løsning

  • Det letteste er helt klart bare at installere Apache på Windows du klikker bare på *.exe filen og så er det installeret, og hvis man vil have php er det bare at installere et plugin. Det kan dog godt være lidt kryddert for de fleste nybegyndere. Man slipper for at installere PHP og mySQL i Fedora core 2, her skal man kun fin pudse det.


    Hvis du ikke kan få apache til at virke i Fedora, kan jeg bestemt ikke anbefale andre linux dists. da Fedora nok er en af de letteste dists. jeg kender. Hvis du har installeret RPM pakkerne, eller valgt det fra installertions menuen kan du prøve at skrive dette i console, husk at logge ind som root:

    Code
    1. service httpd start


    eller

    Code
    1. httpd


    De begge gør vidst næsten det samme. ;)


    Og så prøver du at skrive "localhost" i din browser.



    Apache

  • ja men det er jo næsten ikke andet en og prøve sig fram. og ellers søge efter hjælpe guides på nettede men tak for hjælpen intil nu
    :lame:

  • Ellers kør med windows 2003 server..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BLiX


    Ja, hvis han har pengene. ;)


    Ja det er jo lige det ;)

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • jo jeg er heldig ejer af en 2003 enterprise server med 50 bruger licer men jeg vil ned på linux det kræver mindre af maskinen og biliget og bruge jeg er nemlig oppe på af 200 bruger og vil ikke ud og købe 150 nye derfor søget jeg hjælp i form af links tl bøger på hvordan man sætter en oki linus server op