At udnytte verdens største monopol...

  • jah, sad lige og skulle få lidt tid til at gå, så stenede news rundt omkring og faldt over dette:


    Ifølge 3 elever fra Ballerup Tekniske skole, har Microsoft hugget deres idé til et mødested for studerende på nettet. Det skulle være sket i forbindelse med at de 3 havde møder med Microsoft om sponsorstøtte.


    Det første møde fandt sted i efteråret 2003, hvor de præsenterede idéen for Microsoft. På mødet fik de ikke andet end lovprisninger om projektet og det blev til et efterfølgende møde i starten af i år. I alt fik de snakket med både den tekniske, pædagogiske og tekniske chef der alle var begejstrede og de blev lovet sposorsoftware for 150.000 kroner, bare som en start.


    Desværre hørte de efterfølgende aldrig noget til Microsoft, til trods for at have rykket flere gange. Tværtimod har de nu kunne konstatere at Microsoft derimod har udgivet et næsten identisk system, udviklet i samarbejde med Novo Nordisk IT.


    Kirsten Panton, der er pædagogisk uddannelseschef hos Microsoft, afviser at der skulle være stjålet nogle idéer, og beklager samtidigt at de ikke har fulgt op på sagen.


    De tre unge mænd overvejer nu om de skal sagsøge Microsoft, men som den ene af dem udtaler: "Men vi er tre gymnasieelever, og de er verdens største softwareproducent".
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


    Det kan virkelig pisse mig af, at se sådan noget. M$ ved at de kan gøre det fordi at de har råd til de bedste advokater. Men man skulle da syntes at et så stort firma burde være et godt forbillede osv. som BG nogen gange prøver at få det til at se ud som. men Filmen knækker for m$ når de laver sådan noget shit.


    nåhh skulle bare lige af med det x) ...
    kan bare ikke fatte de kan få sig selv til at gøre det.


    /out

  • Forbavser ikke mig...man har set det så mange gange inden for andre brancher, så det var vel bare et spørgsmål om tid, før det blev lige sådan inden for software-branchen.


    Jo flere penge der er på spil des mere bliver moral og etik skubbet til side - og jeg ka' ikke se hvordan denne verden sku' blive et bedre sted af det, så det er sørgeligt, når det sker...

  • Selvfølgelig gør de det og det er ikke anderledes end det er i alle andre brancher.


    Vi kan da godt blive enige om at det ikke er fedt men kan nu heller ikke se hvorfor de ikke skulle gøre det.


    Det er lidt de studerendes egen skyld da de ikke har sikret sig imod det med nogle kontrakter omkring emnet.


    Kan heller ikke lide MS for det men syntes ikke det er mere galt at de gør det end alle mulige andre og det er deres eget problem eleverne.


    Så længe der ikke er forelagt nogle kontrakter/skriftlige aftaler om hvad der er snakket om på mødet kan de glemme alt om en retsag... den vil være slut før den går i gang.


    De faldt på halen første gange de skulle ud i virksomhedsverdenen som så mange andre.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • tjaa sender man noget til et firma uden at have en juridisk aftale om at det er deres "produkt" er de sgu nok heller ikke særlig smarte - men ja det er unfair but that's life and it sux :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-
    Der er en grund til at man får flere virus med et M$ operativsystem, end med et fra f.eks. Linux


    WTF er det for noget *** at lukke ud ?

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Jeg gætter på han mener at fordi de gør sådan noget så er der mange der hadder dem og derfor er der flere der laver virus mod deres OS....


    Tror jeg nu ikke tror der er flere der laver det til windåse fordi der er MANGE flere bruger og man derfor rammer flere :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zweb.dk
    Hvordan tror i ik også microsoft startede det var jo også med at hugget idé fra ander og lave dem lidt om :baby:


    ja .. men det overrasker mig jo heller ik... Hr. Gates har jo været inde og sidde.. Windows XP er jo også et ripoff a Mac.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af OriGiN


    ja .. men det overrasker mig jo heller ik... Hr. Gates har jo været inde og sidde.. Windows XP er jo også et ripoff a Mac.


    tjaa alle firmaer lever jo af at rippe hinanden af - sådan er det jo :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote


    Jeg ville nu hellere give dem en ordentlig maaaavepumper :boxing:




    Men det må satme være belastende for de tre håbefulde dyr...




    MS :lame:

  • Jeg havde nu gjort det samme hvis jeg vidste at de tre studerende ikke havde skaffet sig, hvad helvede er det nu det hedder, på deres produkt..

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hayes
    Jeg havde nu gjort det samme hvis jeg vidste at de tre studerende ikke havde skaffet sig, hvad helvede er det nu det hedder, på deres produkt..


    Ditto, men ikke hvis jeg havde været verdens største softwareproducent! - Der mister man sq alt for meget værdighed!

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra