overophedning

  • Min compter genstarter hele tiden efter et hvis antal minutter... hvis jeg haft den slukket i lang tid så kan jeg godt sidde ved den i 1 time eller sådan, men så lige pludselig genstarter den.
    Hver gang jeg starter min computer op, står der at jeg ska re-enter CMOS settings....
    Jeg trykker F1 for at gå videre, da min ven siger at settings derinde er fine nok....


    Jeg har brugt speedfan 4.13 og der kan jeg se at Temp2 nogen gange bliver om til en flamme når jeg måler min comps temperatur...


    Hvad er temp2 = ? Er det mit bundkort der ikke får nok køling oder was... håber I kan hjælpe...


    Hygge

  • Du er ikke kommet til at oc den lidt rigeligt ?


    Min kammi har en Barton 2500 og han skulle da lige oc den lidt, så han stillede FSB noget højere op. Det gik da fint nok og den startede op som en 3200, men den tiltede efter et stykke tid og lavede samme nr. som din gør, for cpu køleren kunne ikke følge med til det.


    Er der flow nok i dit kabinet ?
    Du kan evt. prøve at tage kabinetsiden af, for at se om det hjælper lidt på varmen.

  • har allesiderne af den og har støvsuget den...


    Derudover har jeg lige hentet en køler til cpu'en som sku kunne klare en 3 ghz og min er kun 2.8...


    Det kan godt være min ven har OC den lidt engang... Kunne det sagtens være...


    Hvordan ska de rette indstillinger være sådan for at se om de stadig er for høje.. :D