• Det er sikkert ganske godt, men vil personligt holde mig fra det. Megapixel betyder langt fra alt når det omhandler kvalitet, linsen er meget vigtigt.


    Jeg ville gå efter et kvalitets mærke som fx. Canon og så få et som "kun" har 2-3 Megapixel, men som levere et kanont billed alligevel.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Hva skal du bruge dit kammerar til for hvis du ikke regner med skal printe billeder ud der er større en A4 så er 3.2 megapixel faktisk mere end rigeligt.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • OK det regner jeg ikke med. det skal erstatte mit gamle alm. kamera. Men selv små billeder må da blive bedrer jo højre opløsning eller??

    SOLTEK SL-75FRN2
    AMD Barton 2500+
    1GB PC 2700
    Asus N6600GT
    IN A THERMALTAKE

  • De store mærker så som Canon, levere generelt et rigtigt godt billed iforhold til de billige mærker efter min mening. Ofte har de billige ukendte mærker fra fx. Bilka, aldi mange Megapixel, og prøver at leve højt på det. Kender selv en som har haft købt et kamera i Aldi og der manglede billed dybde og klahed.


    For de penge ville jeg tage et Canon A60-A70 eller noget ligende fra et af de store mærker.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • jeg ville ikke investere i det.. måske det ser meget godt ud for en begynder.. jeg kender det da godt, det der med at "woow 5 mp for 2k, det ska jeg ha" men det er sq ikke altid det holder.. som de andre siger er linsen altså også utrolig vigtig.


    jeg ville helt klart ofre penge i et kamera med måske mindre mp men bedre linse og andet udstyr

  • Jeg købte engang et 4,1 mp hos Aldi til 1999 kr.


    Det kunne da godt tage rimelige billeder, men det var simpelthen så langsomt, at jeg ikke gad at bruge det mere. Den indbyggede macro funktion var totalt elendig. 1 ud af 10 macrobilleder var skarpe. X(
    2000 kr er mange penge for et så dårligt kamera.

  • Hvis du kan finde samme tilbud med et godt mærke og en god linse - Carl Zeiss linse fx - så kan du roligt investere i det, men den slags der ville jeg holde mig fra før jeg ved lidt mere om det... ;)

  • Til de penge ville dem her være et godt bud :
    http://www.edbpriser.dk/Listpr…02=&Submit.x=0&Submit.y=0
    Eller bare noget i den stil - Altså noget kvalitets mærke.


    De billige cams "lever" ofte højt på folks uvidenhed efter min mening. Altså mange folk siger jo at bare deres cam har mange megapixel så er det godt - Men desværre levere de ikke nogen ordenlig linse eller større kvalitet generelt.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Tilslutter mig koret der siger over 3 megapixel er sådan set spild - da du ikke har brug for mere til alm. fotografering. Og rigtigt linsen el. rettere sagt objektivet er faktisk noget af det vigtigste. Her er Canon's A60 - 70 - 75 rigtig gode - i den prisklasse. Faktisk har flere ekspert/review-sites vurderet dem til at være i top.
    Har selv et Canon A60 og er meget tilfreds. 8)

    Her er lige et eksempel på hvordan et billede - taget ud igennem en beskidt bus-rude på Kalymnos - tager sig ud. (godt nok reduceret/klippet lidt så)


    [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/uds_tur1.jpg]


    Edit: også lige et macrobillede fra samme tur. 8)
    Taget med "rolig hånd" - dagen efter 2-2 kampen mod Sverige ;)


    [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/myrer.jpg]


    Og lige et blitz-billede af mine gaver fra 60 herlige personer herinde 8)


    [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/twea_syg.jpg]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ganda
    Jeg mener ved digital kamera for man, næsten, hvad man betaler for..
    Hvis man mangler et billigt kamera så kan det efter min mening ikke købes noget bedre.. Har selv ét Canon og det skal da lige siges de først mange % af prisen extra pga. mærket .
    Har man penge nok er Sony "mærkevaren" der virker..toppen af poppen


    Undskyld men den forstod jeg ikke rigtig ? Første skriver du, at man får hvad man betaler for.
    Derefter så skriver du om et billigt kamera (hvilket ?) som ikke kan købes bedre ?
    Så skriver du, at du har et Canon - okay. Men resten af den sætning, forstår jeg simpelthen ikke !!
    Og til det sidste: Så er Sony ikke toppen af poppen - ihf. ikke når der bli'r delt awards ud af de forskellige eksperter.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin


    Undskyld men den forstod jeg ikke rigtig ? Første skriver du, at man får hvad man betaler for.
    Derefter så skriver du om et billigt kamera (hvilket ?) som ikke kan købes bedre ?
    Så skriver du, at du har et Canon - okay. Men resten af den sætning, forstår jeg simpelthen ikke !!
    Og til det sidste: Så er Sony ikke toppen af poppen - ihf. ikke når der bli'r delt awards ud af de forskellige eksperter.


    :boxed: Hvad er så toppen af poppen hva' Hr Pop ? :)) :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zigiro


    :boxed: Hvad er så toppen af poppen hva' Hr Pop ? :)) :crazyeyes:


    Nu er det ikke for at genere el kritisere Sony-ejere ;) at jeg kommer med dette postulat. Men har efterhånden kigget og læst mig igennem en del blade og hjemmesider hvor eksperter og brugere udtaler sig. Og her er toppen af poppen - i næsten de fleste tilfælde, Canon's modeller.
    I den genre/kategori som passer til de fleste's pengepung herinde. Ja - så er det Canon's A60 - 70 - 75 og 80, som både eksperterne og brugerne stemmer på som "toppen af poppen". Og argumenterne for dette er: Kvalitet, features, brugervenlighed, batterilevetid og pris-niveau.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin


    Nu er det ikke for at genere el kritisere Sony-ejere ;) at jeg kommer med dette postulat. Men har efterhånden kigget og læst mig igennem en del blade og hjemmesider hvor eksperter og brugere udtaler sig. Og her er toppen af poppen - i næsten de fleste tilfælde, Canon's modeller.
    I den genre/kategori som passer til de fleste's pengepung herinde. Ja - så er det Canon's A60 - 70 - 75 og 80, som både eksperterne og brugerne stemmer på som "toppen af poppen". Og argumenterne for dette er: Kvalitet, features, brugervenlighed, batterilevetid og pris-niveau.


    Hehe, det er skam også helt iorden - tror da også godt på dig - og som Sony-ejer må jeg faktisk også selv indrømme at Canon nok i virkeligheden er en liiiiiiille bitte smule bedre end Sony ;) - men så er det heller ik' værre! :))