Min D2 disk KNÆKKEDE

  • Wtf...


    Her i forgårs sad jeg og spillede lidt d2 da den lige pludselig gik i stå jeg tænker self at den har lavet en fejl eller lign. da jeg så får åbnet mit CD-rom drev og kigget efter på Cd-rommen ser jeg en Stooor revne i den ene side... går næsten fra hullet og til kanten
    Så nu sidder jeg time efter time og stener foran min skærm og bare sidder her på siden og stener... Booring...


    Hvad kan der være sket???

  • Tjaa så er det da godt at D2 ikke er så dyrt længere.
    Måske kan du få en ny skive ved at skrive til Blizzard og forklare sagen?


    Det kan have været en mikroskopisk fejl i cd'en der har udviklet sig, og derfor knækkede den.


    EDIT: Her er et værre eksempel, og der er mange flere. (Søg på exploding cd's på google).
    http://www.guru3d.com/tech/aopen-explode/index1.shtml
    Det skyldes for det meste fejl i selve cd'en kombineret med den meget høje hastighed inde i et cd-rom drev.
    Plextor har eksempelvis forstærket dækpladen foran, så der ikke skulle kunne slippe nogle farlige stykker ud.

  • min bror havde lidt af samme oplevelse med sit BF.. den spang i mange mange stykker ! dog lidt tid at få rense CD drevet igen 8)


    Asus A8N SLI Premium - AMD 64 San Diego 4000+ - 2x Geforce 7800GT
    2x 1GB Gskill Extreme PC4000 - 2x 74GB Raptor - 300GB Maxtor DM10
    Nikon D70 / D200 - Nikon 50 f/1,4 - nikon 18-70DX - Nikon AF-S 300mm 1:2,8 DII

  • Quote

    Jeg tror ikke at Blizz vil sådan uden videre udlevere en ny disk til mig... Det er jo MIT CD-rom drev der har knækket den...


    hmm nej, jeg tror det er en dårlig CD du havde... tror ikke det er dit CD drev den er galt med


    Asus A8N SLI Premium - AMD 64 San Diego 4000+ - 2x Geforce 7800GT
    2x 1GB Gskill Extreme PC4000 - 2x 74GB Raptor - 300GB Maxtor DM10
    Nikon D70 / D200 - Nikon 50 f/1,4 - nikon 18-70DX - Nikon AF-S 300mm 1:2,8 DII

    Rettet en gang, sidst af Evilbone ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Garfield
    Jeg tror ikke at Blizz vil sådan uden videre udlevere en ny disk til mig... Det er jo MIT CD-rom drev der har knækket den...


    Ikke nødvendigvis.
    Det er formentlig en kombination af cd og drev.


    Men prøv at skriv til dem, det kan der ikke ske noget ved.
    Husk at vedlægge et billede af gyldig key og den flækkede cd.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Garfield
    Jeg tror ikke at Blizz vil sådan uden videre udlevere en ny disk til mig... Det er jo MIT CD-rom drev der har knækket den...


    Der står på deres hjemmeside at de vil udlevere nye cd-keys hvis man mister den, så hvorfor skulle de ikke ville udlevere en cd?


    Anyways, hent en kopi af en, du har jo stadig din cd-key. Jeg mistede min exp cd, og jeg har bare hentet et rip på eMule og spiller med min egen key..

  • Hehe, feel sorry for you dude ;) Men som MJO også sagde er D2 ikke så dyrt :) Jeg bruger selv Alcohol 120% til at mounte mine ISO filer på, altså jeg har lavet en iso fil af mine cd'er, og så laver Alcohol120% et virtuelt drev som jeg kan mounte på :) Skidesmart, og så er man også fri for at fumle rundt med cd'erne hver gang man skifter spil.
    En af mine venners Windows ME cd sprang også engang i hans drev... Om det var godt eller skidt er så lidt fifty fifty :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Garfield
    Såfremt du vedhæfter en DXDIAG fil i din mail, vil du ofte få afklaret dit problem hurtigere. Wtf er DXDIAG??


    Glem det, det er jo ikke problemer med at du ikke kan starte eller at spillet gå ned.
    Skriv bare hvad problemet er, det er jo en ærlig sag.


    DXDiag er forresten Microsoft DirectX diagnostiserings værktøj. Giver en masse info man ikke kan bruge til noget. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Garfield
    Ok... dvs.. jeg skal bare skrive til dem, forklare min sag, vise et billede af den knækkede disk og min cd-key og så håbe på det bedste??


    Ja, det ville jeg gøre ihvertfald. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Garfield
    Såfremt du vedhæfter en DXDIAG fil i din mail, vil du ofte få afklaret dit problem hurtigere. Wtf er DXDIAG??


    Du skriver DxDiag i kør..


    så kan du "Save all information"

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Garfield
    ok... det vil jeg så forsøge... altså jeg skal bare smide et pic af cd-key og cd'en? ind til dem sammen med mailen ik?


    Det vil nok være det nemmeste, så har de det de skal bruge.


    EDIT: Jeg mener at de hurtigste CD drev roterer med ca. 26.000 til 30.000 RPM, det er ret voldsomme kræfter der er på spil derinde. Man skal dog huske at hastigheden varierer.
    Men mere info her:
    http://www.paintbug.com/cdexplode/