Thumbs up Alitalia

  • Pyyyh en hård nat.
    Min kæreste er på vej til Argentina, og første stræk fra Kastrup til Milano gik helt som det skulle.


    Men så stopper glæden også der.
    Flyet til Buenos Aires var planlagt til at flyve 21:50 i går.
    Men så får passagerene af vide er der er gået en eller anden alarm inde i flyet.. Så det bliver "lidt" forsænket..
    Det bliver så sat til at skulle flyve 22:30..


    Meeen da klokken bliver 22:30 ændre de det så til 23:30... Efter det sker der ikke så meget mere..
    Da klokken så bliver 00:20 får passagerene så at vide at deres afgang bliver helt aflyst.


    De bliver så overført til et 4-stjernet hotel på flyselvskabets regning. Med et 10 min. internationalt opkald oven i.
    Min kæreste får sin eget 3-værelses med bobblebad og hele molivitten.. Gratis morgenmad osv. osv.


    De får så af vide at afgangen er rykket til kl 11:00 næste dag.
    Det er så omkring nu, og de har lige fået af vide at afgangen ind til videre er rykket til 11:45...


    Så det går sgu godt dernede.
    Når hun kommer til Buenos Aires skal hun så videre med en 18 timers bustur..
    Den kører én gang i døgnet, og flyet er nu sat til at lande 40 min. efter den er kørt.. Lidt surt..


    Men som et plaster på såret har hun så fået 150 euro (1115,15 kr) til at dække evt. ekstra udgifter..


    Så alt i alt har det været en lidt urolig nat for mig..
    Men alligevel vælger jeg at sige "Thumbs up Alitalia"..
    Det er sgu en ok service de har givet..

  • det var da god service , når PIA bliver forsinket (som det altid gør) får man 100 kr. "gavekort" og så venter man bare i en time, deres mad smager af lort i flyet og servicen fra stewardesser er ligeledes forfærdelig dårlig.

  • Nå, lige for at opdatere, så kom hun da endelig afsted i formiddags kl. 11:45....


    Så må hun finde et hotel over overnatte på derover... Nu har hun jo fået lidt penge til det.. :)

  • Det er dejligt at høre sådan noget. De store selskaber gør dog det tit, for service er vigtigt i den branche.


    Jeg var med på en afgang til Tel Aviv fra Fankfurt med Hansa, som var overbooket. Dem som var villige til at blive og tage et fly næste dag (det var sent på aftenen) ville også få stillet 4stjernet hotel til rådighed med alt tilbehør samt en pose penge.


    Inden da var det samme sket fra KBH til Frankfurt, hvor SAS ville "købe" kunder til en senere afgang mod at de fik næsten 3K penge.

  • God service må man sige.


    Var i 2000 i Tyrkiet (med Tyrkieteksperten).


    Vi havde i alt lejet 4 stk 2 personers værelser da det var hele familien + lidt kærester. Da vi kom derned var det ene af værelserne booket ud til andre, så 2 af brødrene havde ikke noget sted at sove.


    Nå men så til selve joken.


    Som kompensation for det manglende værelse i en uge kunne vi få en gratis jeep 4 timer inden vi skulle rejse hjem . Altså muligheden for at opleve Tyrkiet i jeep, når man allerede har taskerne pakket for at tage hjem.


    En skriftlig klage til dem gav så det fedtede resultat af 800,-

  • Mine forældre er næsten lige kommet hjem fra 2 uger i Tyrkiet. Deres fly var forsinket i 12 timer i Antalya.. De blev derfor indlogeret på et 5 *'net hotel ved siden af lufthavnen.. Med boblebad, massage og det hele - det bedste var dog at de fik gratis McDonalds mad, direkte leveret til døren og så meget de kunne æde - se det er service! :D


    EDIT: Og på toilettet var der trådløs telefon.. 8o


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Tarantula ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astrocity
    Mine forældre er næsten lige kommet hjem fra 2 uger i Tyrkiet. Deres fly var forsinket i 12 timer i Antalya.. De blev derfor indlogeret på et 5 *'net hotel ved siden af lufthavnen.. Med boblebad, massage og det hele - det bedste var dog at de fik gratis McDonalds mad, direkte leveret til døren og så meget de kunne æde - se det er service! :D


    EDIT: Og på toilettet var der trådløs telefon.. 8o


    Det var vel ikke med Tyrkieteksperten ? 8o


    Lyder ikke som dem ihvertfald ;)

  • Nej det var Star Tour tror jeg..


    Lyder ikke som om Tyrkieteksperten falder i din smag? :))


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Falsk
    Tyrkieteksperten.. er det ikke dem der er gået ned en del gange og dermed "strandet" en del folk i Tyrkiet?


    Det gik tidligere under "rejse-kongen" og han gik på røven op til flere gange :]

  • Jeg har selv rejst med Tyrkiet eksperten, og det er skam ok, man skal bare ikke regne med samme service som hos se store kanoner. Men alt i alt synes jeg at det var ok, og prisen var heller ikke det store.

  • Fair nok service...! Men det lyder fanme da til at de forskellige passagerer der skulle med må ha' været belastede før de kom på hotel :dots:



    Men fair nok service... :D